VCO EVERLYNN MEMBANTU IBU HAMIL YANG MENGALAMI ALAHAN TERUK, MASALAH URI DI BAWAH & MASALAH JERAWAT

27.12.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

VCO EVERLYNN MEMBANTU IBU HAMIL YANG MENGALAMI ALAHAN TERUK,  MASALAH URI DI BAWAH & MASALAH JERAWAT. Salah satu yang menyeramkan bagi ibu ibu yang sedang mengandung nak2 lagi yang dah sarat menunggu hari bersalin ni iatu bila doktor kata dia menghadapi masalah Placenta Previa atau masalah uri di bawah yang menutup laluan untuk bayi keluar secara kelahiran normal. Aku dulu pun bila doktor kata mungkin tidak boleh melahirkan anak secara normal sebab kurang tinggi takut laluan tak cukup untuk bayi keluar.. Pun dah mula risau. Nak2 lagi masa tu memang first time mengandung..Tapi Alhamdulillah.. Dengan kuasa Allah.. Walaupun kurang tinggi tapi boleh melahirkan anak secara normal.


Tapi masa aku mengandung memang tak ada masalah uri di bawah.. Sampai last check up pun doktor kata.. semuanya dalam keadaan baik. Cuma selalu terbaca rakan rakan lain yang menghadapi masalah uri di bawah ni. Boleh nampak macam mana kerisauan mereka tu walau hanya melalui tulisan di media sosial. Sapa tak risau mengenang perut nak kena toreh?? Jari terhiris pisau sikit pun pedih yarabbi inikan perut kena belah macam belah perut ayam. Ok.. ok.. Aku tak nak menakutkan ibu ibu tengah mengandung nanti menanggung dosa pulak.. Jadi kat sini aku nak membantu jugak la kan.. Walaupun kita tak pernah hadapi masalah tu tak bermakna kita tak berisiko. Jadi perkongsian ni bukan je untuk orang lain malah untuk diri sendiri juga.

Selalunya yang berisiko menghadapi masalah uri di bawah ni semasa hamil ni adalah golongan yang..

→Pernah melahirkan anak secara pembedahan (Caesaraen)
→Pernah menjalani rawatan kesuburan untuk hamil
→Mengandung pada usia lebih dari 35 tahun
→Pernah membuat pembedahan di bahagian rahim
→Banyak kali bersalin

Tanda - tanda anda mengalami masalah uri di bawah adalah mengalami pendarahan secara tiba tiba dimana warna darah tu agak terang & cerah seperti darah segar. Biasanya berlaku di akhir trimister atau awal trimister ketiga. Kadang2 akan rasa cramp tapi tidak menyakitkan. Kebiasaannya akan darah akan berhenti dengan sendirinya tapi kalau berlarutan sehingga dekat nak bersalin mungkin itu petanda yang tidak baik. Tapi jangan tak tahu ada jugak yang tak mengalami sebarang tanda apa - apa. Jadi penting untuk kita buat pemeriksaan.


Masalah uri di bawah (Placenta Previa) ni boleh menyebabkan kompliasi semasa bersalin. Sebab kebanyakkan ibu yang mengalami masalah uri di bawah ni kedudukan bayi mereka dalam keadaan songsang. Kalau berlaku pendarahan teruk, mungkin akan di lakukan pembedahan & bayi yang di lahirkan dengan cara paksa tu selalunya adalah bayi yang pra-matang. Kelahiran melalui pembedahan ni pun ada risikonya jugak.. Risikonya adalah pendarahan selepas bersalin & risiko uri melekat pada rahim sebab dalam keadaan tu berkemungkinan uri tidak boleh di pisahkan dari dinding rahim kerana sebahagian tisu uri telah melekat pada otot otot rahim. Jadi penting tau merawat atau mencegah perkara ni.

Bagi yang menghadapi masalah Uri di bawah ketika mengandung anda boleh cuba amalkan supplement berasaskan VCO (Virgin Coconut Oil) atau lebih di kenali sebagai minyak kelapa dara. Everylynn Minyak Kelapa Dara (VCO) dapat membantu ibu mengandung yang menghadapi masalah uri di bawah ni. Selain untuk masalah uri di bawah ia jugak membantu untuk masalah2 lain seperti..

