KISAH SERAM POCONG ALMARI BURUK GANGGU PELAJAR KEM MOTIVASI DI JOHOR

3.5.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

KISAH SERAM POCONG ALMARI BURUK GANGGU PELAJAR KEM MOTIVASI DI JOHOR. Masa kecik kecik dulu makcik aku selalu momokkan aku dengan hantu kum kum dalam almari. Katanya dalam almari dia ada hantu kum kum. Memang masa tu aku percaya la jugak. Almaklum zaman budak tanpa gadget ni memang mudah percaya dengan cerita dogeng nak2 ada unsur2 seram ni. Bila teringat momokkan makcik aku masa kecik dulu tetiba rasa nak puaka kan blog lekatlekit.com malam ni dengan kisah seram yang melibatkan almari.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

Maka malam ni aku nak share dalam segmen seram serik lekat lekit sebuah kisah yang berlaku di sebuah kem. Kem ni katanya terletak jauh di pendalaman di johor. Nak di jadikan sebuah kisah seram untuk tatapan masa depan.. Tempat ni di adakan satu kem motivasi untuk pelajar sekolah. Kat kem tu ada 4 dorm. 2 dorm untuk lelaki & 2 dorm  untuk perempuan. 1 dorm ni boleh muat 12 orang. Dalam 1 dorm ada 6 katil dua tingkat. Jadi memang cukup la 12 katil. Dalam dorm tu semua kelengkapan ni masih baru kecuali 1 almari usang & buruk yang terletak hujung katil.

Hari pertama di kem tersebut tak ada apa2 berlaku. So, enjoy la bebudak tu sebab babak babak seram belum muncul. Tapi malam kedua & seterusnya.. kejadian berlaku selepas aktiviti sahsiah diri. Masing2  bawa diri ke dorm masing2 la nak tidur. Tapi malam kedua tu sesuatu telah berlaku kat dorm yang ada almari buruk ni.. Tak payah teka. Bukan almari tu tetiba keluar lembaga menyeramkan. Asal ada kaitan dengan almari je hangpa ingat semua babak hantu muncul keluar dari almari lah yer.. Tidak untuk kisah ini.

Pada malam tu seorang pelajar lelaki ni. Katil dia kat bahagian bawah & lokasi dia paling hujung dekat dengan almari buruk tu. Katanya masa dia pujuk kawan dia yang masih menyambung tangisan selepas aktiviti sahsiah diri tu tiba tiba... dia ternampak seperti satu bayangan besar bersize manusia sedang melompat atas tiang bumbung. Almaklum la kem depa ni memang tak ada siling. Kalau  tak ada siling memang boleh nampak tiang2 yang menongkat bumbung tu. Tapi dia buat tak tau je la & anggap mungkin mainan perasaan dia je. Dia pun kembali menoleh kearah kawan dia yang tak sudah sudah menangis dari tadi tapi alangkah terkejut beruk mak yeh kategori pop yeh yeh bila yang ada kat sebelah dia bukan lagi kawan dia tapi.... satu makhluk berbungkus macam jenazah kena kafan.. Pendek cerita pocong la. Senang sikit nak paham. Kias kias sangat jenuh imaginasi hangpa nak bekerja membayangkan rupa makhluk tu pulak.

Kau rasa kalau budak tu nampak pocong live depan mata dia sempat lagi ke nak capai smartphone kemudian ber wefie dengan pocong tu? Kalau dia masih terfikir nak bergambar memang aku salute 3 jari la kat budak tu tapi tipikal manusia nampak makhluk macam tu. Meremang bulu roma tak payah cakap la.. Menggigil la budak tu. Terus baring tutup muka dengan bantal. Maka terkumat kamit la dia membaca ayatul kursi katanya. Maka bergegar la katil dia lepas baca ayat kursi seolah olah gegaran tu macam menyatakan kemarahan padanya. Semua pelajar dalam bilik tu pun boleh rasa gegaran & dapat lihat pocong tersebut tapi tak dapat buat apa2 sebab terlalu takut. Masing2 mendiamkan diri di katil masing masing.

Sampai subuh kejadian seram tu berlaku dan berakhir bila fasililator datang kejutkan mereka untuk solat subuh. Time tu la masing2 menangis tanpa henti akibat ketakutan sepanjang malam dengan kejadian seram tu. Tapi  fasililator kat situ tak bagitau kat bebudak ni kejadian sebenar pernah berlaku kat dorm tu sebab taknak mereka di hantui ketakutan & trauma sepanjang kem tu cuma nak di jadikan cerita ada budak dengar perbualan  fasililator. Katanya pernah salah seorang  fasililator terjumpa satu mayat dalam almari buruk tu. Selepas kejadian tu ramai orang cuba alihkan almari tu tapi semuanya gagal. Sejak kejadian tu dorm tu di tutup & tidak di benarkan sesiapa pun masuk ke situ.

Asal tempat tu berlaku kematian yang mungkin akibat di bunuh atau bunuh diri je mesti hantu nak jadikan port seram kan? Tapi kalau almari korang tahap sarang tikus sebab terlampau banyak sangat baju bajan & barang2 di sumbat.. takde hantu pun boleh nampak menyeramkan. Bagi yang suka sangat menyumbat semua benda dalam almari & akhirnya jadi tak tersusun elok la korang tengok ni macam mana nak menyelesaikan masalah almari anda yang dah nampak rupa puaka tu >> Ini penyelesaian Kalau Almari anda selalu sesak <<

Moral of the story.. untuk sekian kalinya aku nak ingatkan. Yang jadi puaka @ makhluk seram tu bukan orang yang pernah mati dalam almari tu tau! Manusia yang dah mati takkan kembali kedunia dalam apa bentuk jelmaan pun kalau ada yang menjelma macam dia itu hanya jelmaan jin & syaitan yang nak menyesatkan manusia.

Sumber cerita : The Vampire Diaries

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!