AKIBAT FANATIK DENGAN BOLA SEPAK, INI 7 AKTIVITI LUAR BIASA PEMINAT BOLA BUAT DI BULAN PUASA

15.6.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

AKIBAT FANATIK DENGAN BOLA SEPAK, INI 7 AKTIVITI LUAR BIASA PEMINAT BOLA BUAT DI BULAN PUASA. Kalau sekadar minat mungkin kita takde la terlalu obses dengan sesuatu perkara tapi kalau dah fanatik memang kadang2 apa yang di buat memang di luar sangkaan kita. Bagi peminat bola pulak walaupun bulan puasa menghadkan aktiviti mereka untuk ligat di padang tapi depa ni katanya tetap tak boleh hidup tanpa bola.


Kalau dah terlampau minat tu memang tak kira apa bulan pun dia akan cuba lakukan aktiviti dia walau mungkin rutin tu agak berubah bila menjelang bulan puasa. Tak boleh kalau tak buat. Biar apapun situasi dia akan cari peluang jugak buat bagi melepaskan ketagihan dia terhadap bola sepak. Mungkin kalau sehari hidup dia tanpa ada kaitan dengan bola dia boleh kena parkinson & menggigil seluruh badan maka berlaku 7 perkara luar biasa yang di lakukan peminat fanatik bola bila menjelang bulan puasa >> 7 Aktiviti Yang Luar Biasa Peminat Tegar Bola Lakukan Dalam Bulan Puasa…<< yang no 3 palinhg tak boleh blah katanya, hahaha

Susah jugak kan kalau dapat laki macam ni. Dalam tidur & jaga dunia dia hanya bola ja. Silap2 dia ngingau kita pulak kena sepak macam bola. Tetiba dengar jerit goll jer.. hahaha. Kalau tahap macam tu aku rasa ada yang makan kasut bola tengah2 malam buta. Mujur la aku dapat laki tak minat bola.. aku pun tak minat jugak cuma anak dara aku pulak nampak minat bola sepak ni. Dulu masa baby asal tengok berita sukan jer.. tang bola sepak je dia fokus. Bila dah besar antara kartun peberet dia super strikers, bola kampung.. Mana datang gen minat bola tu tak tau la pulak. Nak kata masa mengandung aku suka tengok bola tak jugak. Sama je aktiviti aku masa mengandung ngadap blog jer... hahaha

Nak minat bola tak salah.. mungkin dah jadi fitrah kebanyakkan lelaki suka bola cuma berpada pada. Jangan asyik hidup dengan bola tanggungjawab sebagai hamba & suami terabai. Jangan asyik nak kejar bola sedar sedar kita dah kehilangan & ketinggalan banyak perkara yang lebih baik dalam hidup. Minat tak salah tapi jangan obses

Moral of the story.. Makan bola, tidur bola.. jangan tetiba mati pun sebab bola sudah la.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!