☺Membantu mengekalkan tenaga pada ibu hamil yang sibuk bekerja
☺Membantu mengatasi alahan teruk
☺Memberi keseimbangan nutrisi kepada ibu & bayi dalam kandungan
☺Membantu menaikkan bacaan HB rendah kepada bacaan yang ideal.
☺Membantu masalah sembelit
☺Membantu menaikkan semula kedudukan uri.
☺Membantu mudah bersalin
☺Menyembuhkan luka selepas bersalin
☺Menambahkan produksi susu ibu

Sebenarnya Everlynn Minyak kelapa dara (VCO) ni bukan hanya untuk ibu mengandung atau kaum wanita sahaja malah ia supplement untuk seisi keluarga. antara mereka yang boleh mengamalkan Everlynn Minyak kelapa dara ni (VCO) ni adalah..

☺Wanita/ Lelaki
☺Wanita hamil
☺Ibu yang berpantang bersalin
☺Ibu yang menyusukan anak
☺Bayi dan Kanak Kanak
☺Remaja


Selain menjadi supplement untuk ibu mengandung ia jugak membantu untuk masalah lain seperti

☺Menambah susu badan (Milk Booster)
☺Mengekalkan berat badan yang ideal
☺Mengembalikan tenaga
☺Menyelesaikan masalah sembelit
☺Mengurangkan parut stretch mark
☺Menyembuhkan luka selepas bersalin

Untuk golongan remaja ia membantu mengatasi masalah :

☺Mengecutkan jerawat
☺Menstabilkan hormon
☺Memudarkan kesan parut
☺Merawat rambut gugur
☺Melembapkan kulit

Walau aku dah masuk zon remaja lanjut usia tapi setelah cuba VCO Everlynn ni serius rasa kurang masalah rambut gugur.. Jerawat setakat ni takde la singgah menyinggah bertanya khabar di pipi. Badan pun rasa serius macam fresh & bertenaga jer.. Idea nak mengarang entri pun jadi mencurah curah katanya. hehehehe


Everlynn Minyak Kelapa Dara  (VCO) ni di iktiraf sebagai makanan tambahan terbaik di Dunia & semakin di kenali sebagai supplement untuk penjagaan & rawatan. Sebabnya adalah..

☺Minyak Kelapa Dara 100% asli
☺Dihasilkan dari 100% Kelapa Organik Tulin.
☺Tanpa Kolestrol dan bahan asing.
☺Diproses secara Bioteknologi tanpa menggunakan suhu/haba yang tinggi.
☺Semakin popular sebagai penjagaan kesihatan dan rawatan bagi pelbagai penyakit.


Ia di formulasi dalam bentuk macam kapsul menggunakan softgel yang di rumus khas dari minyak kelapa dara melalui proses Bioteknologi tanpa suhu yang tinggi & bahan kimia. Jangan ragu ragu, Gelatin yang di gunakan sebagai penyalut softgel ialah gelatin yang diiktiraf HALAL oleh JAKIM. Kalau ada pengesahan halal JAKIM, Insya Allah halal buat umat Islam mengambilnya.

Rasa dia pun ada manis2 sikit hujung lidah tu tapi bukan la manis macam gula tu. So takde la loya sangat nak masuk dalam mulut kan.. Takde la rasa pelik atau rasa herba sebab ia cuma supplement berasaskan minyak kelapa dara. Lebih senang di ambil dalam bentuk kapsul softgel macam tu berbanding nak ambil berbentuk cecair.


Ni yang orang akan tanya.. ada kesan sampingan ke Jemah ambil Everlynn Minyak Kelapa Dara VCO ni.. Kalau dah 100% organik & bukan kategori ubat ubatan Insya Allah tiada kesan sampingan. Jangan la risau yer tijah.. Kau amalkan je, Insya Allah membantu kau lebih sihat, bertenaga & sentiasa cantik gitu.

Cara pengambilan untuk lebih berkesan adalah
2 biji atau 2 sudu besar setiap pagi selepas makan. Jika anda ada mengambil ubat ubatan lain sila jarakkan 2 - 3 jam & macam biasa kena banyak minum air kosong.

Setiap satu kapsul softgel Everlynn Minyak kelapa dara(VCO) ni mengandungi 500gram Minyak kelapa dara. Dalam sebotol mempunya 60 biji Softgel. Harga Insya Allah mampu milik. Kalau harga supplement macam tu masih di kira murah la.. Nak dapat lebih murah dari tu kena buat sendiri secara tradisional la.. Kau rajin ke? hehehehe

Kalau berminat nak mencuba atau sebarang kemusykilan dan pertanyaan boleh hubungi

Tel Number : 012 9991901
Instagram : @teamcantikeverlynn

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Kongsi Kisah Seram Anda Disini

Name

Email *

Message *