PENGHANTARAN LAMBAT,BARANG HILANG, BARANG TIDAK SAMPAI ITU RISIKO ANDA MEMBELI DI EZBUY

7.11.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

PENGHANTARAN LAMBAT,BARANG HILANG, BARANG TIDAK SAMPAI ITU RISIKO ANDA MEMBELI DI EZBUY. Geram tau aku dengan ezbuy. Dalam 1 order aku setakat ni dah 2 barang canceled sebab out of stock. Yang sebelum ni dah pernah berlaku.. Sebab ada balance dalam account prepay ezbuy tu nak habiskan aku membeli lagi. Alang2 membeli nak jimat kos delivery tu aku beli la lebih dari satu barang.. tetiba 2 daripada barang yang aku beli di batalkan oleh pihak ezbuy atas sebab barang tiada stok. Aku rugi dah macam banyak ni..  Sampai aku email je minta refund dalam account bank aku sebab rasa macam tak berminat dah nak membeli. Asyik rugi kos delivery je.. Kalau order lagi kang takde stok aku rugi lagi.


Bila aku masuk ke Facebook page ezbuy malaysia ni.. bukan aku je hadapi macam2 masalah dengan ezbuy ni malah ada yang komplen.. dah sebulan tak dapat barang, barang hilang dalam parcel, penghantaran lambat.. Kalau penghantaran makin lambat memang pun. Dah masuk minggu kedua barang yang aku order tak ada apa2 progress selain prepare shipment dari minggu lepas lagi. Yang dok dapat email.. setakat ni sebab barang out of stock.

Antara komen2 yang aku dapat di page ezbuy malaysia

Yang pelik ezbuy langsung tak ada rasa bersalah atas berlaku. Kalau dah sampai 3 kali barang di order out of stock tapi kat website masih menjual.. sepatutnya ezbuy ambil langkah membayar ganti rugi pada pelanggan. Kot2 nak bagi voucher ke hapa.. Takde langsung ok! Customer service pun kau email memang tak membantu. Jawab pun susah.

Bukan kali pertama kot aku membeli online malah di zalora pun aku pernah terbeli satu barang yang tak sama seperti gambar di paparkan kat website. Siap pihak zalora call lagi aku tu untuk settle kan masalah tu. Ezbuy.. kau jangan harap dia nak call kau.. paling2 dia call masa nak hantar barang nak tanya ada kat rumah ke tidak je.

Sebab sikap tak bertanggungjawab dari pihak ezbuy ni memang aku rak rekemen sangat la membeli kat situ. Biar bayar lebih sikit asalkan terjamin apa yang kita beli. Nak selamat beli je dengan zalora atau lazada..  Kalau ada blogger review service di ezbuy terbaik, percayalah itu penipuan semata mata.. Terbaik kalau tak ada apa2 masalah tapi bila jadi masalah memang kau rasa nak terbalikkan agent ezbuy kat malaysia ni tau. Depa buat rilex jer macam tak ada usaha nak sejukkan hati pelanggan. Ikut hati memang nak carut sampai ke usus kecil tapi sebab masih ada sabar.. so kita sabar je dulu.

Moral of the story.. Jangan membeli di ezbuy! Aku pun rasa nak habiskan duit dalam account prepay tu jer.. senang2 nak sedekah kat depa. Bukan bapak dia ada share dengan aku.

2 comments:

  1. Nasib baik tak terniat nak beli di Ezbuy.. Gile ahhh!! Huisss,..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!