AKTIVITI PALING SESUAI UNTUK YANG ADA KAWAN OBSES DENGAN SMARTPHONE & ONLINE

7/26/2016 03:23:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

AKTIVITI PALING SESUAI UNTUK YANG ADA KAWAN OBSES DENGAN SMARTPHONE & ONLINE. Zaman rumaja aku dulu kalau lepak dengan kawan kawan memang betul betul lepak. Riuh rendah bersembang. Kalau pergi mall tu macam2 la aktiviti. Main bumper car la.. main games la.. atau kalau ada retis buat road show layan la jugak.Almaklum la zaman sebelum kewujudan smartphone & kemudahan access internet semudah atas tapak tangan di mana saja. Happening kalau lepak dengan kawan kawan zaman dulu. Kalau berkumpul tu ada je la cerita nak di kongsi.


Berbanding zaman sekarang ni. Duduk cafe atau restoran masing2 buat hal sendiri. Mata mengadap smartphone. Nak berkomunikasi walau kawan2 depan muka pun guna media sosial. Walau duduk semeja tetap sembang kat whatsapp. Yang nampak ada aktiviti melibatkan semua masa selfie je la. Lepas tu masing2 masing lebih banyak buat hal sendiri. Tak tau mana nikmat lepak dengan kawan2 kalau tetap berkomunikasi guna media sosial.

Susah nak buat aktiviti best kalau asyik hadap smartphone je. Kalau setakat keluar pergi mall, lepak kat cafe memang susah nak buat kawan kawan kita ni tak hadap smartphone jadi kalau korang nak rancang aktiviti dengan kawan kawan ada aktiviti yang boleh buat kawan kawan korang kurang menggunakan smartphone. Sebab aktiviti macam ni memang perlu menggunakan kaki tangan & tenaga yang banyak jadi kesempatan nak jadi manusia anti sosial tu agak kurang. Kalau nak tau apa aktiviti yang boleh korang buat dengan kawan kawan meh tengok kat sini >> 7 Outdoors Paling Best & Boleh Buat Kawan2 korang yang anti sosial tak melekat dengan smartphone boleh anda buat << confirm perjumpaan dengan kawan kawan sambil buat aktiviti ni lebih best dari melepak kat cafe tapi masing2 buat hal sendiri layan 'online'.

Jadi pada korang yang dah annoying dengan perangai kawan kawan yang konon nak reunion tapi bila jumpa masing2 sibuk dengan smartphone boleh cuba reunion sambil buat aktiviti outdoors macam ni. Bukan je boleh memanafaat perjumpaan tu tanpa smartphone malah boleh menyihatkan badan.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com