PRANK MISTIK & SERAM PERNAH AKU BUAT UNTUK KENAKAN KAWAN

1.4.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

PRANK MISTIK & SERAM PERNAH AKU BUAT UNTUK KENAKAN KAWAN. 1 april datang lagi bersama prank prank yang mungkin menceriakan hari & mungkin jugak mencelakan hari orang lain. Aku? 1 april aku lalui macam tak ada apa2 yang special cuma sekejab lagi aku nak masak laksa je. Sepanjang hidup rasanya aku tak pernah kena prank sempena 1 april atau prank orang. Tapi dulu aku memang kaki prank jugak la. Dari kecik sampai la besar.. Kecik2 prank orang dengan jadi hantu bagai..


Pernah aku & bestfriend aku siti prank sorang member kampung ni merangkap sepupu sepapat jugak la. Almaklum la sekampung ni kebanyakkan memang ada pertalian saudara kan. Idea tercetus sebab siti bawa balik kemenyan dari kampung tokwan sebelah mak dia jer lepas ada satu kematian saudara dia kat sana. Sebab seketoi kemenyan je idea nakal secara automatik datang. Pada malam yang sepi.. Target kami member sorang ni. Rumah pun tak jauh dari rumah kami. Mula2 usya line dulu. Skodeng tengok dia ada dalam bilik ke tak. Sipolan tu elok je dok meniarap atas katil tulis diari. Apa lagi mula buat projek la. Bakar kemenyan sampai berasap.. kemudian asap dekat tingkat bilik dia. Dari luar dok usya jugak. Mula2 hidung dia macam kembang kuncup.. mungkin sebab nak mengamati bau tu kot. Bila lama dia mula yakin bau kemenyan terus lari keluar bilik bagitau mak dia. Kami berdua blah je la. Gila nak tunggu kang kantoi pulak. Hahahahaha

Tu antara prank2 berunsur mistik aku & bestfriend aku siti dulu. Masa kami masih duduk kat kampung la. Sekarang ni masing2 dah terpisah antara negeri katanya. Banyak sebenarnya prank yang pernah kami buat sejak dari zaman kanak kanak tapi tak ada la sampai mencederakan orang lain. Menakutkan tu memang selalu la. Kalau setakat balik ngaji menyakat orang kat pokok.. konon hantu goyang pokok memang selalu.

Tu prank zaman budak budak la.. Sampai membawa ke remaja perangai prank orang tak habis habis. Nasib baik zaman berumahtangga tak jadi jiran. Kalau tak.. tak mustahil jugak la ada yang kena prank gabungan siti & suria katanya. hahaha.. Ok la lagi prank macam tu tapi kalau korang kena prank macam ni dengan kawan korang gamaknya apa perasaan korang >> Video! Berani ke korang prank kawan korang macam ni sempena april fool? << Mesti yang terkena tu malu giler. 3 bulan jadi bahan. hahahaha

Apapun.. nak prank sekadar bergurau tu boleh tapi jangan sampai mengaibkan, membahayakan mangsa yang kena prank atau menyebabkan pergaduhan. Nak prank pun sila tengok dulu perangai bakal mangsa prank tu.. Bukan semua orang boleh bergurau & bukan semua perkara boleh di buat gurau.

1 comment:

  1. kalau tetiba bau kemenyang dlm bilik, aku pon lari gini hahaha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!