BILA PENERBIT FILEM SAMPAH RASA LEBIH HEBAT DARI P.RAMLEE

11.7.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

BILA PENERBIT FILEM SAMPAH RASA LEBIH HEBAT DARI P.RAMLEE. Sampai bila2 selagi dia terus menerbitkan filem asal siap.. asal boleh jual sebab guna pelaris retis lawa, hensem, kontroversi padahal filem dia memang tak layak di tayangkan layar perak aku akan terus labelkan filem dia filem2 sampah yang mengotorkan industri perfileman malaysia. Seorang businessman yang terjun ke bidang penerbitan filem semata mata untuk cari untung memang sampai bila2 takkan faham & takkan reti apa itu seni. Yang dia tau asal boleh jual. Buat la apa saja asal filem tu boleh jual.. Itu bagi dia dah cukup untuk buat dia berjaya. Sebab tu dia tak kisah menerbitkan lambakkan filem2 sampah sebab bagi dia bukan kualiti karya seni tu tapi perniagaan.


Kita memang tak ada hak nak halang dia nak berniaga apa termasuk la meniaga filem yang hanya gah pada kuantiti tapi miskin pada kualiti.. Sebab dia ada duit. Tapi bila dia membandingkan diri dia dengan seorang anak seni sejati di mana karyanya sehingga kini menjadi kebanggaan & masih di minati setiap generasi memang dia sengaja minta kena kecam la. Siapa kau wahai apek nak kata 'Jangan jadi seperti P.Ramlee yang miskin." Yer.. dia mungkin miskin dari segi harta. Tak mampu jadi jutawan macam kau semasa hayatnya. Dah la tak kaya di aniaya pulak dengan manusia2 yang tak ada perikemanusiaan. Sehingga akhir hayat dia terpaksa menanggung kesusahan akibat di aniaya oleh manusia durjana.

Komen seorang pengarah filem melayu berkenaan isu seorang apek yang rasa dia lebih hebat dari Allahyarham Tan Sri P.Ramlee

Kerana dia miskin semasa hayatnya bukan bermakna kau boleh rasa kau lebih hebat dari dia wahai apek. Kalau di bandingkan dengan P.Ramlee.. P.Ramlee jauh beribu batu lebih hebat dari kau. Setakat kau buat filem sampah setahun penuh panggung dengan cerita bodoh yang orang rasa nak bakar panggung tu.. Baik kau duduk diam diam buat kerja kau sudah. Buat je la filem bodoh tu sampai kau mati. Lepas kau mati.. nescaya filem2 kau terbitkan tu pun akan mati bersama kau. Sebab filem2 kau tu semua filem sampah yang orang takkan ada hati nak tengok lebih dari sekali apatah lagi nak kenang sebagai satu karya seni yang hebat.

Ni statement apek tu yang buat dia kena kecam. Mentaliti orang meniaga memang macam tu. Buat apa target dia adalah mesti jadi kaya & dapat untung banyak. Berlakon macam kayu Tapi gah dengan kontroversi & publisiti murahan pun takpe asal ada nama & orang kenal dah boleh buat duit.

P.Ramlee Sampai bila bila pun nama dia meniti di bibir peminat filem melayu. Tak tau la akan lahir pelakon, pengarah, penyanyi sehebat P.Ramlee di masa akan datang tapi sampai sekarang memang tiada siapa mampu menandingi kehebatan P.Ramlee. Cara P.Ramlee mengangkat filem melayu keperingkat yang lebih tinggi patut di jadikan inspirasi & motivasi kepada semua pembikin filem. Filem melayu sekarang cuma mampu jual kat panggung tempatan jer.. Satu dua jer boleh lepas sikit kat pasaran luar. Kalau filem Apek tu jangan harap la.. Nak tayang kat indonesia pun tak lepas jangan berangan la nak pergi jauh dari tu.

Pengarah & retis yang bawah produksi apek yang rasa dia lagi hebat dari P.Ramlee tu jangankan nak buat filem yang boleh menjadi kebanggaan Negara nak buat iklan macam ni pun belum mampu >> 10 Iklan Raya Yang Sangat Menyentuh Hati & emosi << Jadi jangan nak dabik dada sangat la. Seni bukan semata mata duit tapi seni adalah sesuatu yang boleh sampai ke hati orang yang menonton.

Kesimpulannya.. Memang Apek tu banyak menaikkan nama2 retis melayu walaupun ada yang berlakon macam kayu. Memberi peluang artis melayu menjana pendapatan tapi tak bermakna dia lebih hebat dari P.Ramlee. Dia guna muka2 cantik, hensem & ada kontroversi untuk di ketengahkan dalam filem dia bukan semata mata nak tolong retis tu kalau benda tu tak memberi pulangan pada dia balik. Orang meniaga ni tetap la 'Untung' menjadi target dia.

P/S : Untuk mengangkat Industri Seni Hiburan Tempatan Ke peringkat Tertinggi Memang Perlukan Duit Tapi Dengan Duit Sahaja Belum Tentu Mampu Menghasilkan Karya Seni Yang Hebat.

2 comments:

  1. kalau hidup bertongkat langit camtulah. semoga dapat iktibar

    ReplyDelete
  2. P Ramlee..
    Filemnya..
    Anak2 umur setahun pun menyukainya..

    Semoga roh Arwah dirahmati Allah..
    Al fatihah

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!