KISAH BANGUNAN 20 TINGKAT JADI BERHANTU SELEPAS KEBAKARAN

18.5.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

KISAH BANGUNAN 20 TINGKAT JADI BERHANTU SELEPAS KEBAKARAN. Lama tak memburu cerita seram jejauh ni. Almaklum la tadi belajar cara cara selamat nak hack supaya dapat tiket penerbangan percuma kat entri ni >> KISAH BANGUNAN 20 TINGKAT JADI BERHANTU SELEPAS KEBAKARAN << Dah berjaya guna tick hacking tu maka malam ni kita terbang jauh sikit memburu cerita seram. Jauh perjalanan luas permandangan seram katanya. Jadi sebab dah terbang jauh malam ni.. Marilah kita mengetahui kat mana terletaknya bangunan Joelma & apa kisah seram yang berlaku di sebalik bangunan 20 tingkat tu.


Bangunan Joelma terletak di Brazil. Apa ingat brazil ni terkenal dengan bola sepak je ke takde hantu. Ada ok kisah lagenda seram brazil ni. Salah satunya yang berlaku di bangunan Joelma ni. Bangunan ni amat terkenal pada tahun 70an. Memang time tu Bangunan Joelma ni menjadi tarikan orang ramai la. Tapi era kegemilangan dia berakhir pada 1 febuari 1974 bila bangunan 20 tingkat tu terbakar dan mengorbankan 190 nyawa manakala 350 orang lagi cedera. Ada yang cuba menyelamatkan diri turun menggunakan lift akhirnya tak berjaya keluar & terbakar hidup hidup kat situ. Ada jugak yang cuba melompat keluar dari bangunan tersebut.


Lepas kejadian kebakaran tu Bangunan tu di tutup selama 4 tahun untuk kerja baik pulih katanya. Maybe tak hangus jadi debu la tu masih boleh baik pulih. Tapi selepas di buka semula tempat tu menjadi tempat berhantu pulak. Almaklum la hantu.. Depa ni spesis suka ambil kesempatan. Maklum la tempat pernah berlaku kematian beramai ramai ni mula la depa nak menyamar jadi roh mangsa yang mati terbakar tu. Dasar hantu!

Walaupun punca kebakaran di katakan sebab arus elektrik namun masyarakat setempat percaya bahawa ia ada kaitan dengan perkara mistik. Sebab katanya tapak bangunan tu pun bukan elok sangat. Menurut cerita turun temurun katanya sebelum bangunan tu di bina kat tapak tu pernah juga berlaku kejadian pembunuhan. Dimana seorang pemuda membunuh seluruh ahli keluarganya & tanam mereka kat tapak bangunan tu kemudian dia bunuh diri. Di akui kumpulan aktiviti paranormal yang percaya tapak bangunan tu mempunyai kuasa negatif dari roh2 yang tidak di kebumikan secara baik. Namun kisah pembunuhan tersebut sampai sekarang tiada siapa dapat membuktikan ia pernah berlaku.

Selepas di bukan semula pada tahun 1978 katanya banyak berlaku kejadian kejadian seram di bangunan tersebut. Ada yang terbau hangus terbakar, ada yang dengar orang menjerit & ada juga yang kata nampak kelibat2 mangsa korban kebakaran yang pernah berlaku kat situ.

Aku sendiri tak tau kat daerah mana bangunan Joelma ni. Masih beroperasi ke tidak pun tak tahu la. Tapi kalau korang pergi brazil selain boleh buat benda benda yang menerujakan macam ni >> Bayangkan anda boleh buat 7 benda ni kat Brazil, memang nikmat gila << korang boleh ambil kesempatan tanya kat orang2 tempatan kat sana tentang bangunan Joelma tu sebab katanya trajedi tu sampai sekarang masih di ingati. Kot2 dapat cerita lebih best yang korang boleh share. Manatau jadi viral katanya.. hehehe

Moral of the story.. Jin & syaitan ni tak payah terkejut la. Kat mana2 pun dia ada. Nak2 lagi tempat2 berlaku kejadian kejadian negeri yang boleh di kaitkan sebagai punca berlaku kejadian mistik. Almaklum la kerja dia kan menyesatkan anak cucu adam. Jadi dia takkan pencen sampai la kiamat.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!