PENGANTIN LELAKI NAMPAK MACAM BUDAK SEKOLAH RENDAH JADI VIRAL

14.3.16 Suria Lekatlekit 7 Comments

PENGANTIN LELAKI NAMPAK MACAM BUDAK SEKOLAH RENDAH JADI VIRAL. Serius bila nampak gambar pengantin adik adik ni aku ingat pengantin lelaki tu umur dalam 13 tahun tapi rupanya dah 20 tahun. Memang la kalau tengok muka ada jugak macam budak sekolah rendah tapi sebab aku rasa macam tak berapa logik budak belum akil baligh nak kawen tu mula2 aku ingat umur dia 13 tahun. Pengantin perempuan tu takde apa yang pelik dengan wajah & usia dia. Umur 19 tahun nampak pun tak janggal sangat dari usia dia.


Tapi yang lelaki ni serius.. awet muda giler beb! Ada yang kata muka macam budak baru sunat.. ada yang kata macam budak sekolah rendah. Mungkin bagi kita satu gurauan tapi bagi mereka tidak. Kenapa aku tahu? Sebab aku pernah melalui apa yang adik ni lalui. Aku pun spesis ketinggian terbantut jugak. Masa remaja kadang2 yang lagi muda pada aku pun panggil aku adik. Nampak macam budak sekolah rendah je aku masa tu.. Time tu sedih la. Almaklum la umur2 remaja macam tu memang kalau boleh nak nampak gadis sunti yang perfect. Tapi aku sana sini bantut. Jadi mangsa ejek orang, fizikal aku jadi bahan lawak, bahan kutuk, bahan menyakat tu memang dah biasa sampai lama2 aku jadi kebal & kadang2 sampai hilang rasa bila fizikal aku di pertikai atau jadi bahan menyakat orang lain.


Dah tua2 macam ni lagi la tak ada tempat nak tacing2 benda2 macam tu. Siap mengaku lagi aku pendek. Apadahal. Pendek bukan satu dosa pun. Tapi macam pengantin lelaki yang viral tu.. Tumbesaran dia terbantut sebab dia pengidap Thalasemia Major. Mungkin sebab tu bagi kesan pada fizikal dia. Ok per.. Awet muda katanya. Orang lain injek sana sini nak bagi nampak muda.. dia nampak muda secara semulajadi. Kau hado??

Umur 20 tahun & 19 tahun kahwin ni bagi aku biasa je. Takde rare sangat la lelaki & perempuan kawen dalam usia macam tu.. Cuma kes adik ni jadi viral sebab pengantin lelaki tu muka dia nampak macam budak2 sangat tak sama macam usia dia. Ada orang umur 20 tahun dah nampak macam dewasa sangat.

kecik & muka macam budak bukan jadi kesalahan pun jadi terima je la pemberian Allah tu. Kot kot la muka macam budak tak boleh kahwin & kalau kawen jugak di kira langgar peraturan macam peraturan2 ni >> Peraturan ni Majoriti Orang Takkan Ikut << Boleh la jadi isu ye dak.

Apapun pengantin adik adik ni memang cute sangat. Selamat pengantin baru semoga kekal hingga ke syurga.

7 comments:

  1. alhamdulillah..hihihi..PC ingat baru darjah lima adik ni...apa pun rezeki..syukur..lepas ni ada anak orang cakap dukung adik..hihihi..awet uda sokmo gitu..moga mereka terus diberkati dan mengemudi bahtera rumahtangga dengan redha Ilahi....amin.

    ReplyDelete
  2. Akak ni lawak arh..huhu..kak ade fb x??

    ReplyDelete
  3. muka macam dia tu..awet muda..

    tahniah kerana dapat nikah awal..

    ReplyDelete
  4. haah la muka awet muda nau...kikiki...tapi kalau pakai spek tak nampak sangat...beruntung la kan tak payah makan pamoga...hahaha

    ReplyDelete
  5. Bila mata terpandang, mulut mula nak mengata.. Itulah hakikat manusia yang punyai hati... Hmmm..

    ReplyDelete
  6. Best betul muka awet muda tau! Hihi

    ReplyDelete
  7. Memula memang terkejut juga bl tgk pengantin lelaki ni..muka budak sangat..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!