8 PERKARA MISTIK & SERAM YANG PERNAH VIRAL BERLAKU DI MALAYSIA

19.9.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

8 PERKARA MISTIK & SERAM YANG PERNAH VIRAL BERLAKU DI MALAYSIA. Orang Malaysia ni memang terkenal dengan cerita2 mistik. Kalau dulu kita dengar cerita2 ni cuma dari mulut ke mulut.. Paling tidak pun baca kat majalah mastika. Sekarang sapa nak layan sangat baca mastika. Surat khabar pun orang malas nak baca.. Semua baca kat skrin jer. Dah ada kemudahan.. Tak perlu nak keluar budget beli majalah bagai kan. Cuma zaman sekarang dari cerita mulut menjadi cerita di skrin. Nak2 lagi zaman sekarang camera semua atas tapak tangan.. Bukan sekadar cerita siap ada bukti bergambar walaupun ada di antaranya kesahihan & kebenarannya di ragui. Almaklum la zaman sekarang banyak pakar IT yang tak perlu pergi universiti pun pandai buat editing gambar sampai nampak real.


Blog aku ni salah satu penyumbang kisah2 seram & mistik walaupun kebanyakkan cerita seram dari hasil pembacaan aku kat forum2 online atau blog2. Aku karangkan balik je dengan gaya bahasa aku sendiri. Ada jugak dari pengalaman sendiri.. Tapi aku bukan la setiap minggu hadapi pengalaman seram. Aku pun tak ada masa sangat la nak pi join geng paranormal cari hantu semata mata nak penuhkan slot cerita seram kat blog aku ni. Dah beranak pinak ni.. Nak buat kerja kerja macam tu dah tak berapa sesuai sangat.

Sekarang ni nak ikuti kisah2 seram atau baca pengalaman orang yang pernah berdepan dengan perkara pelik, mistik atau berkaitan alam ghaib ni memang senang. Kalau yang rare sikit confirm la jadi viral.. Bila jadi viral penuh la kat news feed FB atau blog2 up story tu. Cepat tersebar & cepat la kita tahu.  Salah satunya  kisah anak patung berpakaian sutera & berenda dalam keadaan comot & mata di tutup di tinggalkan di tepi jalan bawah sepohon pokok tu je aku rasa macam aku terlepas pandang cerita tu. Katanya ada unsur2 mistik pada anak patung tu mungkin dah di serap sihir menggunakan anak patung tu. Nampak agak menyeramkan.. Kalau aku jumpa pun aku tak sentuh atau ambil. Kita tak tahu bersama anak patung macam tu ada apa. Untuk 7 lagi perkara & kisah seram & pelik pernah berlaku kat malaysia korang baca sendiri kat sini  >> 8 Perkara Menyeramkan & Pelik Pernah Berlaku Di Malaysia & menjadi Viral Di Media Sosial <<

Seseorang sedang melakukan ritual mungkin untuk mematikan sihir yang ada pada anak patung tersebut

Moral of the story.. walaupun ada antara 8 kisah ni kita tak tahu sejauh mana kebenarannya.. Tapi sekadar nak baca suka2 tak salah. Cuma jangan taksub jer tu yang tak berapa betul. Jangan sampai mempengaruhi kehidupan seharian sudah.

1 comment:

  1. Assalamualaikum wr wb.
    Salam persahabatan

    Perkenalkan, nama saya hadi putro . saya tinggal di jawa tengah. Sedikit berbagi kisah hidup saya, semoga dpt menjadi inspirasi bagi rekan-rekan yg sdg terjerat mslh hutang.

    2 tahun yg lalu saya pernah merugi dalam bisnis spare part dan oli hingga akhirnya terjerat hutang sampai dgn hampir Milyaran. Dari mulai mobil operasional s/d mobil pribadi raib. Dari merumahkan karyawan smp akhirny sy yg merumahkan diri..(lha wong bangkrut).

