PELAWAK ACAPAN PELUK ISLAM DI BULAN RAMADAN

13.6.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

PELAWAK ACAPAN PELUK ISLAM DI BULAN RAMADAN. Dah masuk 8 ramadan hari ni. Ya Allah sekejab je kan.. Memang masa semakin pendek. Kalau dulu nak tunggu berbuka pun rasa lama sangat apatah lagi nak tunggu raya menghitung hari jugak. Tapi sekarang masa berlalu tak terasa. Tak tau la kalau ada masih yang malas puasa sebab tak tahan lapar. Padahal setiap hari kenyang sahur pun kadang2 belum habis dah nak berbuka. Tu aku la.. Maybe sebab tu jugak semalam mak mertua aku tegur dah kurus. Aku pun belum timbang berat tak tau la banyak mana yang turun.


Tu la keistimewaan ramadan.. Tak perlu diet boleh kurus katanya janji masa berbuka kau tak payah rakus sangat melantak. Buat macam aku makan macam biasa je. Kadang2 tak makan nasi pun. Buka puasa minum air & makan kuih jer.. erkk.. rasanya aku nak cerita pasal pelawak otai Acapan yang di khabarkan telak memeluk Islam di bulan ramadan ni. Kenapa pulak cerita pasal puasa aku ni? hahahhaha


Ok ok.. berbalik pada kisah Uncle Acapan kita kita.. Beliau seorang pelawak yang rasanya ramai kenal. Dia mula terjebak dalam industri hiburan dari tahun 80an kalau tak silap. Lawak2 beliau memang antara lawak yang mampu buat orang gelak. Seorang berbangsa india yang banyak berlakon dalam filem & drama melayu. Melalui page Mustapha Kamal katanya beliau telah memeluk islam. Alhamdulillah hidayah di bulan ramadan.


Mungkin banyak bergaul dengan orang2 melayu yang beragama Islam buat beliau tertarik dengan ajaran Islam. Apapun satu penghijrahan yang mulia & baik. Semoga Acapan @ Sharin Muhammad di berikan hidayah untuk terus mendalami Islam.

Berita Ini adalah Palsu. Sila Rujuk Entri Ni >> Viral Pelawak Acapan Peluk Islam Adalah Tidak Benar <<

2 comments:

  1. alhamdulillah...bertambah lagi sorang umat islam di bualan yg mulia ni :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Saudara baru :) Terbaik lah uncle :D

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!