UNTUK MEREKA YANG CONFIDENT SENYUM SAMPAI NAMPAK GIGI

8.8.16 Suria Lekatlekit 3 Comments

UNTUK MEREKA YANG CONFIDENT SENYUM SAMPAI NAMPAK GIGI. Aku memang tak confident & segan nak senyum nampak gigi ni sebabnya aku adalah golongan OKU yang cacat pada gigi katanya. Hahahaha... Masa aku umur 8 tahun.. satu peristiwa hitam telah berlaku dalam hidup aku & mengubah sedikit kemanisan pada senyuman ku ni...


Alkisahnya.. pada suatu hari di rumah. Dalam keadaan happy tak tau nak habaq.. aku bermain main dengan adik aku. Aku berlari adik aku kejar.. aku masuk bilik aku tutup pintu & aku halang dengan badan aku. Bila aku penat dok halang pintu yang adik aku dok tolak dari luar aku pun cakap dah penat tak nak main. Jadi aku lepaskan badan dari halang pintu tapi tanpa sengaja adik aku tertolak pintu maka berlaku satu kemalangan separa ngeri dalam hidup aku. Pintu tu melanggar tepat pada gigi kapak aku yang kat depan. Maka sumbingla sikit. Tapi tak patah semua. Kalau patah semua senang je aku pakai gigi palsu. Ni dia patah sikit jer kat hujung. Pernah jugak la buat appointment dengan klinik nak sambung gigi yang patah sikit tu.. Tapi aku bab2 berurusan dengan doktor ni memang selalu je kena penyakit lemah tenaga batin. So aku tak pergi sampai la sekarang aku dah kahwin & laki aku elok je terima seadannya aku yang gigi sumbing.

Selama ni aku rasa macam ok je hidup dengan gigi sumbing ni so aku pun tak berniat lagi nak menyambung kembali gigi yang tersumbing. Biarlah kekal sebagai satu identiti aku. Tapi tu la kalau ambil gambar aku jadi segan nak senyum nampak gigi. walaupun rasa hati aku ni teringin jugak nak tengok betapa manisnya rupa aku dalam gambar dengan senyuman nampak gigi tu. Dan sebab tu aku jarang nak masuk apa2 contest melibatkan senyuman ni. hahahaha. Tapi kalau korang yang jenis memang confident suka senyum & selfie nampak gigi ni tak kira gigi tak cukup jemaah ke, atau gigi terlebih capasiti boleh la try ni >> Untuk Yang Berani Selfie Dengan Senyuman Nampak Gigi << Tak kisah la korang pakai braces ke,korang gigi ada bekas palam ke atau pakai gigi palsu sekalipun janji korang spesis confident senyum nampak gigi je. Kalau macam aku tak confident memang tak berani la. hahahaha

Moral of the story.. Walaupun senyum seindah suria (kata2 dalam lirik lagu) tapi aku tetap rasa kalau aku senyum nampak gigi tak berapa indah sangat la. hahahaha

3 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Boleh gak senyum kasi nampak gigi separuh je, tang sumbing tu tutup dengan bibir bawah. manis jugak ;)

    ReplyDelete
  2. boleh sambung gigi sumbing kan. tak tahu lah harganya camne

    ReplyDelete
  3. janji senyum..lawa ke tak, belakang citer hehe

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!