TERBONGKAR PERANGAI SEBENAR ANDA HANYA DENGAN 8 SOALAN NI

11.5.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

TERBONGKAR PERANGAI SEBENAR ANDA HANYA DENGAN 8 SOALAN NI. Ramai orang takkan mengaku dia kawan jenis makan kawan atau kawan yang tak baik. Semua rasa dia dah jadi terbaik untuk kawan dia. Bila tak di di peduli dia mula rasa tak di hargai sedangkan jarang orang nak sedar diri sebenarnya perangai dia sebagai seorang kawan pun bukan elok sangat dengan kawan kawan lain. Maka orang pun malas nak layan dia dengan baik.


Manusia mana yang perfect ye dak. Aku sendiri pun mengaku diri aku ada buruk jugak sebagai seorang kawan. Tapi kalau ada kawan yang boleh terima perangai buruk kita tu syukur la kan. Kalau yang tak boleh terima kita tak boleh paksa. Orang nak suka atau tak.. Tu hak dia la kan. Dalam hidup ni mustahil la kita mampu buat diri kita di sukai semua orang. Kalau kita pun ada orang yang kita tak suka apatah lagi orang lain. Mungkin kita salah seorang orang dia tak suka.. tak boleh nak buat apa la kan.

Sebagai manusia yang kadang2 kita tergolongan dalam golongan tak sedar diri jugak.. Dok sentiasa rasa diri dah cukup baik pada kawan kawan kadang2 boleh buat kita tak nampak kesalahan & keburukkan kita yang buat orang benci kita. Kena ada orang atau sesuatu yang menyedarkan kita. Ingat senang ke nak cari seseorang yang mampu buat kita sedar diri yang kita tu buruk perangai. Kebanyakkan dari kita memang susah nak mengaku perangai kita buruk, ye dak?? Alah.. tak payah nak menidakkan sangat la.. Memang kebanyakkan kita ada perangai macam tu.

Jadi kalau nak harap manusia tegur kadang2 kita tak boleh terima teguran sesama manusia ni. Almaklum la spesis manusia ni memang ada ego tersendiri. Kalau yang ego high level sampai ke langit tujuh tu lagi la susah nak tegur. Jadi untuk tidak buat kita terus hanyut dalam anggapan sendiri yang konon kita dah cukup baik dengan kawan kawan, elok la tengok kat sini macam mana 8 soalan ni mampu membongkar segala perangai buruk & baik kita terhadap seorang kawan >> 8 Soalan ni mampu membongkar perangai sebenar anda pada seorang kawan <<

Sekarang dah tau sebenarnya perangai korang tu macam mana? Kalau sedar bagus la. Ternyata anda dah mampu berpijak di bumi yang nyata bukan lagi terawang awang dengan persepsi sendiri terhadap diri sendiri. Apa yang buruk tu berusaha perbaiki & yang baik tu kekalkan. Insya Allah bila masing2 sedar diri buruk & baik kat mana.. Tak ada persengketaan yang akan berlaku.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!