SAMPAI BILA NAK HIDUP SEBAGAI SI GEMUK, JOM UBAH DENGAN HCG

1.11.16 Suria Lekatlekit 2 Comments

SAMPAI BILA NAK HIDUP SEBAGAI SI GEMUK, JOM UBAH DENGAN HCG. Kat sini sapa yang ada masalah dengan berat badan atau mengalami obesiti? Walau dah cuba diet bagai nak rak.. tak juga kurus kurus. Alih2.. dah fedup anda rasa biarlah hidup di hantui dengan kegemukkan.. Jangan macam tu. Jangan putus asa. Banyak cara mudah & selamat untuk mengurangkan berat badan.. Yang penting kita kena tahu cara yang betul. Bukan asyik telan pil kurus jer.. kurang makan nasi bagai.. Tanpa sedar kadang2 cara anda berdiet tu salah sebab tu tak kurus kurus.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

Kita sedia maklum masalah obesiti & kegemukkan ni sebenarnya tak 'ohsem' ok. Obesiti adalah satu penyakit. Ingat tu penyakit. Obesiti ni adalah satu masalah di dunia moden sebab 50 tahun lalu masalah obesiti ni boleh di kategorikan sebagai hampir tidak pernah wujud tapi zaman sekarang ni, kita boleh nampak kat mana2 saja orang masalah obesiti.

Mereka yang berisiko menghadapi masalah obesiti adalah BMI > 23. Ukuran Lilitan Pinggang Melebihi
> 102 cm (40 inch) – Lelaki
> 80 cm (35 inch) - Wanita

Obesiti adalah peratusan lemak badan yang berlebihan dalam badan seseorang individu.
Anda dikatakan obses apabila :
Wanita : Peratusan lemak badan >32%
Lelaki : Peratusan lemak badan >25%

Antara penyebab yang menyebabkan fenomena ‘Obesogenic’ adalah Pemakanan yang tinggi karbohidrat terproses, makanan tinggi gula, nutrisi yang rendah dan kurang aktiviti fizikal. Metabolisme kacau. Hormon tak seimbang.. Pengurangkan kalori sahaja pun kadang-kadang tidak dapat membantu menurunkan berat badan yang terus meningkat naik. Obesiti Bukan pasal penampilan & benduk badan je tak menarik tapi sebenarnya banyak masalah lain akan timbul bila anda mengalami kegemukkan & obesiti. Antara masalah yang berkaitan dengan obesiti & kegemukkan adalah...

- Diabetes (Kencing manis)
- Hipertensi (Darah Tinggi)
- Kolestrol Tinggi
- Penyakit jantung koronari
- Stroke (Angin Ahmar)
- Batu hempedu
- Kanser Payudara
- Kanser Prostat
- Kanser kolon (usus besar)
- Masalah pernafasan (respiratori)
- Masalah muskuloskeletal
- Vena varikos
- Masalah kulit
- Osteoarthritis
- Penyakit Alzheimer’s
- Gout
- Sleep Apnea
- Infertility (Ketidaksuburan)
- Masalah psikologi (kurang keyakinan diri)
- Depressi

Tu dia.. senarai penyakit yang di sebabkan obesiti. Takut tak baca? Memang menakutkan jugak la kan tengok senarai penyakit yang berkaitan dengan obesiti ni.. Jadi jangan anggap gemuk tu 'ohsem sangat. Ingat gemuk tu penyakit. Penyakit harus di rawat.. bukan di biarkan sehingga memudaratkan diri. Macam mana nak rawat obesiti ni?? Pastinya ada cara lebih selamat & berkesan itu HCG. Apa tu HCG? Jom kita baca...

Antara testimoni yang berjaya. 
HCG adalah Human Chorionic Gonadothrophin, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil, ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan digunakan sebagai sumber tenaga.

HCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1,500 – 4,000 kalori sehari sebagai tenaga.Ia bukanlah ‘sex hormon’. Ia mempunyai tindakan yang sama pada lelaki dan wanita. Ia bertindak sebagai ‘Kunci’ untuk menggerakkan lemak yang tersimpan dalam badan.


