RAHSIA GARISAN PUTIH MELINTANG TENGAH HIGHWAY YANG ORANG TAK TAHU

2/19/2016 08:09:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

RAHSIA GARISAN PUTIH MELINTANG TENGAH HIGHWAY YANG ORANG TAK TAHU. Kita ni kadang2 ada sikap malas.. Malas nak ambil tahu perkara2 yang kadang2 tiap2 hari kita nampak & kita guna sebab kita rasa benda tu tak ada kepentingan pun untuk kita ambil tahu. Sampai la berlaku sesuatu yang tak di ingini atau sesuatu kemalangan time tu baru kita alert semua perkara yang ada kat sekeliling kita. Masa tu la baru tau betapa pentingnya fungsi setiap benda tu di cipta.

Ni bukan Zebra crossing ok. Zebra crossing tu ramai yang tahu fungsi dia untuk pejalan kaki lintas jalan

Jangan cakap orang lain.. Aku sendiri pun ada sikap malas nak ambil tahu. jugak. Tapi aku teringat cerita asben aku pasal 2 orang pelancong dari Iran tak silap.. Tanya apa fungsi line putih yang selalu ada kat tengah2 highway tu. Kalau kenderaan lalu atas line melintang warna putih kereta kita akan bergegar sikit. Sebenarnya aku sendiri pun tak tau dulu. Laki aku ni perangai dia memang nakal.. Dia bagitau orang tua2 tu.. Tu untuk massage kereta. Depa bantai gelak je la.. Jawapan nampak sangat menipu.

Sebenarnya bukan pelancong je tak tau fungsi garisan melintang putih yang kebiasaan kita tengok ada kat tengah2 highway tu.. Ramai yang masih tak tahu walau dah berpuluh tahun ada lesen memandu. Macam aku.. Jangankan garisan putih melintang tu.. Jalan nak balik rumah pun dulu aku tak ingat. Nak suruh aku belajar pasal jalan raya yang lain memang fail la. hahaha. Teringat masa nak bawa balik bakal suami ke kampung aku bagitau siap2 guna GPS je la.. walau sampai kedah pun aku kadang2 confuse jalan nak balik rumah. hahaha... Memang buta jalan aku ni. Sampai sekarang walau KL ni merata ceruk laki aku bawak jenjalan.. sumpah kalau aku nak bawa orang jalan2 memang sesat la. Aku tak pernah ingat pun jalan kemana mana.

Berbalik pada cerita garisan putih tengah highway tu bagi yang tak tahu fungsi dia.. Meh baca kat sini. Bukan je rahsia di sebalik garisan putih yang melintang tengah highway je korang boleh tahu malah ada lagi 10 benda bersama fungsi dia yang selama ni kita tak pernah tahu. Nak tahu baca la kat sini tanpa segan silu >> Rahsia di sebalik 11 Benda Yang Mungkin Kita Nampak & Guna hari hari Tapi kita tak pernah tahu fungsinya << Lepas baca artikel ni confirm ramai akan cakap.. "OOo.. rupanya macam tu. "

Moral of the story.. Lepas ni 11 benda tu bukan lagi rahsia kenapa ia di wujudkan. Jadi tak ada alasan lagi nak cakap tak tahu. hehee

2 comments:

  1. eh! yg ni akak tau sebab cik boss penah bagitau akak...garisan putih dgn bonggol2 tu suh kite perlahan kan kenderaan...camtu la lebih kurang :)

    ReplyDelete
  2. Untuk keselamatan semestinya.. lebih2 lagi kalau tengah mengantuk automatik boleh sedar bila terlanggar tempat 'massage' tu.. ekekeke..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com