AWAS! JANGAN SESEKALI LETAK 10 BENDA NI DALAM MICROWAVE

13.3.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

AWAS! JANGAN SESEKALI LETAK 10 BENDA NI DALAM MICROWAVE. Ramai orang sekarang memiliki microwave sebab benda tu bukan melambangkan kemewahan lagi malah mungkin jadi satu keperluan dalam rumah. Termasuk la rumah aku. Kalau tak ada mungkin susah sikit la sebab laki aku ni jenis suka makan panas panas. Sebab tu aku jarang sangat nak masak awal. Tunggu dia balik & request apa dia nak makan baru aku masak. Senang masak & terus makan tak payah nak panaskan lagi. Tapi kadang2 ada jugak makan yang perlu di panaskan. Kiranya setiap hari microwave sentiasa bekerja la.


Kadang2 aku ada perangai malas jugak. Konon nak masak telur rebus dengan cepat letak dalam microwave. Bukan tak boleh.. tapi kalau silap set timing dia siap la dia meletop dalam microwave tu. Satu hal pulak nak kena cuci. Dah la bau telur sememangnya menusuk kalbu. Dalam microwave pulak tu. Selalunya nak masak telur rebus tak boleh lebih dari 1 minit. kalau lebih confirm meletop. Goreng telur guna microwave pun aku pernah tapi tak meletup la sebab telur tu dah pecahkan dalam bekas yang selamat dalam microwave. Tapi tak sesedap goreng pakai dapur.

Microwave ni walaupun boleh di gunakan untuk masak tapi bukan semua benda je korang boleh sumbat dalam microwave. Hati2.. ada perkara yang kita rasa macam boleh je masukkan dalam microwave tapi sebenarnya tidak. Nak tahu apa benda yang korang tak boleh letak dalam microwave meh tengok kat sini >> Awas! Jangan Sesekali Letak 10 Benda Ni Dalam Microwave <<

Jadi dengan info ni korang nak panaskan atau masukkan benda2 ni dalam microwave. Yelah.. kadang2 kita rasa semua benda pun boleh di panaskan dalam microwave padahal tidak walaupun ia berbentuk makanan. Ada sebab makanan atau apa2 benda tak boleh di panaskan dalam microwave. So berhati hati semasa menggunakan microwave supaya tak berlaku apa2 kemalangan yang tak di jangka.

1 comment:

  1. ada benda yang memang tak sesuai masuk dalam microwave.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!