SEMBELIT BUKAN PENYAKIT TAPI MUNGKIN PETANDA ANDA MENGIDAP PENYAKIT

12.10.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

SEMBELIT BUKAN PENYAKIT TAPI MUNGKIN PETANDA ANDA MENGIDAP PENYAKIT. Sembelit ni boleh menyerang sesiapa sahaja. Ramai di antara kita pernah mengalami sembelit. Seksanya sembelit kadang2 rasa macam nak beranak. Jenuh meneran sekuat hati tak keluar keluar. Bila nak keluar rasa ada batu keras nak keluar punya sakit. Tu gambaran sembelit yang pernah aku baca.


Sembelit kerap menyerang wanita mengandung & baru lepas bersalin. Terutama masa dalam pantang tu. Aku pun pernah kena jugak. Bayangkan la baru lepas bersalin lepas tu sembelit rasa macam nak menangis kat mangkuk toilet tu tau. Nak berak pun rasa seriau beb! hahahaha... Ok ni bukan cerita tak senonoh.. Ni cerita pengalaman.

Walaupun sembelit ni bukan satu penyakit tapi ia boleh jadi satu petanda anda mengidapi penyakit. Sembelit tidak merbahaya mungkin selepas anda makan ubat melawas & boleh membuang dengan mudah itu bukan petanda penyakit apa - apa tapi sekiranya anda mengalami sembelit melebihi 2 minggu & beserta dengan rasa memulas mulas. Atau sembelit sering berulang & hanya boleh membuang bila mengambil ubat jugak salah satu petanda anda menghidap penyakit berbahaya. Paling bahaya jika ada darah pada najis ia mungkin petanda kanser usus, samada kanser kolon atau rectum. Jadi better dapatkan pemeriksaan lanjut.

Tapi jika anda rasa anda cuma mempunyai masalah sembelit biasa & boleh hilang dengan mengambil ubat pelawas.. Kena jugak hati hati. Kalau orang dulu2 suka sangat ambil julap yang di jual berleluasa di pasaran yang tak tahu selamat ke tidak bila berlaku masalah sembelit ni. Tahukah anda Julap kimia buatan ni boleh di dapati dengan mudah kat mana2 kedai. Julap buatan ni ni biasanya menanggalkan tisu dengan cara menarik bendalir dari dalam usus untuk memaksa bahan bahan dalam usus keluar. Julap tiruan ni memang merbayakan & boleh melemahkan organ organ & menyebabkan kita terpaksa bergantung kepadanya. Kalau tak ambil julap tak boleh membuang, Bermakna kalau nak membuang kena ambil julap. Tak bagus jugak kan.. sebab ia akan menyebabkan anda dehidrasi & berlaku ketidakseimbangan elektrolit.

Jadi jika anda mengalami masalah sembelit produk yang selamat anda ambil Herbalax Shaklee. Kenapa perlu mengambil herbalax shaklee?? Herbalax shaklee mampu mengatasi masalah sembelit secara semulajadi bukan paksaan macam ambil julap tu. Habis dia push keluar semua benda yang ada dalam usus. Herbalax shaklee ni di rumus khas secara semulajadi bagi merangsang pengecutan otot usus. Rumusan ni la yang membolehkan pembuangan sisa sisa yang terperangkap dan memendekkan masa pemindahan serta mengelakkan penyerapan toksin. Selain tu ia boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, melegakan sembelit, menguraukan bau badan, gas perut & usus, mengatasi masalah jerawat & menormalkan fungsi usus.


Secara ringkasnya.. Herbalax mampu mengatasi masalah masalah berikut..
  • Membantu masalah sembelit.
  • Mengempiskan perut.
  • Pembersihan najis yang tersekat.
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat / tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus kerana tindakan pembersihannya yang lembut
  • Memejalkan perut.

Jangan risau bahan yang terdapat dalam produk herbalax shaklee ni.. selamat. Antara kandungan bahan yang di gunakan adalah..

Senna leaves – merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut malah mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
Alfalfa leaves – membersihkan usus, darah dan hati.
Buckhorn bark – melembutkan najis dan memberikan kelembapan kepada usus.
Culver’s root – membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma
Licorice root – membantu proses detoksifikasi
Blue malva flower – membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
Fennel seeds – mengeluarkan toksin yang terkumpul
Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untukdigunakan sebagai antibiotik
Anise seeds – merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan


Dah terbukti produk herbalax berkesan merawat masalah sembelit ni. antara testimoni testimoni yang berjaya anda boleh baca di paparan di bawah..




Sekiranya anda mempunyai masalah sembelit & ingin merawat dengan cara selamat dengan mengambil produk herbalax shaklee boleh hubungi pengedar sah shaklee 012-7805727 SERI NIAN. Atau boleh layari http://www.ummiseri.com/

2 comments:

  1. pernah baca juga... sembelit mengundang penyait berbahaya dan petanda badan penuh toksin...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!