TENTU ANDA TIDAK PERCAYA BENDA MUDAH NI BUAT ORANG HIDUP MEWAH

1.3.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

TENTU ANDA TIDAK PERCAYA BENDA MUDAH NI BUAT ORANG HIDUP MEWAH. Kalau di beri pilihan semua orang nak menikmati hidup senang, kaya raya, mewah.. Tak perlu nak fikir masalah tak ada duit, tak ada tu tak ada ni.. Pendek kata nak hidup semuanya ada. Tapi setiap manusia ni ada ujian dia masing masing. Ada yang di uji dengan kemewahan & ada yang di uji dengan kemiskinan. Kaya atau miskin kedua duanya di uji. Ada yang di uji dengan peti ais kosong.. ada yang yang di uji dengan peti ais penuh frozen food. Tu pun salah satu bentuk ujian tanpa kita sedar. Yang peti ais kosong mungkin berlapar.. Yang peti ais penuh mungkin tak boleh nak berhenti makan. Dua2 pun ujian berat jugak hehehe


Kadang2 ada orang kaya sebab mewarisi kekayaan tu.. Tapi orang miskin jangan guna konsep mewarisi kemiskinan pulak. Sebab semua orang berpeluang hidup mewah cuma tak semua orang tahu & nak buat jer... Yelah.. kadang2 ada sejenis orang miskin yang selesa hidup miskin sebab tak perlu kerja keras untuk ubah kehidupan. Dia selesa hidup dengan bantuan orang lain... Prinsip dia asal hidup, dapat makan & tak telanjang bulat sudah. Takde keinginan langsung nak tinggal kat rumah yang selesa, pakai pakaian yang cantik & ada pekerjaan & pendapatan yang stabil.

Jangan malas macam tu.. Allah tak suka. Selagi ada kudrat kena usaha sendiri. Jangan harap orang nak suap setiap masa. Orang miskin bermaruah kebanyakkan dia tetap berusaha sendiri untuk hidup dia dari meminta minta pada orang. So, kesimpulan kat sini.. Kita kena ada rasa malu & harga diri yang tinggi baru kita boleh jadi seseorang yang tak meminta minta & belajar untuk berusaha sendiri selagi termampu.

Sebenarnya nak jadi orang kaya & hidup mewah bukan susah sangat pun.. Kalau consistent buat 6 perkara ni, Insya Allah... Man Jadda Wa Jadda kata orang Arab. Siapa berusaha pasti berjaya. Nak tau apa 6 perkara paling senang nak hidup mewah meh tengok kat sini >> Terbongkar 6 Rahsia Paling Mudah Untuk Hidup Mewah <<

Mewah.. Tak semestinya ada banglo macam Dato Vida & harta berjuta2 macam Dato Alif Syukri terlajak laris. Mewah ni kadang2 dari apa yang kita rasa. Orang paling mewah adalah orang paling mensyukuri apa yang Allah berikan padanya.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!