RUPANYA INI SEBAB TART TELUR NI DI IKTIRAF TERBAIK DI DUNIA

4/12/2016 11:42:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

RUPANYA INI SEBAB TART TELUR NI DI IKTIRAF TERBAIK DI DUNIA. Ada sesapa kat sini suka makan kuih tart telur.. Erkk.. aku tak sure la aku pernah makan atau tak tart telur ni. Kalau tart nenas tu pernah la. Almaklum la faktor usia semua jadi lupa. Dan memang aku jenis pelupa dari muda kot. Nak2 sekarang semakin muda remaja.. ingatan seolah2 baru kena format balik je. Hilang habis data data yang pernah tersimpan. hahahaha


Tak penting pun korang tahu aku pernah makan ke tidak tart nenas ni yang penting untuk korang tahu mana nak dapat tart telur terbaik di dunia. Dunia beb! bukan peringkat kampung.. daerah atau negeri, hokay! Nak sampai level terbaik di dunia ni bukan senang. Kena satu dunia datang merasa dulu.. Kalau semua yang datang dari berbagai negara seluruh dunia makan tart tu & cakap sedap baru layak di gelar paling terbaik di dunia.

Kuih tart ni kita sedia maklum makanan tradisi orang cina.. So jangan bangsa lain claim sebagai makanan tradisi depa. Tapi apa bangsa, agama & warganegara pun boleh makan kuih tart telur selagi bahan & cara pembuatannya halal.

Tart terbaik di dunia hanya boleh dapat kat sini >> Nak tau kenapa Tart Telur Ni Di Katakan Terbaik Di Dunia, Meh Tengok kalau nak tahu kat mana << Alkisahnya gitu rupanya. Tapi rasa was was jugak ni nak makan. Kalau korang rasa was was tak?

Apapun.. terbaik di dunia belum tentu terbaik untuk semua orang nak2 kita yang muslim ni. Nak makan apapun kena double confirm status halal. Kadang2 non muslim ni kurang faham.. asal tak letak babi dorang rasa dah halal untuk orang muslim makan. Kita tak boleh salahkan mereka sebab mereka tak faham tapi kita kena fahamkan mereka apa yang menjadikan sesuatu tu haram di makan oleh orang muslim. Bukan setakat bahan yang di gunakan, peralatan yang di gunakan juga jadi penentu makanan tu halal atau haram di makan.

2 comments:

  1. Akak tak berapa minat tart telur ni. Tart nenas tu memanglah favorite. So, akak memang takda niat pun nak claim tart telur terbaik adalah yang akak buat sendiri. Hahaha!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com