JENIS JENIS SAKA YANG MUNGKIN ANDA TAK PERNAH DENGAR

16.8.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

JENIS JENIS SAKA YANG MUNGKIN ANDA TAK PERNAH DENGAR. Sesekali kita ubah sikit segmen seram serik lekatlekit yang normally berkongsi cerita seram kepada info seram. Benda2 yang berkaitan alam ghaib yang berdampingan dengan manusia ni tak salah kita ambil tahu. Mungkin berguna pada kita di kemudian hari. Bukan untuk rujukan untuk sesiapa yang nak bela saka, ok!

Filem Waris Jari Hantu salah satu contoh cerita tentang saka. Dalam filem ni mengetengahkan saka harimau

Saka yang kita sedia maklum sejenis jin belaan manusia. Kiranya jadi khadam pada manusia la lepas perjanjian di persetujui. Tapi setakat ni syarat jin nak jadi khadam/saka kepada manusia dia jarang la nak minta banglo sebiji ke hapa.. Normally benda dia nak makan & pewaris bila owner dia dah di pinggir kubur supaya nasib dia terus terbela katanya. Ataupun berpunca dari amalan ilmu-ilmu tertentu seperti ilmu kebal, ilmu perdukunan, persilatan, pengasih, pelaris, penyeri, susuk, dan lain-lain amalan yang menyalahi syarak.

Tapi jangan tak tahu saka tak semestinya warisan turun temurun ok.. Kadang2 saka ni boleh datang duduk dengan kita tanpa kita sedari. Sebab dia boleh berdamping dengan kita dengan berbagai cara walaupun keturunan kita tak pernah bela saka pun. Contoh jin saka ni boleh datang atas sebab sebab berikut

1. semasa kita ke tempat-tempat tertentu yang dihuni jin atau memasuki rumah baru terutama rumah yang lama tidak berpenghuni

2. adanya jin-jin yang tertentu, terlalu berminat pada seseorang
melalui mimpi seperti menerima sesuatu dalam mimpi, memiliki anak kecil, kerap melihat makhluk-makhluk aneh 

3. membuat rawatan dengan mereka yang berdamping dengan jin
menerima amalan dari mereka yang berdamping dengan jin walaupun amalan ayat-ayat al-quran, zikrullah maupun persilatan. 

4. Mereka yang memiliki saka dengan sengaja memerintah atau menyerahkan saka mereka kepada orang lain dengan berbagai cara yang tidak kita sedari.

Jenis jenis saka yang mungkin selama ni kita tak pernah tahu adalah..

Saka Umum
Saka Pendamping/Sahabat 
Saka Kawasan
Saka Tangkal
Saka Jamu
Saka Gerondong
Saka Yang Berulang
Saka Ruh Gentayangan

Tu dia saka jamu pun ada. Tapi jangan silap pulak saka jamu ni bukan saka dari jamu yang orang perempuan dok ambil tu tau. Saka jamu ni saka yang selalunya perlu di jamu bila tiba masa masa tertentu. Macam kena buat jamuan makan untuk dia la. Dulu ada la someone yang aku kenal dia seorang bomoh, setiap tahu dia akan buat kenduri untuk menjamu saka saka dia.. Tapi kenduri tu tetap dia jemput orang datang makan. Mungkin tu la kot saka jamu. Dari apa yang aku baca saka jamu tu memang ciri2 dia macam tu hehehe. Selebihnya kalau korang nak tahu tentang saka saka ni boleh baca kat sini >> Jenis Jenis Saka <<

Punca jadi saka ni boleh berlaku dari Jin-jin yang datang mengganggu atau melalui jalan sihir, sekiranya tidak dirawat juga boleh berubah status menjadi saka. Jadi jangan ambil mudah kalau rasa macam hidup anda di selubungi misteri. Cepat2 la merujuk kepada pusat rawatan Islam. Manalah tau.. tetiba orang hantar jin kat kita tapi kita ingat just mainan perasaan je. Bila dah lama jin tu berdamping dengan kita, tak mustahil boleh menjadi saka. Bukan apa ada jenis orang sekarang yang tak percaya kepada sihir & perkara mistik. Konon urban sangat.

Moral of the story dari dok kumpul saka konon nak senang cara ekspress baik la kumpul harta macam beli rumah ke.. Beli rumah banyak2 boleh jugak jadi aset untuk pelaburan jangka panjang. Jadi kalau ada niat nak beli rumah jangan main beli jer.. Kena tahu 5 perkara ni dulu >> 5 Tip Penting Sebelum beli rumah << Yang penting nak beli rumah jangan beli rumah yang ada jin saka. Silap haribulan servis saka bertukar tangan tanpa anda sedar. hehehehe

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!