MISTERI AIR KUNING DALAM TANDAS CALTEX

1.2.16 Suria Lekatlekit 5 Comments

MISTERI AIR KUNING DALAM TANDAS CALTEX. Tu dia.. sampai misteri bagai mistik sangat ke kisah air kuning dalam tandas awam yang bersih katanya. memang misteri & boleh jadi mistik jugak la. Alkisahnya semalam on the way nak balik rumah selepas penat berjimbaraya di hari minggu yang penuh bahagia katanya. Walau dah sampai kepong & perjalanan nak sampai rumah pun tak lama dah tapi bila pundi kencing dah penuh ni kadang2 seminit pun tak boleh nak tahan.

Sekadar hiasan. Sumber Google

Walaupun asben dah cakap tahan je la sampai rumah tapi atas ugutan nak kencing bersepah maka dia terpaksa stop jugak nak stesen minyak berdekatan.hahahaha... redha je la dapat bini main ugut2 tak senonoh macam tu kan. Singgah la caltex. Dalam hati berdoa juga moga tandas tu takde la menyayat hati sangat bila aku masuk nanti. Kadang2 fobia jugak nak guna tandas awam kat stesen2 minyak ni.

Tengok dari luar pintu Alhamdulillah.. Bersih & tak ada bau bangkai atau bau2 sisa kumuhan yang tak di bersihkan. Dengan happy aku masuk la.. Bila masuk berlakulah perkara misteri. Tak tau la sapa tertinggal air kuning dalam mangkuk tandas ni. Tandas dah bersih elok je. Baldi & gayung yang di sediakan pun bersih takde di selaputi lumut bagai. Lantai pun bersih.. alih2 dalam mangkuk tandas pulak ada orang tertinggal air kuning lupa nak jirus ke malas nak jirus ke atau tak reti nak jirus pun tak tau la. Sebab flush tandas tu rosak. Maybe lepas dia melepaskan air kuning tu flush2 tak boleh di tinggalkan macam tu je. Aku syak ni spesis kencing tak basuh main lap lap je ni. Kalau jenis basuh dia jirus dia punya sekaligus la terjirus sisa yang dia buangan dalam mangkuk tandas tu. Kalau spesis lap2 ni atau spesis tak basuh langsung memang berisiko dia tinggal macam tu je.

Sebab tak berbau sangat.. Aku syak orang ni baru je lepas guna toilet ni tadi. Atas keprihatinan aku tolong la simbah air untuk menyahkan air kuning agar tidak terus menjadi misteri nusantara kat situ. Lagipun tak sanggup aku nak double atas air kuning tu. Sebab pundi kencing pun dah overdose katanya. Nak tak nak itu je pilihan yang ada.

rakyat malaysia aku tahu berbilang kaum.. & cara setiap bangsa menyucikan najis2 mereka pun berbeza. Ada yang cuci guna air.. ada yang pakai tisu. Tapi semua bangsa tetap sama cara menyahkan sisa2 buangan dalam mangkuk jamban tu. tetap kena guna air untuk membawa dia ke saluran yang betul. Jadi.. kalau flush rosak jirus la guna peralatan yang di sediakan dalam tandas tu. Sudahlah Malaysia ni kategori tandas awam yang paling seram di dunia sebab ramai yang jumpa entiti tak di ingini bila nak guna tandas awam macam ni >> Inilah benda paling Menyeramkan Orang akan Jumpa Dalam Tandas Awam Di Malaysia << Jadi jangan la biar persepsi tu terus menjadi sesuatu yang sinonim dengan tandas awam di Malaysia.

Moral of the story.. Kalau tandas kat rumah kita kita boleh bersih setiap kali guna kenapa tidak kat tandas awam kita mempratikkan benda yang sama. Belajar untuk rasa malu la sikit walau orang tak nampak tapi malu pada diri sendiri yang ada perangai pengotor nauzubillah tu.. Geng2 syaiton nirojim je suka buat kotor tau!! Muka cantik pun kalau kencing tak pandai nak cuci.. tak guna jugak apatah lagi kalau muka tu tak berapa cantik perangai pulak buruk mohon la kesiankan diri sendiri. Semua sudut pun buruk buruk belaka.

5 comments:

  1. fikir byk kali nk guna tandas awam kan..huhu..kalau rnr ok lg la

    ReplyDelete
  2. Kan sis? sbb tu malas masuk tandas awam klu tak terpaksa. Citer pasal air kuning teringat pula novel seram kathy baca ada citer pasal air kuning ni. Hehhehe.

    ReplyDelete
  3. memang bab tandas awan kalau jumpa air kuning jadi jijik nak melepaskan hajat hahahhahaha

    ReplyDelete
  4. jenis tak basuh tu tahu dah sape .... jgn kata kat tandas dia bantai kencing tak basuh ...public pun sama wei ... ada satu anak bangsa jenis tak basuh berak kencing tu dgn bibik dia kat kidzoona smlm ... budak tu tak pakai diapers ...nk kencing tergedik2 ....pastu bibik amik tumbler kat hulur bird2 ..pastu tutup ketat simpan dlm beg ...tarik seluar budak pastu budak tu sambung main ......eeeuuuuuwwwww nk pitam tengok aksi kencing kat public gitu ..adoi

    cara bibik tu cerita rumah banglo besar .... satu rumah 2 bibik sbb rumah besar sgt tak mampu kemas sorg .. tatau la besar mana ... hahaha

    ReplyDelete
  5. Pemalas dan pengotor ni punya orang.

    Takut patah tangan ke ape nak simbah... ;-)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!