INI YANG PERLU ANDA TAHU SEBELUM MOHON PERUMAHAN PR1MA

29.11.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

INI YANG PERLU ANDA TAHU SEBELUM MOHON PERUMAHAN PR1MA. Rumah ni memang penting.. Takkan selamanya nak menyewa kot. Kalau tak beli rumah pun at least dah ada backup rumah sendiri kat tanah pusaka di kampung katanya. Kalau mak bapak kita memang suka sangat la dok meng offer anak anak balik buat rumah kat kampung. Yelah.. nak menjaga tanah pusaka agar di warisi turun temurun. Tapi anak muda masa kini memang suka hidup di bandar. Kalau balik kampung katanya tak tau nak buat kerja apa. Jadi depa fikir tunggu la lepas umur pencen baru balik duduk kampung. Sekarang nak bermastautin kat bandar dulu kumpul duit walaupun tak terkumpul kumpul lagi.


Bagi yang belum memiliki rumah sendiri macam aku ni.. Memang suka jugak la perumahan PR1MA ni. Manatau kot2 mampu beli.. Setakat ni mampu tengok lagi.. Akan datang tahun depan ke tetiba mampu beli, siapa tahu. Rezeki Allah nak bagi kadang2 kita sendiri tak sangka.

Kadang2 orang tu dia tak tau sebenarnya dia dah cukup kelayakkan nak mohon perumahan PR1MA ni cuma sebab dia jarang nak ambil tahu dia dok rasa macam dia tak layak mohon. Sebab tu penting untuk kita rajin membaca & bertanya. Kalau malas.. Memang la kita terlepas pandang banyak perkara yang mungkin buat kita mengalami kerugian..

Jadi pada anda yang berhajat nak mohon Perumahan PR1MA penting untuk anda tahu tentang semua perkara ni >>Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Memohon perumahan PR1MA << Bila korang dah tahu semua ni, baru la buat keputusan nak mohon atau tidak. Bukan apa takut buang masa je buat tu ni.. Alih2 permohonan kena reject. Nak mohon benda2 macam ni bukan setakat kau pergi buat muka kesian.. sign borang jer. Banyak 'celah bedah' kau nak kena buat.

Moral of the story.. Semoga berjaya permohonan anda. Moga ada rezeki kita semua memiliki rumah sendiri. Amin...

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!