NAMPAK LEMBAGA BERTENGGEK ATAS KIPAS BILIK ASRAMA LELAKI SEKOLAH AGAMA DI GOMBAK

16.12.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

NAMPAK LEMBAGA BERTENGGEK ATAS KIPAS BILIK ASRAMA LELAKI SEKOLAH AGAMA DI GOMBAK.  Hari jumaat malam sabtu kembali bersiaran kisah seram serik lekatlekit setelah lama menyepikan diri. Almaklum la pentulis kisah seram sekarang ni ada sedikit kemalasan untuk pergi berburu cerita cerita seram. Mood tu on of jer.. Malam ni pun malas malas rajin tapi tetiba rasa rindu bertamu di ruang hati yang kosong tak berpuaka sejak dua menjak ni.. Buat aku gigih jugak mengarang.

Gambar sekadar hiasan. Sumber Google

Malam ni kita cerita aku nak share satu kisah seram yang berlaku di asrama lelaki sebuah sekolah agama di Gombak. Aku tak tau la berapa banyak sekolah aliran agama kat Gombak.. Yang aku tahu cuma satu. Tu pun selalu jer ternampak.. Selebihnya nanti aku interview laki aku. Untuk memastikan sekolah mana yang di maksudkan.. Kalau satu satunya sekolah aliran agama kat Gombak tu ada.. bermakna kejadian tu berlaku kat sekolah yang selalu aku nampak tu la kan..

Kisah ni berlaku kat budak ni semasa dia bersekolah kat situ. Katanya masa tu dia tingkatan 1. Kira baru melangkah ke sekolah menengah la ni. Dia duduk asrama. Walaupun jarang nak dengar kisah2 seram yang berlaku kat asrama lelaki.. Tapi tak semestinya makhluk2 ni tak berminat nak menyakat bebudak lelaki ok! Baru2 ni yang berlaku kejadian histeria beramai ramai kat sekolah di bangi pun dia pukul rata semua. Lelaki perempuan kena jugak.

Budak ni duduk asrama di tingkat 5. Kira paling atas la. Kisahnya bermula di satu malam yang sepi.. pi.. pi.. (baca dalam nada bunyi gema.. hihihi). Time tu bebudak asrama tu dah nak tidur. Dah pukul 1 pagi la katakan.. Takkan nak main dam ular lagi kan. Ada yang kena sebat dengan warden asrama pulak nanti. Katanya masa dia nak tertidur tetiba dengar bunyi ayam berkokok.. Jadah ayam berkokok tengah malam. Ayam salah setting alarm gamaknya. Lepas bunyi ayam berkokok dengar pulak bunyi macam ada something tengah cakar dinding tapi budak cuba buat tak tahu & tidur. Tapi tetap dia backup juga la dengan bacaan ayat kursi.. Bagus dik.. Kalau kau buat terlebih tahu pergi siasat bagai takut kena sorok dengan hantu pulak memalam buta.

Esok harinya dia cuba tanya dengan kengkawan dia lain samada dengar bunyi apa2 tak malam tadi tapi tak ada sesiapa dengar apa2 jadi dia ambil keputusan tak berkongsi kisah bunyi bunyian yang dia dengar malam tadi.

Kira malam pertama tu just dia warm up jer kat bebudak tu... Malam kedua bukan sorang je yang kena. Melibatkan 1 dorm pulak.  Tiba2 bekalan elektrik terputus kat dalam bilik depa ni. Dalam keadaan gelap gelita bagaikan dayang senandung... tetiba masing2 terasa macam angin bertiup kuat masuk dalam asrama mereka. Masing2 mula cuak tapi nasib baik ada seorang yang berani pergi ke kotak suis utama & on kan balik. Selepas dua minit macam tu.. Asrama mereka kembali bercahaya dengan sinaran lampu. Tapi benda tu katanya berlaku berulang kali.. sampai 3 kali jadi dalam satu malam

Malam keempat agak ganas sikit.. Salah seorang dari penghuni dorm tu kena tampar dari belakang & dia mengadu sakit. yang lain bila nampak kejadian macam tu semua jadi panik & ingat budak tu kena renjatan elektrik so depa pakat bawa kawan depa nan sorang ni keluar dari bilik menuju ke dewan. Kat dewan baru masing2 nampak terdapat kesan lebam pada leher kawan yang katanya kena tamparan misteri dari belakang tu. Masing2 jadi blur.. sebab tak tahu apa sebenarnya yang berlaku kat bilik asrama mereka

Jadi 4 daripada yang ramai - ramai tu ambil keputusan untuk kembali ke dorm menyiasat. Sampai je dalam bilik masing2 nampak satu lembaga yang menyeramkan bertenggek atas kipas dalam bilik mereka. Apa lagi masing lari lintang pukang sampai ada yang tak sedar pakai selipar lain lain. Turun tangga pun main lompat jer nasib baik tak jatuh tangga. Sampai je kat dewan so di canangkan la pada yang lain apa yang depa nampak

Maka mereka sepakat semua naik ke dorm & membaca ayat kursi serta salah seorang dari mereka melaungkan azan. Alhamdulillah lepas tu keadaan kembali baik. Nasib baik bebudak ni dah ada asas agama. Tahu jugak la nak buat apa bila berlaku perkara perkara macam tu ye dak.. So, jadikan pengajaran yer mak bapak dia luar sana. Jangan sibuk nak anak pandai membaca sebelum 4 tahun.. terlupa nak ajar mengaji. erkk.. mengata diri sendiri ke ni? hihihi

Katanya.. itu bukan malam terakhir mereka di ganggu. Malam seterusnya sorang lagi pulak kena. Almari sebelah dia tetiba berbunyi & pintu almari terbuka sendiri. Asal asrama je mesti hantu nak main dengan pintu almari kan? Yelah tu je perabot yang ada selain katil kan.. Sebab takut dia tarik selimut sampai tutup muka tapi menatang tu tarik kaki pulak. Sampai pagi tak tidur di buatnya budak tu. Sampai sudah katanya dia tak buka mata sebab tak berani nak tengok benda yang ganggu dia malam tu walau dia tak dapat tidur.

Bila pernah jadi budak asrama.. Antara kisah yang mungkin berlaku adalah gangguan mistik macam tu.. Memang popular sangat la kan. Cuma kadang2 tak ada gangguan pun boleh rasa macam ada gangguan bila terlalu taksub dengan kisah generasi ke generasi pasal cerita seram yang berlaku di asrama. Almaklum la budak asrama memang jadi rutin kot kumpul ramai2 kemudian bukan cerita hantu.Bila dah bosan tu la kerja dorang. Lepas ni bebudak yang duduk asrama kalau bosan sangat jangan nak buat forum cerita seram sangat.. korang tukar buat benda - benda ni pulak >> Ni Perkara Yang Anda Boleh Buat Kalau Bosan Tanpa Mengeluarkan Budget <<

Moral of the story.. jin syaitan ni bersepah. ada je kat mana mana.. So, tak mustahil dia boleh menjelma kat mana mana untuk menakutkan manusia lebih lebih kat asrama sekolah dimana ramai budak budak baru nak up acah acah dewasa.hehehehe

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!