AWAS! RASA LETIH SANGAT BAHAYA & BOLEH MENYEBABKAN KEMATIAN

22.4.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

AWAS! RASA LETIH SANGAT BAHAYA & BOLEH MENYEBABKAN KEMATIAN. Dalam kehidupan seharian kita ni mana orang hidup dia tak pernah rasa letih langsung. Orang tak buat apa2 pun boleh rasa letih. Letih tak melibatkan aktiviti fizikal je. Malah mental pun boleh menyebabkan keletihan bila terlampau banyak fikir. Benda yang ada perkataan 'Melampau' 'terlampau' ni memang boleh mendatangkan kemudaratan kalau tidak di kawal dari peringkat awal.


Jangan biar diri korang sentiasa rasa letih sebab akan memberi kesan kepada kesihatan anda & tak mustahil boleh menyebabkan kematian mengejut atau penyakit merbahaya. Walau banyak kerja atau banyak masalah yang perlu kita fikir sekalipun.. Kita kena ada jugak ruang untuk berehat. Tak kira la berehat dari bekerja atau memikirkan soal kerja & masalah. Sebab tu orang kata habis kerja jangan bawa balik kerja kat rumah. Tak kira la kerja tu melibatkan kerja berfikir atau kerja melalui perbuatan. Kerja ni selagi hidup memang tak pernah habis. Arwah Ayah aku dulu pun meninggal dunia pada hari dia bekerja jugak. Balik kerja lepas solat isyak.. dia meninggal. Memang sampai akhir hayat dia bekerja.

Jadi kalau korang rasa korang nak berehat lepas semua kerja settle sememangnya takkan ada waktu untuk korang berehat. Jangan biar badan korang sentiasa letih ia boleh menyebabkan korang jadi lemah ingatan & pelupa. Jangan muda2 lagi dah nyanyuk sudah. Keletihan yang melampau jugak boleh membahayakan diri anda & orang sekeliling anda. Nak tau kesan dari terlalu letih meh baca kat sini >> Awas! Ini sebab Keletihan Boleh menyebabkan kematian mengejut & merbahayakan orang sekeliling <<

Jadi pada yang hardworking tu ambil la masa untuk berehat. Cari duit ni memang takkan pernah cukup sampai mati. KIta dapat banyak kita nak lagi banyak. Dapat lagi banyak nak lebih banyak.. Alih2 mati macam tu je tak merasa pun enjoy dengan hasil penat lelah selama ni. Sebab tu kita perlukan masa untuk berehat dari sebarang kerja.. Termasuk la kerja rumah bagi surirumah tangga macam aku. Aku pun ada hari aku malas masak jadi makan nasi bungkus je. Sebab aku nak merehatkan otak dari fikir nak masak apa hari ni katanya. Kalau hari2 kena perah otak fikir nak masak apa pun letih jugak. Ni pun kejab lagi kena fikir nak masak apa hari ni. Hahahaha

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!