"JADILAH SEPERTI APA YANG ALLAH MAHU KAMU JADI.." TEGURAN SAIFUL NANG PADA YUNA

22.7.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

"JADILAH SEPERTI APA YANG ALLAH MAHU KAMU JADI.." TEGURAN SAIFUL NANG PADA YUNA. Tu dia.. tetiba blog lekatlekit buat tajuk ala2 blog berita pulak. Sebab sedap pulak caption yang di gunakan oleh En Saiful Nang ni. So macam rugi tak highlight pada tajuk entri katanya.


Kita sedia maklum dua tiga hari ni kecoh pasal video Yuna di peluk rakan duetnya penyanyi antarabangsa Usher ke hapa namanya. Malas nak google la pulak tapi ada tengok & baca cerita pasal kontroversi tu la.Yelah.. nak komen lebih2 satgi orang kata.. hang pun tak tera mana sangat nak tegur orang. Yelah.. yelah.. aku tak sebaik mana. Biarlah orang yang baik baik tegur Yuna.

Alasan Yuna menghormati rakan duet dia sebab tu berlakunya adengan terpeluk & di peluk. Almaklum la budaya orang barat ni memang peluk meluk ni bukan perkara luar biasa & menjadi satu dosa. Ada jugak dua tiga retis yang backup Yuna & compare dengan pelakon drama melayu yang berhijab masih melakonkan aksi2 peluk & bersentuhan dengan lelaki atas alasan merealisasikan watak tu. Pada aku yang tak baik ni.. Tak guna kita nak bandingkan sebab dua2 pun salah. Perbandingan tu tak buat mana2 perbuatan tu jadi betul pun. Apa yang boleh perbetulkan je la apa yang salah.

Nak komen lebih2 tak berani jugak cuma tertarik nak kongsi komen Saiful Nang yang ada kaitan dengan isu Yuna sekarang walaupun di tulis dalam cara sangat berkias. Jadi baca & ambil la apa yang baik di sampaikan oleh beliau..




Moral of the story.. Macam saiful nang cakap, kalau nak jadi diri sendiri kita bukannya baik sangat tapi kalau nak jadi baik, jadilah seperti apa yang Allah mahu kita jadi. Aku pun belum sempurna.. Sama sama kita perbaiki.

1 comment:

  1. deep sangat apa yang saiful nang sampaikan...harap dijadikan pengajaran lah ye...btw hai kak....lama takk singgah

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!