    Ada banyak ikhtiar yg sempat saya lakukan hanya demi kembali bangkit.
    Dengan sisa modal yg tidak seberapa, iseng ikut MMM. kandas. Mencoba peruntungan melalui paranormal, malah tambah susah. Dari kena tipu via transfer sampai uang dibawa lari.. ya pernah. Mencoba beli nomor togel (modal nanya-nanya ke dukun), alih-alih nomor yg diharapkan keluar, malah2 nomor dukunnya yg tidak bisa dihubungi lagi (judulnya kena tipu lagi). Mencoba mencari pinjaman online, malah disuruh transfer biaya administrasi ke nigeria. (untuk yg terakhir ini tidak jadi kena tipu).

    Pada diri saya terpatri : Lebih baik berusaha dan gagal daripada mengumbar aib diri dengan cara meminta orang utk mengerti kesulitan yg sedang sy hadapi. Apapun peluang yg datang, saya follow up. Konyol? Mungkin. Hanya saja, saya berkeyakinan bahwa orang baik pasti akan diketemukan dengan orang baik.

    Seiring berjalannya waktu,Allah bukakan jalannya jua. Di suatu sore saya dipertemukan dgn sebuah dompet. Melalui dompet itulah Allah turunkan cobaan sekaligus jalan yg merubah nasib saya.

    Saya katakan cobaan, karna saat itu saya tidak pegang uang sama sekali. Sedangkan dalam dompet tersebut selain identitas dan sim pemiliknya, juga berisi 4 Atm dari Bank yg berbeda sekaligus terdapat secarik kertas kecil yang diselipkan berisi 6 digit angka. Saya hanya menduga-duga saja bahwa angka tersebut adalah pin dari salah 1 Atm di dompet. Belum lagi ada uang 1,3jt rupiah dalam lembaran 100ribuan. Kan wow banget godaannya?

    Sejujurnya dalam lapar dan dalam desakan tagihan, ada godaan utk memiliki isi dompet tersebut. Hingga akhirnya saya putuskan utk mendatangi alamat yg tertera di dalam KTP. Sempat tanya sana-sini. Saat tiba di alamat yg tertera, saya tidak menyangka bahwa menurut warga sekitar, si pemilik dompet tersebut adalah salah satu pejabat daerah. Dan kebetulan lagi, beliau tergolong sebagai dermawan di kotanya. Bahkan katanya, beliau tidak segan utk membantu orang yg benar-benar sedang kesulitan. Entah dengan memberikan pinjaman, atau memberikan modal usaha.

    Setelah ngobrol panjang lebar dan akan pamit, saya tidak menyangka sama sekali bahwa saya diajak untuk bergabung dalam bisnis yg beliau kelola. Singkat cerita, melalui peluang dari beliaulah saya dapat membenahi keadaan perekonomian keluarga.
    Tentang hutang saya? saat saya menuliskan kisah hidup saya ini, hutang saya telah mendekati lunas hanya kurang sekitar dari 20jt saja.

    Jika saudara ingin turut bersilaturahmi dengan beliau, dgn tujuan untuk menawarkan investasi modal pada usaha yg saudara kelola, atau ingin mencoba peruntungan agar masalah hutang anda diberikan solusi, saya bersedia utk mengantarkan saudara pada beliau. Tenang saja, tanpa biaya apa2 kok.
    Atau sekedar berkeinginan utk berbagi tips tentang bagaimana cara penyelesaian hutang pada kartu kredit, KTA atau solusi hutang pada rentenir, saudara dapat menghubungi saya via e-mail di : . Utk nomor telfon / bbm by request yaa.

    Oh iya, agar sama-sama transparan dan utk menunjukan itikad baik, sy akan cantumkan identitas saya dalam email. paling tidak, saat kita bertemu anda tidak salah orang.

    Semoga saudara sekalian diberikan kemudahan dan kesabaran. Tetap semangat utk berikhtiar. Karena Allah tidak akan merubah nasib suatu kaum hingga kaum tersebut merubahnya.

    salam.
    putrohadi9@gmail.com

    oh iya, saran saja sih.. Kalau ada yg mengaku bisa membantu namun meminta transfer sejumlah uang, sebaiknya tidak perlu ditanggapi. Tentunya anda tidak mau bagai membeli kucing dalam karung kan?
    Karena kalau pengakuannya memang benar, mestinya orang tsb berani untuk bertemu secara langsung.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com