DIRASUK BERAMAI RAMAI SELEPAS KEMUNCULAN LELAKI BERJUBAH KUNING

25.3.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

DIRASUK BERAMAI RAMAI SELEPAS KEMUNCULAN LELAKI BERJUBAH KUNING. Dah lama blog lekatlekit.com ni tak berpuaka dengan cerita cerita seram. tetiba malam minggu di hari Jumaat ni mood nak kongsi cerita seram datang pulak. Jadi aktiviti memburu hantu pun di jalankan.  Dan terjumpalah satu kisah seram yang mungkin membuatkan malam minggu anda akan di selubungi ketakutan selepas membaca kisah ni.

Gambar sekadar hiasan

Kisah ni di kongsikan oleh seseorang melalui facebook.. Kisah yang berlaku di sebuah asrama perempuan. Asrama sekolah. Kejadian ni berlaku katanya ketika si pencerita masih di tingkatakan dua. Menurut cerita budak ni memang jenis berani sebab dari kecik ayah dia dah sematkan dalam diri dia supaya tidak takut pada hantu. kata ayah dia.. syaitan tak mampu nak sentuh apatah lagi cubit manusia.. So, tak perlu takut.

Kisahnya bermula di sebuah sekolah di kawasan kampung. Almaklum la kampung memang la indah & nyaman suasananya. Asrama dia memang dalam kawasan sekolah memudahkan pelajar berulang alik. Pada satu semester ni pihak sekolah bercadang nak tambah satu blok asrama baru untuk menampung jumlah pelajar yang semakin banyak. Setelah di persetujui maka kerja2 pembinaan pun mula di jalankan. Asrama baru tu di naikkan bersebelahan dengan satu asrama puteri yang lama.

Pada peringkat awal kerja kerja pembinaan tu tak ada apa masalah sehinggalah berlaku satu kemalangan melibatkan seorang pekerja berbangsa cina yang terjatuh dari bangunan tersebut. kepala mangsa berkecai. Kebetulan si pencerita bersama 4 orang kawan berada tak jauh dari tempat kejadian. Sempat la depa tengok kemalangan ngeri tu sampai ada salah seorang yang pengsan. Mungkin terkejut & takut tengok kejadian ngeri macam tu kot.. kalau aku pun buat2 pengsan jugak hahaha

Bila malam masing2 mula tak boleh tidur sebab tak boleh lupa apa yang depa tengok siang tadi. Gamaknya terbayang bayang la kot.. Bila malam semakin larut,dia paksa jugak la tiru tapi tak sempat nak lelap dah tetiba rasa ada sesuatu macam sedang dekat dengan dia. Mula la mata dia meliar sekeliling mencari apa yang sedang datang dekat dia. Tak semena mena tiba2 dia terbau hanyir darah. Rasa macam nak tercabut jantung masa dia mendongak ke atas & ternampak darah mengalir dari kipas siling. Bukan setitik dua.. banyak pulak tu. Dah sapa pulak yang bunuh diri kat kipas tu.. Semasa dia cuba bangun secara Tak sengaja dia tertoleh kearah kawan dia yang pengsan petang tadi. Lagi cuak bila dia nampak beberapa orang berjubah kuning sedang mengelilingi kawan dia. Sebab sikap berani yang di ajar bapak dia dari kecik, so dia cuba dekati sekumpulan berjubah kuning tu. Kawan2 sedorm yang lain dah lama di buai mimpi.. Dengan berani dia tegur orang2 berjubah kuning & tanya siapa mereka tapi takde jawapan buat dia rasa tak sedap hati. Dia cuba menyentuh salah seorang dari mereka tetapi tak boleh. Seolah2 dia macam pegang bayang. Terpinga kejab dia.. Selepas tu sekumpulan orang berjubah kuning bangun dari katil kawan dia terus menuju ke tingkaP yang bertentangan dengan tempat kemalangan siang tadi. Katanya dia nampak jelas sekumpulan orang berjubah kuning tu menembusi dinding & terus melayang ke angkasa

Dalam keadaan tergamam tiba2 dia terkejut bila salah seorang kawan dia bersuara. Rupanya bukan dia seorang yang nampak orang berjubah kuning tu. Kawan dia nampak takut sangat sampai menangis. Badan dia menggigil. Dia cuba tenangkan dan akhirnya kawan dia berjaya kuatkan semangat atasi ketakutan & kembali seperti sediakala. Mula la depa buka cerita pasal apa yang mereka nampak tadi. Kata kawan dia ada salah seorang lelaki berjubah kuning tu cuba pukul dia dengan kayu tas dari arah belakang tapi di halang lelaki berjubah kuning yang lain tapi kawan dia tak nampak pulak kejadian lelaki bejubah kuning tu mengelilingi salah seorang kawan mereka. Dia jadi binggung bagaimana dalam satu masa berlaku dua kejadian yang berbeza. Tapi kedua dua mereka dapat lihat sekumpulan lelaki berjubah kuning tu terbang & hilang. Selepas tu kedua dua tak dapat tidur.

