KERANA MISAI PUN BOLEH BUAT LELAKI PUTUS ASA UNTUK JADI LELAKI

7.9.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

KERANA MISAI PUN BOLEH BUAT LELAKI PUTUS ASA UNTUK JADI LELAKI. Manusia zaman sekarang memang semua hati tisu.. jiwa rapuh bak ranting mati.. Tak boleh di uji sikit cepat untuk mengalah. Tak kira la lelaki atau perempuan. Walaupun lelaki ni terkenal dengan sikap yang hatinya lebih keras jiwanya lebih kental tapi mungkin lelaki lelaki macam tu wujud zaman hang tuah je. Zaman hang Najib sekarang cuma hang Najib je masih kental biarpun di kecam, di hentam, di kutuk, di hina, di herdik & di caci tanpa belas kasihan. Lelaki lelaki lain bukan tak ada macam hang Najib cuma semakin tak berapa ramai dah. hahaha

Icon Abang Misai Paling Legend di Malaysia. Biar badan tak sado tapi dengan misai lentik cukup buat dia nampak hero hehehe

Semua orang tahu isu seorang bekas maknyah yang kembali ke dunia pondan tu kan? Dia meletakkan kesalahan tu kepada orang yang katanya mengecam dia biarpun dia cuba berubah menjadi seorang lelaki walhal sejak dia mengumumkan untuk berhijrah ramai yang menyokong & memberi kata kata peransang & semangat untuk dia terus menjadi lelaki. Aku sendiri rasa macam tak boleh terima sangat alasan dia menyalahkan orang lain tu.. Sebab dalam hidup kita sebagai manusia kau baik ke jahat ke memang tak dapat elak jadi bahan umpatan orang. Dulu kau kental di hina sebagai seorang pondan.. Takkan kena kutuk bila kau memilih jalan kearah kebaikkan kau dah tak boleh tahan. Mula2 aku memang rasa tak nak la kritik dia.. memang aku taknak kritik dia pasal keputusan dia nak jadi pondan tu cuma jangan jadikan orang lain sebagai alasan bila kau sendiri sebenarnya memang gagal mengawal nafsu sendiri. Kau sendiri sebenarnya tak mahu jadi lelaki. Bak kata pepatah.. dimana ada kemahuan di situ ada jalan. Kalau tak ada kemahuan memang seribu satu alasan dia bagi.

Paling tak boleh blah.. Isu misai & janggut pun dia jadikan salah satu punca kenapa dia kembali ke dunia pondan. Sapa kata misai & janggut sesuatu yang remeh dalam kehidupan lelaki. Ada lelaki akan jadi down bila misai & janggut dia tak tumbuh. Terus tak mau jadi lelaki katanya. Mungkin sebab tu la 7 Lelaki Ni Memilih Kekal Bermisai dengan gaya Unik kot >> 7 Abang Yang Menjadi Idola Kepada Lelaki Yang Nak Bermisai << Sebab Misai jugak menjadi salah satu lambang kelakian katanya. Tapi kalau tak ada misai tak bermakna dia tak lelaki kan. So, Tak payah nak down sangat la kalau kau jenis lelaki yang memang tak mampu nak bermisai atau janggut. Ramai je lelaki kat luar sana tak ada misai & janggut. Elok je menjalani kehidupan mereka sebagai lelaki normal. Kot2 la misai tu penentu lelaki tu subur atau tak. Mungkin boleh la di anggap masalah serius. hikhikhik.

Moral of the story.. Dengan meletakkan kesalahan pada orang lain sebagai punca kita melakukan perkara buruk tak membuatkan kita nampak baik. Jadi apapun perkara yang berlaku dalam hidup kita kebanyakkan adalah pilihan kita sendiri. Kalau nak dengar apa yang orang cakap memang ramai yang mati bunuh diri.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!