BIAR AKU JADI PENUNGGU... JODOH TIDAK SEMESTINYA MEMBAHAGIAKAN

10.1.17 Suria Lekatlekit 0 Comments

BIAR AKU JADI PENUNGGU EPISOD 10... JODOH TIDAK SEMESTINYA MEMBAHAGIAKAN. Dah banyak episod rasanya aku skip semenjak mak mertua aku admit ward. Yelah.. kadang2 malam baru sampai rumah memang masa tu mental & fizikal dah ting tong. Memang time balik pun kadang2 pukul 9 malam.. mana sempatnya nak tengok drama biar aku jadi penunggu ni. Hari ni sempat la tengok sekejab. Tu pun aku google nak cari hari ni episod berapa dah hahaha


Untuk episod 10 hari ni (10 Januari 2017) tengok Afeef masih dalam fasa memujuk Iffat yang benar2 terluka dengan perbuatan dia selama ni. Iffat nampak macam masih sayang tapi sebab terlampau kecewa.. Ego tu membataskan segalanya. Hari ni mereka berjanji untuk cuba membina kembali kasih sayang antara mereka. Sebelum ni kan depa cuma ber aku kau jer.. Atas permintaan Afeef yang minta Iffat panggil dia 'Abang..' nampak mereka dah mula nak mencipta kemesraan. Iffat nampak kekok untuk panggil Afeef abang tapi tetap dia ikut permintaan afeef.

Yang aku tertarik masa iffat & afeef berbincang tentang masa depan rumahtangga mereka.. sebab sekembalinya afeef dari luar negara memang hidup mereka tak seperti pasangan suami isteri. Asyik bergaduh. Dari situ Iffat membongkar kenapa dia berkahwin & sanggup tunggu Afeef walau bertahun tahun Afeef membiarkan dia tanpa khabar berita. Katanya sebelum berkahwin dengan Afeef dia buat istikharah & pada malam tersebut dia nampak Afeef dalam mimpinya. Dia yakin Allah tidak menipunya.. maka dia terima lamaran Afeef. Tapi dia sedar.. Jodoh itu tidak semestinya membahagiakan.. Yer betul la tu. Tak semua jodoh itu membahagiakan & kadang2 memang pada peringkat permulaan ada jodoh yang menguji segala sudut ruang hidup kita sebelum dia datangkan bahagia yang kita tak pernah terbayang akan kecapi di masa akan datang. Bila kita di uji dengan 'Jodoh kita' di awal perkahwinan memang yang kita terbayang masa tu perkahwinan yang kita bina mungkin akan berakhir bila2 masa. Tu yang ada masih have fun dengan kawan2 & masih hangout dengan kawan kawan untuk buat benda2 ni walaupun dah kahwin >> 6 Sebab Orang Suka Hangout & lepak2 dengan kawan kawan << Yelah.. dari stress mengadap pasangan yang kalau jumpa macam musuh ketat je kan. Tapi Allah tu maha tahu apa yang terbaik. Di pertengahan dia bagi kita rasa bahagia dengan'jodoh kita'. So jangan cepat buruk sangka dengan 'Jodoh' yang Allah tentukan pada kita.

Berbalik pada episod hari ni drama biar aku jadi penunggu.. Abang Iffat & kakak sulung Afeef dah merancang nak berkahwin. So sekarang keluarga kedua belah pihak sedang plan nak mengadakan perjumpaan bagi membincangkan hal pernikahan anak anak mereka.

Afeef dah mula start bekerja dalam episod ni.. tak tau la episod lepas dia dah mula kerja tak tapi nampak macam dia baru nak start kerja je dalam episod ni di sebuah syarikat guaman kalau tak silap.

Iffat terasa dengan Raff semasa mereka membincangkan pasal Raff yang belum berkahwin. Bila Raff cakap orang yang dah lama kahwin pun belum tentu bahagia.. Inikan dia yang masih belum ada calon & nak cari calon yang dia tak pernah kenal & berkahwin. Iffat ada offer nak carikan calon untuk Raff..di sebabkan atas dasar kepercayaan, Raff setuju dengan tawaran Iffat tu. Tak tau siapa Isha ni dalam episod ni.. nampak dia macam sukakan Raf tapi Raf nampak agak tidak selesa dengan Isha. Isha pun ada meluahkan perasaan yang dia suka & sayang pada raf tapi Raf mengaku dia dah ada yang punya cuma Isha tetap tak percaya. Dia tahu Raf saja cakap macam tu untuk buat dia putus harapan dengan Raf. Isha nampak tak putus asa untuk pikat Raf. Beriya sungguh si Isha ni kan...

Untuk episod hari ni.. nampak Iffat & Afeef dah mula cuba berbaik. Mak Afeef pun mula perasan masing2 nampak happy cuma dia tak yakin depa memang happy atau berlakon happy je. Untuk episod esok tak tau happy ke tidak & tak tau aku sempat tengok ke tidak.. Kalau sempat aku review lah yer.. Tak sempat tu kira sadakallahhuazim je la.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Kongsi Kisah Seram Anda Disini

Name

Email *

Message *