Dalam keadaan yang masih keliru, terkejut & takut tiba2 dengar pulak suara orang menjerit dari tingkat atas asrama. Pada masa yang sama juga kendengaran dentuman kuat dari arah yang sama. Dia pun cepat2 keluar nak tengok apa yang berlaku. Rupanya bukan dia je dengar malah ramai lagi penghuni asrama yang lain dengar & keluar untuk melihat apa yang berlaku. Warden pun terpinga pinga mencari punca bunyi jeritan & lolongan yang semakin menjadi jadi

Warden minta sesiapa yang berani ikut beliau naik ke tingkat atas. Maka dia bersama 4 lagi kawan yang lain ikut warden naik. Bila sampai je kat atas mereka nampak ada beberapa orang penghuni asrama sedang merangkak di kaki lima macam biawak. Mengucap panjang katanya. Depa cuba nak kawal & menghalang  tapi tak mampu sebab jumlah yang di rasuk lebih banyak dari yang nak mengawal. So warden minta tolong pelajar yang kat bawah untuk minta bantuan dari warden lain

Tapi malangnya tak ada seorang pun warden dari dorm lain terjaga termasuklah penghuni asrama lain. Depa makin panik sebab makin ramai pulak kena rasuk. Riuh rendah dengan bunyi menjerit, melolong & mengilai bagai. Pilihan yang ada warden suruh pelajar lain baca apa saja ayat suci al quran yang mereka tahu.

Keadaan jadi semakin kelam kabut apabila ada yang mula bertindak liar. Ada yang mula lari turun tangga tapi tak mampu untuk mereka kawal. Nak tangkap memang  tak daya la. So, masing2 tawakal je. Yang dah sampai bawah ada mula goncang pagar asrama. Terpaksa warden minta mereka halang dari merobohkan pagar takut ada yang lari keluar. Masing2 yang kena rasuk mula meraung. Katanya semasa dia pegang salah seorang yang dirasuk terasa ada badan dia macam di goncang kuat. Time tu dia hanya mampu baca ayat kursi je. Mungkin sebab tak tahan dengan keadaan tu, Tak semena mena dia lempang budak yang kena rasuk tu sampai pengsan. Bila rasa cara tu berkesan masing2 lempang mereka yang kena rasuk untuk meredakan keadaan.. Kebetulan azan subuh pun berkumandang

Pagi tu ramai antara mereka yang tak pergi sekolah sebab terlampau letih. Bila di tanya kepada pelajar yang di rasuk apa yang berlaku, depa cuma kata depa tidur dengan nyenyak padahal depa tak tau ada yang jadi biawak, monyet, ungka bagai terjerit terlolong kena rasuk. Bila di ceritakan kembali apa yang berlaku depa sendiri pun tak percaya sebab tak rasa apa apa kot dari kejadian tu. Berita kerasukkan beramai ramai tu sampai ke dorm asrama yang lain. Asrama yang depa cuba minta tolong tapi tak ada seorang pun terbangun. Tu pun terkejut jugak kata tak dengar apa2 bunyi pun malam kejadian tu.

Malam itu solat hajat di lakukan beramai ramai untuk memohon perlindungan dari sebarang kejadian tak di ingini berlaku lagi. Dia sendiri tak pasti samada kejadian tu ada kaitan dengan kemalangan yang melibatkan pekerja di tapak binaan asrama baru atau cuma kebetulan semua tu berlaku. Tapi menurut cerita kematian pekerja binaan tu sebenarnya di rancang oleh abang dia & roh dia tak tenteram dan ingin membalas dendam. Tapi pelik pulak.. semuanya berlaku dalam satu masa.. So, teori untuk mengaitkan kejadian tu ada kena mengena dengan pekerja tapak binaan yang mati memang tak berapa logik. hahahaha

Biasa la asrama sekolah nak2 lagi asrama perempuan.. memang suka sangat la makhluk tu nak menyakat. Tak tau apa dia tak puas hati kat budak sekolah.. Alah.. cik/encik jin.. budak sekolah je kot. Anggap macam anak anak sudah la.. tak payah tacing sangat sampai nak merasuk beramai ramai. tak Jin la kalau kuat sentap. hahaha

1 comment:

  1. hehehehe.. ayat 'padahal depa tak tau ada yang jadi biawak, monyet, ungka bagai terjerit terlolong kena rasuk' tu memang kelakar. hehehe..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!