KISAH MISTERI DISEBALIK AIR TERJUN PENGANTIN

2/23/2016 08:07:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

KISAH MISTERI DISEBALIK AIR TERJUN PENGANTIN. Kembali bersiaran segmen seram serik lekatlekit setelah kemunculannya sejak dua menjak ni macam biskut. Sekejab ada sekejab tak ada. Baru la nampak macam mistik sikit kan.. hahahaha. Ada bahan ada la kisahnya kat sini. Kalau tak ada bahan, maka bercuti la dia buat seketika waktu.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

hari ni nak share satu kisah sebuah tempat yang ada Air terjun. Air terjun memang tak ada kat laut tapi dalam hutan jer. Yang kat laut orang terjun dalam air Je.. Takde adengan Air terjun dalam air ok. Alkisahnya bermula bila seorang pemuda ni membunuh seluruh penduduk kampung kat situ selepas tunangnya di bunuh. Semua mayat2 orang kampung di humban ke dalam kawasan air terjun yang di beri nama Air Terjun pengantin.

Di jadikan kisah.. setelah sekian lama perkara tu berlalu datang sekumpulan anak muda bercuti kat situ. Sebab terpengaruh dengan cerita mitos orang katanya air terjun kat situ sapa2 yang datang hubungan mereka akan berkekalan. Jadi ada pasangan kekasih dari kumpulan anak muda tersebut teruja la nak datang supaya boleh buat hajat untuk hubungan cinta mereka.  Tanpa mengetahui dalam air terjun tersebut penuh dengan tulang & tengkorak manusia. Tapi malangnya bila mereka sampai ke kawasan air terjun tersebut seorang demi seorang di bunuh.. kecuali 2 perempuan je terselamat. Yang membunuh tu adalah seorang Pemuda yang jadi pysko sering pakai topeng lepas tunang dia mati di bunuh. Dia mengalami gangguan suara halus. Suara halus tersebut la yang menyuruh dia membunuh mereka untuk tujuan tertentu. Tapi ending cerita ni dia mati di bunuh oleh perempuan dari kumpulan tersebut yang terselamat. Cerita Filem Air Terjun Pengantin ni..

Serius memang aku rasa filem indon ni ciplak dari filem 13th Friday cuma dia edit sikit2 je. Watak orang jahat yang pysko pakai topeng tu tak jauh beza macam watak pembunuh dalam 13th friday. Cerita ni memang tak ada hantu langsung.. Cuma sebuah kisah pembunuhan kejam akibat dari dendam seorang lelaki.

Best ke tak best yang pasti DVD tetap original. Kepuasan tu penting katanya hahahaha

Filem ni bagi aku kategori boleh layan jer.. Best sangat pun tidak. Rasa nak maki sangat pun tak. Cuma perempuan2 dalam filem ni semua pakai baju wajib tayang lurah dendam. Satu lagi filem ni macam terlampau cepat sangat dari satu babak ke satu babak. Macam hilang suspend sebab kita tak payah nak tunggu fikir apa akan jadi next. Lepas sorang kena bunuh, sorang lagi kena bunuh. So, tak sempat la kita nak buat spekulasi masa tengok filem ni. Pendek kata filem ni ringkas sangat kot jalan cerita dia.

Filem ni filem lama. Saja aku beli sebab ahad lepas singgah kedai dvd tu tak ada cerita baru. macam biasa asal masuk je kat situ pantang keluar tak bawa balik apa2 yang berpuaka. Rembat jugak la 2 filem lama.. Salah satunya Air Terjun Pengantin. Yang satu lagi next time la aku review lepas tengok.

Tapi Air Terjun pengantin ni tak seram sangat la. Malah Filem Air Terjun Pengantin ni bagi aku tak seram langsung la sebab tak ada hantu hahaha. Tapi The Other Side Of The Door aku baca sinopsis memang rasa macam seram sangat dah. Tak caya tengok la Trailer filem tu yer. Bagi yang berani la.

Moral of the story..  ni kira koleksi pertama dvd Filem indonesia aku la. Sebab aku tak suka sangat filem indon ni adalah sebab Kebanyakkan pelakon dia seksi & aksi tak senonoh terlampau banyak dari aksi seram. Buktinya Filem Air Terjun Pengantin ni.. Tapi sebab dah takde cerita lain yang best. Aku sesaja je beli.

1 comment:

  1. saya pun pernah tengok filem ni..tapi ada juga element terkejut

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com