TERKINI! CARA NAK BAGI AWARD KEPADA KAWAN BAIK ANDA DI FACEBOOK

19.8.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

TERKINI! CARA NAK BAGI AWARD KEPADA KAWAN BAIK ANDA DI FACEBOOK. Zaman dah berubah jadi cara berkawan pun berubah mengikut peredaran zaman. Kalau dulu istilah kawan adalah orang yang kita sentiasa jumpa, boleh berbual, sentiasa bersama.. lepas zaman kawan melalui pena. Ambil alamat kat majalah kemudian kirim surat.. lepas zaman tulis surat masuk ke era IT. Semua berkawan depan skrin je.. even lepak semeja pun tetap depa berinteraksi melalu media sosial. Seolah2 macam tak ada kat depan mata jugak.


Betapa zaman merubah segalanya. Kalau dulu cara nak menghargai seorang kawan ada yang karang puisi, sajak.. Ada budget sikit bagi hadiah atau tujukan lagi tapi zaman sekarang dah ada cara paling mudah untuk menghargai seorang kawan katanya. Dengan memberi Award melalui facebook. Tu dia.. lepas tu semua pemberian kita maya maya belaka. Tak ada lagi sesuatu berbentuk fizikal atau material yang boleh kita simpan untuk jadi kenangan.

Aku ni ada ke kawan baik selain family aku, suami & anak? Entah la aku sendiri pun tak sure sapa kawan baik aku.. Yang pasti masih ada kawan yang masih baik dengan aku kat alam maya ni. Sentiasa menyokong jatuh & bangunnya aku. Masih tetap menjadikan aku kawan walaupun kadang2 aku ni suka juga berperangai annoying. Terharu jugak dengan sokongan kawan2 yang macam tu. Cuma yang aku mampu ucap terima kasih jer..

Jadi pada sesiapa yang ada kawan baik atau kawan yang baik di facebook tak tau cara nak hargai mereka meh la kita pakat memberi mereka award ni mengikut kategori mereka yang korang tahu >> Cara Untuk Menghargai Kawan Baik Adalah Adalah Memberi Award Ni << Mesti kawan kawan anda terharu terima award ni percaya. Mesti persahabatan maya korang akan lebih happening. Tak caya try la.

Moral of the story.. Seorang kawan yang baik adalah seorang yang baik. Maka jadilah seorang yang baik, Insya Allah secara automatik anda akan menjadi seorang kawan yang baik. hehehehe

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!