REMAJA YANG TAK SABAR NAK DEWASA PERLU TAHU PERKARA NI

7/29/2016 03:26:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

REMAJA YANG TAK SABAR NAK DEWASA PERLU TAHU PERKARA NI. Lumrah manusia masa kanak kanak tak sabar rasa nak jadi besar. Nak bercinta, nak pakai lisptik (bagi yang perempuan), nak kerja, nak ada duit sendiri, nak beli itu ini, nak pergi sana sini, nak bebas tanpa kongkongan mak bapak & banyak lagi la dia punya whishlist masa kecik.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

Dah masuk remaja.. Dia mula tak sabar nak habis sekolah, nak sambung belajar duduk jauh dari mak bapak, nak kahwin, nak ada kehidupan sendiri, nak ada rumah sendiri, nak ada anak sendiri & macam benda dia nak ada & buat la..

Tapi bila masuk alam dewasa.. Terasa rindu pulak nak jadi kanak kanak semula, terasa rindu nak bangun pagi siap2 pergi sekolah, terasa rindu dengan hidup yang celik mata tak perlu fikir banyak perkara.

Semua ni memang keinginaan yang normal sebagai manusia biasa. Terutama yang remaja la. Zaman pertengahan macam tu depa sangat memberontak nak jadi cepat dewasa tu yang kadang2 ada yang berlagak dewasa sebelum usia nak tentukan jalan hidup sendiri & tak suka cara hidup yang mak bapak depa cuba bentuk sebab katanya bukan kehidupan yang depa nak.

Sebelum dewasa memang kau rasa jadi orang dewasa ni kau bebas buat keputusan sendiri, kau bebas tentukan hidup kau sendiri & kau bebas dari segala galanya tapi sebenarnya tidak. Menjadi dewasa adalah lebih susah dari kau bayangkan contohnya seperti 11 perkara ni >> 11 Konflik Yang Akan Berlaku Bila Anda Masuk Ke Alam Dewasa <<

Jadi adik adik.. bersedia la dari sekarang supaya dewasa kamu lebih indah dari apa yang kamu bayangkan. Dewasa la bersama usia tak perlu kelam kabut sangat nak jadi dewasa sampai masa remaja korang tersia begitu sahaja. Semua zaman datang sekali dalam hidup.. dari zaman kanak kanak, remaja, dewasa.. Jadi nikmati selagi ada.

1 comment:

  1. Nak jadi remaja balik mmg tak boleh dah....jadinya bersyukur ajelah apa yg jadi sekarang hihi

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com