SALAH SEORANG BOS TERBAIK DI DUNIA ADALAH DARI MALAYSIA

21.12.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

SALAH SEORANG BOS TERBAIK DI DUNIA ADALAH DARI MALAYSIA. Malaysia ni bukan tak ada majikan yang baik malah ramai.. Tapi untuk jadi yang terbaik bukan semua. Bos ni kadang2 dia punya perangai bajet bos tu memang orang meluat.. So jangan harap la untuk di undi sebagai bos terbaik di dunia. Malaysia pun rasanya tak tercalon. Jangankan peringkat Negara.. peringkat negeri pun belum tentu lepas.

Salah satu ciri ciri bos yang terbaik tak sombong nak wefie dengan pekerja. hehehe

Nak jadi bos yang baik bukan kata kena jadi kuli pada pekerja... Tu melampau namanya. Tak jugak sampai nak menghamba abdi kan pekerja bawahan tu patut di panggil firaun. Nak jadi bos yang di senangi, di sayangi & di sukai ramai macam susu pekat lemak berkrim haruslah jadi seorang bos yang tegas tapi bertanggungjawab & prihatin terhadap kebajikan pekerjanya. Bos tak boleh lemah lembik & suka bermanja manja sangat dengan pekerja. Seorang ketua memang perlu tegas untuk membentuk suasana bekerja yang berdisplin, amanah & jujur. Tu dia.. macam aku pulak yang pernah di iktiraf sebagai bos paling terbaik dunia. hahahaha

Hujung tahun ni kalau para bos kat Malaysia nak rasa macam mana di iktiraf pekerja sebagai bos terbaik di dunia.. Maka jangan kedekut bagi bonus. Kalau boleh bagi bonus lebih sikit yer... hahahaha. Bila bos sentiasa baik dengan pekerja.. tak mustahil anda akan di iktiraf sebagai bos terbaik di dunia macam 6 Bos terbaik dunia ni termasuk salah seorang dari Malaysia >> Inilah 6 Bos Terbaik dunia <<

Jadi para para bos sekalian.. Anda takkan jadi terbaik jika tiada pekerja yang mengangkat anda sebagai seorang yang terbaik. Jadi sentiasa ingat.. tanpa pekerja bukan je anda tak mampu dapat title bos terbaik malah mustahil anda akan dapat title bos. hehehehe

4 comments:

  1. ntah knp bila tengok tajuk terus terbayang NR.. huhu

    ReplyDelete
  2. adanya pekerja itulah maka ada bos...kalau sorang sorang maaf memang tidak adalah gelaran bos itu....mungkin bosan...hihi...bos yang baik akan sentiasa cuba memahami dan merasai perit jerihnya anak2 buahnya(pekerjanya)..

    ReplyDelete
  3. hihi...cmne contoh bos kategori baik tu ye..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!