TEMPAT YANG PALING 'MESRA ISLAM' DI KOREA

4.6.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

TEMPAT YANG PALING 'MESRA ISLAM' DI KOREA. Kalau kita nak melancong ke negara bukan Islam ni memang nak cari tempat yang senang kita cari makanan halal, tempat yang senang nak bersolat.. Pendek kata yang muslim friendly la. Korea adalah salah satu destinasi pilihan ramai tapi kita sedia maklum korea bukan negara Islam jadi mungkin menjadi sedikit masalah bagi orang Islam yang nak melancong ke sana.


Ada satu tempat yang menarik boleh ada kunjungi di korea. Bukan sahaja menyediakan banyak kemudahan untuk orang orang islam seperti masjid, surau & restoran makanan halal malah di situ jugak anda boleh belajar mengenali budaya mereka & melihat sendiri rumah rumah tradisional yang lengkap dengan peralatan tradisi & sejarah mereka. Malah katanya ada sebuah rumah di perbuat daripada Choco Pie. Nak ke tempat tersebut jugak senang sebab ada bas.

Selain tu di situ jugak mempunyai satu taman tema air yang di iktiraf sebagai Taman Tema Air ke 4 di dunia. Banyak permainan air yang mencabar boleh anda cuba di situ selain anda boleh bersauna. Nak kena taman tema ni katanya ada service ulang alik percuma dari seoul.

Bagi peminat kosmetik berasaskan bahan organik kat sini la tempat yang perlu anda kunjungi. Bukan sahaja anda boleh membeli kosmetik organik malah anda boleh membuat sendiri produk anda seperti sabun, syampoo, mask yang menggunakan bahan bahan yang selamat untuk kanak kanak.

Banyak lagi tempat yang boleh anda lawati bila anda datang ke tempat yang di katakan Muslim Friendly di korea ni. Nak tahu di mana tempat tersebut meh baca kat sini >> Tempat Menarik Yang Paling 'Mesra Muslim" Di Korea Mesti Anda Lawati << Jadi Kpopers sekalian kalau datang ke korea jangan lupa terjah ke tempat tu, ok! Baru Kpopers katanya. hehehehe

Aku ni asyik up entri tempat2 menarik kat korea gamaknya bila nak sampai korea kan? Manalah tau ada rezeki dapat tajaan bercuti sekeluarga di korea.. Sapa tahu. hehehe

1 comment:

  1. Peminat K-pop juga ke ni dok asyik cerita pasal Korea?

    Akak kurang sikitlah bab-bab K-pop ni tapi itu bukan menandakan kita tak minat nak bercuti-cuti di Koreakan!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!