BENDA BUSUK YANG RAMAI ORANG SUKA

2.2.16 Suria Lekatlekit 4 Comments

BENDA BUSUK YANG RAMAI ORANG SUKA. kadang2 kita rasa kita dah cukup pembersih padahal tanpa sedar kita jugak ada part2 yang kita suka benda kotor atau kita boleh je hidup di kelilingi benda2 kotor ni tanpa ada rasa satu masalah besar pun. Boleh pulak dia rasa benda tu tak geli sangat pun.. Ok je walaupun pada pandangan mata umum jangankan nak sentuh, nak tengok pun orang rasa nak muntah.


Sebersih mana pun seorang manusia tu kadang2 tanpa sedar dia ada benda yang jijik yang dia rasa selesa dengannya contoh macam bantal busuk. Bantal busuk ni sesetengah orang penuh peta. Bau tak payah cakap la. Rupa lagi jangan tanya macam mana. Tapi kalau dia tak cium bantal busuk yang memang real busuk tu dia tak boleh tidur tapi kalau bau benda2 macam ni katanya tak boleh tahan nak muntah >> 11 Benda Busuk Yang Mungkin Bagi Kita Bau Yang Biasa <<. Yelah.. manusia punya taste & kepuasan yang berbeza. Walau ada orang dalam rumah dia memang tak boleh ada sebutir habuk pun.. Kalau dia nampak habuk confirm dia terus jadi stress sampai kena ambil ubat penenang tapi berkaitan satu benda jiji ni dia tak boleh pulak kalau tak ada. Tapi kalau 11 benda ni punya bau boleh pulak dia tahan.

Lumrah manusia.. Kalau dia punya kotor mana pun dia rasa ok je. Kalau orang punya je.. walaupun tak kotor manapun dia rasa macam tengok logi tahi je.  Kadang2 ada jugak orang yang hidung dia memang dah macam hilang deria sampai tak rasa benda2 macam tu sesuatu yang di kategorikan busuk. Macam dalam iklan pewangi rumah tu.. Sebab kita dah sebati dengan bau tu jadi kita tak rasa benda tu busuk tapi tidak orang lain.

Moral of the story.. Orang busuk mungkin susah nak dapat jodoh jadi jangan busuk2 sangat. hehehe. Insya Allah.. ada jodoh walaupun lambat sikit.

4 comments:

  1. petai, jering, pekasam, sambal belacan busuk gak tapi orang suka ekeke

    ReplyDelete
  2. yela sebab benda wangi orang tak bau, cuba yg busuk mesti nak bau. contohnya ketiak. hihih

    ReplyDelete
  3. banyak juga benda busuk tpi sedap, contohnya durian.

    ReplyDelete
  4. benda bueuk yang paling akak suka ialah tempoyak..erm...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!