HCG memainkan peranan penting dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus.  ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

HCG akan memberi signal kepada hypothalamus untuk mengerakkan lemak-lemak degil yang tersimpan lama di dalam badan seperti lemak yang berkumpul di perut, punggung, peha dan lengan. Lemak jenis ini sangat susah untuk dibuang kerana badan akan menyimpannya sebagai ‘survival stratergy’. Apabila kita berdiet biasa, apa yang pertama akan hilang dari badan adalah air, otot dan ‘subcutanoeus fats’ iaitu lemak yg memberi bentuk muka dan payudara. Kerana itu kebanyakkan diet boleh menyebabkan kulit menjadi kendur.

Selain dari penurunan lemak badan, anda juga akan dapat memperbaiki tahap kesihatan keseluruhan,Tahap gula dan tekanan darah lebih stabil, penurunan tahap kolestrol, tiada lagi masalah sakit sendi dan lutut, tidur lebih baik, tenaga meningkat, complexion dan tone kulit yang lebih cantik dan tiada lagi ‘food craving’ terhadap karbohidrat dan gula atau nafsu makan yang buruk. HCG akan membantu untuk seimbangkan sistem endokrin, menghasilkan endorphin yang akan membantu untuk emosi yang lebih baik, fokus dan bertenaga.

Apabila lemak ditukarkan kepada tenaga ini akan mengurangkan radang didalam badan. Obesiti dan penyakit kronik sangat berkait rapat dengan tahap radang yang tinggi dan pengurangan lemak badan akan memperbaiki tahap radang dan banyak masalah metabolisma lain. Tidak hairan jika ramai yang dapat menurunkan tekanan darah, kolestrol, gula dalam darah, sakit sendi, jerawat, tiada lagi masalah sakit kepala, allergic, dan banyak masalah sistem imun yang lain.

Rawatan HCG adalah transformasi baru dalam dunia pelangsingan! ia selamat. Wanita boleh mempunyai tahap HCG jauh lebih tinggi tanpa ada sebarang kesan sampingan negatif. HCG jugak biasa di gunakan untuk rawatan kesuburan oleh pakar O&G. Selain dapat menurunkan berat badan, boleh meningkatkan tahap kesuburan sebab terbukti pelanggan yang ada masalah kesuburan lepas mengikuti program ni berjaya hamil dengan izin Allah.

Pada tahun 2004, Kajian klinikal (double blind studies) oleh Dr. Belluscio yang melibatkan 6,540 patient telah membuktikan bahawa HCG effektif dan selamat dalam rawatan obesiti. Hanya inject dibahagian lemak perut yang anda mahu buang itu. Consultant disediakan untuk membantu anda membuat teknik injection yang betul.


Setiap Kitaran Program HCG adalah 23 hari. Ia mempunyai 3 Fasa iaitu : Loading Phase, Burning Phase dan Maintainence Phase. Rawatan HCG yang dipantau oleh doktor adalah selamat. HCG tidak mempunyai kesan sampingan yang serius (jika tidak wanita yang mempunyai 1,000,000 IU HCG dalam badan ketika hamil juga akan mengalami masalah yang serius)!

Anda boleh membaca sendiri pengalaman Dr Malinda yang pernah di hina kerana gemuk & berjaya menurunkan berat badan melalui program ni kat sini >> PERNAH DI HINA KERANA OBES <<

atau untuk mengetahui lebih lanjut tentang program ni boleh rujuk di sini >> PROGRAM MUDAH KURUS RM 20 <<

Pada bulan ini ada promosi istimewa & juga Free Gift sekiranya anda berminat untuk mengikuti program ni, Untuk maklumat lanjut tentang program ni boleh hubungi :

Whatsapp : 017 508 4430, 

Jadi jangan biarkan masalah kegemukkan & obesiti anda berlaku sepanjang hidup. Lakukan perubahan segera, Insya Allah anda akan menikmati kehidupan yang lebih sihat & bahagia, Insya Allah.

2 comments:

  1. hati2 juga dgn produk pelangsingan ni coz banyak ramuan yang bahaya. alhamdulillah saya dah terkeluar daripada zon berisiko obes

    ReplyDelete
  2. Menarik ni..tapi kena bayar ke?Akak suka yang free2 je..hahahh

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!