DAH MASUK FEBUARI 2016 KORANG DAH BUAT KE BENDA NI?

4.2.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

DAH MASUK FEBUARI 2016 KORANG DAH BUAT KE BENDA NI? Diam tak diam dah masuk bulan kedua pada tahun 2016. next week ramai yang akan bercuti panjang sempena Chinese New Year.. Tu la yang bestnya kat Malaysia ni. Banyak cuti perayaan sebab kita kan berbilang kaum.


Dah masuk febuari ni ada lagi ke tersasul tulis tarikh dengan tahun 2015? Kalau masih ada yang dok typo tulis tahun nampak bebenor dia tak boleh terima hakikat kita dah melangkah ke tahun 2016. Apapun yang berlaku.. redha je la. Sesuatu yang pergi takkan kembali selain mati adalah masa. Seminit pun kita tak boleh reverse balik dah. Jadi.. belajar la hargai masa yang ada sebelum masa tu meninggalkan kita dengan seribu sesalan.

Cakap pasal masa ni.. Korang dah buat ke benda ni? Benda yang mesti korang mula buat pada tahun 2016 supaya masuk tahun 2017 nanti korang tak menyesal. 2015 yang korang mungkin tak ambil berat pasal 9 perkara ni takpe.. Korang boleh mula pratikkan di tahun 2016 ni. Jangan berlengah lagi sebab masa takkan tunggu kita dah ready baru dia nak berlalu. Masa akan terus berjalan samada kita bersedia untuk hadapi hari esok atau tidak. Yang perlu korang buat bermula dari 2016 ni adalah >> 9 Perkara Penting Yang Sepatutnya Anda Dah Buat Bermula Januari 2016 << Bukan apa.. 9 perkara ni la penentu siapa anda, dimana anda pada tahun2 seterusnya. Kalau benda2 macam ni pun korang masih tak mampu buat maka tak mustahil kehidupan korang di tahun2 akan datang akan lebih teruk dari tahun ni.

Ingat masa itu umpama pedang.. kalau kita tak memotongnya dia akan potong kita. Bila dia dah potong kita.. sesungguhnya manusia itu kerugian.

2 comments:

  1. Aku kalau tulis date masa nak dialisis pun selalu tersasul tulis 2015.... Hahahha... sebab rasa tak eksaited langsung sejak Malaysia makin miskin dan jadi bahan lawak orang luar... weeee

    ReplyDelete
  2. bulan 1 ada la tersasul sikit2 hihihi

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!