GEMPAR! ROKOK DI BAWA GUNA LORI BABI

19.7.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

GEMPAR! ROKOK DI BAWA GUNA LORI BABI. Tu dia sebelum ni dok dengar isu produk makanan kering yang katanya dekat kandang babi bagai.. Ni isu rokok pulak. Mesti perokok tak sabar nak tahu kan.. Rokok jenama apa la gamaknya di angkut guna lori babi ni. Adakah benda ni mengundang rasa geli & loya anda untuk merokok lagi? Agak mustahil perokok akan hilang keinginan merokok hanya sebab perkara ni tapi sebab dia satu berita yang best di sebarkan, maka jom la kita check rokok apa yang di katakan di angkut guna lori babi ni...


Kalau rokok yang masuk dengan laluan yang di kenakan cukai mustahil la ada isu angkut guna lori babi bagai... Melainkan rokok yang di kategorikan rokok tidak sah & masuk melalui laluan tikus. Salah satu sebabnya rokok ni tak menyumbang pada ekonomi negara.. erkkk. atau ekonomi pihak2 tertentu. Ops!!! Jangan lazer yer lekatlekit satgi mengintai dari tirai besi pulak kau!! hahahahahaha

Macam2 cerita pasal rokok ni.. Yang pasti gosip2 pasal rokok ni memang semua yang tak baik la. Dulu katanya makmal buat rokok ni macam reban ayam sekarang dah isu lain pulak pasal rokok ni. Kalau nak di cerita perkara perkara ngeri, jelik & geli geleman pasal rokok ni memang boleh panjang berjela la entri. Silap haribulan jadi entri berepisod pasal kisah rokok ni je. Kalau korang nak tahu banyak lagi cerita seram yang membantutkan selera anda untuk merokok korang baca je kat sini >> Tahu tak baru-baru ni rokok ni diangkut oleh lori babi? Gelinya! <<

Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Prof Emeritus Tan Sri Dr Abd Shukor Husin berkata ,rokok seludup yang menggunakan lori babi adalah haram kerana terdapat kemungkinan ia bersentuhan dengan najis. Masalahnya sekarang bukan ke rokok tak kira naik lori babi atau naik flight sekalipun memang di fatwakan haram? Kalau aku silap fakta sila betulkan.

Moral of the story.. Antara perkara paling susah orang nak buat adalah berhenti merokok. Tapi kalau ada keinginan & tekad, Insya Allah boleh.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!