JANGAN PERASAN ANDA MASIH MUDA REMAJA KALAU DAH ADA 5 PETANDA NI

25.11.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

JANGAN PERASAN ANDA MASIH MUDA REMAJA KALAU DAH ADA 5 PETANDA NI. Kat facebook aku pun ramai manusia2 yang masih rasa depa golongan moda rumaja walaupun bila melihat dari segi umur dah tak tergolong dalam muda remaja dah.. Lain la aku.. umur aku terhenti semenjak umur 18 Tahun.. Jadi aku tak mengalami penambahan umur dah sejak tu. Sampai sekarang la masih moda rumaja katanya... Hahahaha..

Gambar sekadar hiasan

Alah.. gurau sikit pun memasing mula muncung sedepa mengumpat. Gurau - gurau di pagi jumaat pun tak touching. Yelah.. Yelah... kita semua masih moda rumaja dalam perasaan atau lebih senang faham perasan muda. hehehehe.. Sapa tak nak sentiasa muda kan. Kalau umur tak mampu di mudakan, paling2 muka nak sentiasa awet muda. Sanggup amalkan supplement mahal2 nak sentiasa kelihat sweet seventeen katanya. Walaupun ada kaedah lebih jimat & selamat untuk mengekakal wajah & tenaga agar sentiasa muda. Salah satu cara adalah mengamalkan pemakanan ulam ulaman.. Memang benda tu di amalkan orang dulu dulu bagi mengekalkan kemudaan pada wajah juga tubuh & ternyata berkesan tanpa kos yang mahal. Tapi sekarang ulam ulaman pun kena beli.. Tak macam dulu boleh kutip je, kan?

Tapi ada juga spesis yang kadang2 rasa macam tak sedar diri. Walau kita tengok dia dah memang nampak macam makcik makcik & pakcik pakcik.. Kira ciri2 remaja tu memang dah tak ada la tetap dia perasan muda & nampak muda. Berpura2 masih umur muda walau umur dah senja nan merah. Semua orang nak di kakak & di abang kan dia.. Walhal orang tu bukan setakat rupa.. Umur pun 10 kali ganda lebih muda dari dia. Spesis ni pun ramai jugak aku pernah jumpa.. Kalau jumpa spesis macam ni aku ambil langkah meng hadik hadikkan dia je la. Yelah.. mengembirakan orang pun satu kebaikkan.. Jadi dengan meng adik adikkan dia akan buat dia rasa happy, maka dia pura2 je la nampak dia macam adik adik. hehehehe

Untuk golongan yang tak boleh terima hakikat bahawa zaman remaja dia dah lama berlalu elok la baca ni >> Ini Mungkin 5 Perkara Paling Menunjukkan Korang Dah Bukan Lagi Seorang Remaja Jadi Sila Sedar Diri. hehehe << Kalau dah ada ciri2 ni 'move on' je dengan hakikat anda yang dewasa. Tak payah nak budget remaja sangat. Tak payah nak hip hop sangat la kan. hehehehe

Moral of the story.. Nampak muda tak salah tapi agak nampak janggal yang umur dah tua dok buat perangai macam budak budak muda. Memang annoying sangat ok!

2 comments:

  1. kena jaga2lah tanda2 penuaan tu. hihi

    ReplyDelete
  2. Eh, macam akak pun sentiasa rasa muda tau walaupun umur tak terhenti di 18 tahun katanya!

    Apa salah berjiwa muda asalkan perbuatan kita tu bersesuaian dengan umur kita. Takpalah nak rasa muda tapi janganlah buat perkara yang tak senonoh sampai kena caci maki dek orang lain. Kita memang tak dapat dosa tapi kasihan orang lain dapat dosa sebab tak penat-penat mencaci kita! Tak gitu, Kak Suria? Hahaha!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!