INI SEBAB ORANG YANG LAMBAT KAHWIN & TIADA ANAK SUKA HAIWAN

15.2.16 Suria Lekatlekit 3 Comments

INI SEBAB ORANG YANG LAMBAT KAHWIN & TIADA ANAK SUKA HAIWAN. Manusia & haiwan adalah makhluk yang sama2 menumpang di bumi Allah ni tapi sebab Allah ciptakan manusia lebih sempurna akal & fizikalnya maka dunia ni di bolot oleh manusia yang tamak. Tapi masih ada manusia yang berkongsi hidup, rezeki & kasih sayang dengan haiwan. Tu manusia yang sedar diri sama sama menumpang.


Selalunya kita tengok orang yang jodoh dia mungkin lambat atau mungkin tak ada jodoh kat dunia ni pilih hidup dengan haiwan peliharaan.. Sebab bahagia tu kadang2 bukan hanya hidup berpasangan dengan sesama manusia malah hidup sebumbung dengan haiwan pun tetap bahagia. Macam tu jugak mereka2 yang tak di kurniakan cahaya mata memilih haiwan sebagai peneman & tempat mereka curahkan kasih sayang. Sebab haiwan haiwan macam kucing & anjing yang biasanya orang jadikan pets ni memang di jadikan untuk hidup berdamping dengan manusia.

tengok betapa hebat kuasa Allah.. Setiap perkara & makhluk yang di jadikan dalam dunia ni tak ada satu pun sia sia. Semua ada fungsinya masing masing. Mampu mengisi kekosongan hati & hidup seorang manusia. Sebab tu la.. Bila orang yang mungkin tak ada pasangan.. atau dah kahwin tak di kurniakan anak suka bela haiwan peliharaan kat rumah. Ada jugak yang sanggup membujang sebab lebih suka hidup dengan haiwan haiwan peliharaannya. terlampau sayang sangat sampai tak sanggup nak kahwin. Risau haiwan peliharaan dia terabai lepas dia kahwin. Ada.. sapa kata tak ada orang macam tu. Sebab haiwan peliharaan ni ada keistimewaan yang orang yang tak minat haiwan tak tahu. Kadang2 orang yang suka haiwan pun tak sedar tentang keistimewaan tinggal bersama haiwan perliharaan ni. Nak tau apa keistimewaan haiwan peliharaan dalam rumah macam kucing & anjing ni boleh baca kat sini >> Ini Sebab Ada Orang Lebih Suka Hidup Dengan Haiwan Dari berpasangan Sesama Manusia <<

Apapun kita sebagai manusia adalah pemegang amanah paling besar untuk melindungi semua makhluk2 lain di bumi ni sebab Allah jadikan manusia dengan akal yang sempurna sebab tu manusia di angkat sebagai khalifah bukan haiwan. Jadi sayangilah haiwan.. Jangan menganiaya makhluk yang lemah. Kita atau mereka semua penumpang.. Tiada seorang pun pemilik. Hanya Allah memiliki seluruh langit & bumi.

3 comments:

  1. kat Barat siap ada yang kahwin dengan haiwan.haha

    ReplyDelete
  2. orang dah kahwin belum ada anak pun suka kucing peneman main2 hihihihi

    ReplyDelete
  3. Eh, akak kahwin lambat tau tapi takdalah pulak jadi pencinta haiwan :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!