MAYAT PERTAMA NAHAS HELIKOPTER DARI BETONG KE KUCHING DI TEMUI

6.5.16 Suria Lekatlekit 9 Comments

MAYAT PERTAMA NAHAS HELIKOPTER DARI BETONG KE KUCHING DI TEMUI. Semalam kita di gemparkan dengan kehilangan satu pesawat  jenis Eurocopter AS350 yang membawa orang kenamaan dari Betong ke Kuching hilang kira2 jam 4.12 petang.


Dalam pencarian mula2 yang di temui cuma cebisan pesawat yang di percayai milik Helikopter yang di naiki mereka. Tadi pasukan penyelamat berjaya menemui satu mayat wanita di tebing hulu 15 kilometer Sungai Batang Lupar kira-kira jam 12 tengah hari. Mayat di temui tersangkut di tebing sungai.

Bermakna lagi 6 orang mangsa masih belum di temui. Kita doakan semoga yang masih hilang di temui dalam keadaan selamat. Walaupun berkemungkinan mangsa2 tu masih hidup sangat tipis.. kita doakan la yang terbaik buat mereka.

Semoga ahli keluarga mangsa yang menanti dengan penuh debaran di beri kekuatan & ketabahan dalam menghadapi kemungkinan yang bakal berlaku.

Kadang2 trauma jugak kan bila terdengar atau terbaca berita2 kemalangan pengangkutan udara ni walaupun kita selalu je hadap dengan berita2 kemalangan2 di darat. Dah namanya kemalangan.. Perkara yang di luar jangkaan manusia. Mungkin ada yang takut nak naik kapal terbang lama2 sampai sanggup skip dari bercuti di negara eropah katanya. Tapi takpe.. Tak payah pergi negara eropah dalam Asia pun ada tempat ala2 negara eropah jugak macam kat sini >> Teringin nak travel ke Eropah tapi tak cukup modal? Tengok tempat ni, macam lagi best je! << Tapi tu tak menjamin pun kita selamat dalam perjalanan. Kita hanya manusia yang sekadar boleh merancang tapi Allah yang menentukan segalanya.. Jadi mohon la perlindungan dari Allah.. sesungguhnya Allah sebaik baik pelindung untuk setiap makhluk di dunia ni.

9 comments:

  1. takziah buat keluarga yang terlibat...

    ReplyDelete
  2. Alahai, dah jumpa satu mayat! Kalau dah namanya wanita, tentulah yang timbalan menteri tu ya. Aduhai! Salam takziah buat keluarganya dan semoga tabah menghadapi dugaan di hari Jumaat yang mulia ni.

    Setiap kali baca tentang kemalangan, tak kiralah udara, laut mahu pun daratan, memang rasa tak mahu berjalan ke mana-mana! Tapi, tak naik pengangkutan pun belum tentu ajal tak datang mencarikan! Berserah ajelah pada Allah!

    ReplyDelete
  3. Takziah buat keluarga mangsa.

    ReplyDelete
  4. Innalillahiwainnailaihirojiun...

    ReplyDelete
  5. Innalillah wainaillahirajiuun....
    Yg lain lain puak BN yg tengah buat kerja kat Sarawak ambil iktibar dari insiden ini.

    ReplyDelete
  6. Amat menyedihkan. Takziah kepada famili mangsa mangsa yang terlibat.

    ReplyDelete
  7. Amat menyedihkan. Takziah kepada famili mangsa mangsa yang terlibat.

    ReplyDelete
  8. Terkejut giler bila dapat tahu berita nie.. apa pun, takziah kepada mangsa

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!