DI LAMAR GADIS BUNIAN SEMASA HILANG 6 HARI DI BUKIT BROGA

1/31/2017 02:41:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

DI LAMAR GADIS BUNIAN SEMASA HILANG 6 HARI DI BUKIT BROGA. Kecoh satu Malaysia dengan berita pasal Mohd Azarul Mukhriz yang hilang & sesat di bukit broga selama 6 hari & di temui semula di tempat yang sama dia di kesan hilang pada hari 7. Benda2 macam ni memang menjadi persoalan apa yang berlaku selama 6 hari dia bersendirian dalam hutan tanpa bekalan makanan & peralatan yang cukup? Di jumpai dalam keadaan yang tiada sebarang kecederaan atau pengsan ke hapa.. Malah masih bernyawa & mampu berjalan tu kira memang menakjubkan jugak. Dia mampu survive selama 6 hari.. Apa yang berlaku sebenarnya?

Mohd Azarul Mukhriz Abd Rahman ketika di selamatkan selepas 6 hari hilang di bukit broga

Ni kira sumber2 tak sahih sangat la aku baca.. Just kita baca sebagai hiburan macam tengok filem seram David Teo je la yer..Nak kata rekaan semata mata pun kang jadi tuduhan tak berasas. Tapi tu la... sejauh mana kebenarannya, Aku sendiri tak tahu. Supaya tak jadi pertikaian maka aku mention siap siap kat sini. Almaklum la aku ni memang minat dengan cerita2 berkaitan alam ghaib ni.. Even macam tu aku tak obses sangat. Apa yang aku rasa mengarut aku just baca sebagai hiburan semata mata.

Menurut cerita yang aku baca la kan.. Cerita ni konon di ceritkan balik Azarul kepada seorang hamba Allah yang duduk di wad dengan dia.. Masa dia mula nak mendaki bukit broga tu dia nampak ada kelibat seorang budak kecik yang dok bagi petunjuk jalan sampai la dia tersesat. Katanya sepanjang dia hilang dia di jaga oleh penduduk yang majoriti warna pakaian mereka semua putih. Seperti yang di gambarkan dalam cerita2 pasal bunian ni.. Kita boleh agak mungkin dia maksudkan orang bunian walaupun bunian bukan spesis orang (manusia). Orang bunian ni bukan manusia dari alam ghaib ok! Dia spesis Jin jugak.. Aku pernah baca katanya bunian adalah dari spesis Jin Islam. Jangan tak tau jin pun ada macam2 bangsa & agama jugak ok!

Dalam banyak2 penduduk kat situ katanya ada 2 orang je perempuan yang sangat cantik. Memang cantik yang di gambarkan tu tak ada tandingan dengan mana2 perempuan dia pernah tengok dalam golongan manusia ni la. Jangan nak compare dengan aku.. Aku lain.. aku memang cantik macam bunian so mungkin kecantikkan tu setanding aku la kot.. hahahaha. Ok sila muntah tepi skrin! Tapi yang pernah aku dengar sebenarnya jin yang kita nampak ensem & cantik tu bukan rupa sebenar mereka. Kalau depa tunjuk rupa sebenar rasa trauma sepanjang hayat sapa2 yang tertengok tu.

Salah seorang dari dua gadis bunian tu, offer dia kawen. Selalu gitu kan.. Gadis bunian ni memang jenis perigi cari timba gamaknya. Dia memang akan pinang mana2 manusia dia suka tapi ada term & condition dia. Takde dia suka kau.. terus kau boleh kawen tanpa syarat. Antara syarat yang katanya Mohd Azarul ni tak boleh nak accept.. dia tak boleh lagi balik jumpa mak ayah dia. Kalau dia langgar pantang dia akan jadi gila.. Syarat tu pun dah gila sangat bagi seorang anak kan. Maka di tak dapat penuhi syarat.

Sampai hari ke 7 katanya gadis bunian tu ajak dia kawen dia tetap menolak.. tu sebab hari ke 7 dia di lepaskan dari alam ghaib & di temui pasukan penyelamat yang menyertai misi pencarian.

Pengajaran yang dia dapat dalam pengembaraan dia ke alam bunian tu katanya.. penduduk situ tidak bekerja cuma rutin mereka beribadah. Tapi kita yang hidup kat alam manusia ni jangan pulak sampai malas bekerja guna alasan nak beribah jer.. Habis tanggungjawab lain yang Allah amanahkan tu sapa nak pikul. Cuma seimbangkan la..

Dari apa yang aku baca memang boleh terjadi manusia masuk ke alam ghaib & memang ada berlaku manusia berkahwin dengan Jin. Aku dah lupa aku dengar pendakwah mana cakap pasall tu.. Tapi dari orang terkenal jugak la. Cuma tidak di galakkan dalam Islam. Yup.. Jin juga ada kehidupan mereka macam manusia.. ada kampung.. ada penempatan jadi tak mustahil dalam hutan belantara tu di sebalik pokok2 & semak samun yang kita nampak ada penempatan golongan Jin. Macam aku pernah cakap kat entri sebelum ni.. Antara dua sebab je kalau Jin tu tawan manusia kat alam ghaib.. samada kita buat perkara dia tak suka atau dia suka kat kita je. hehehehe

Moral of the story.. Banyak perkara yang tidak boleh di buktikan dengan sains & teknologi. Ilmu alam ni sangat luas.. Sebagai umat Islam kita wajib percaya kepada alam ghaib tapi bukan taksub sehingga mensyirikkan Allah & melakukan perkara2 khurafat.

Boleh rujuk entri kes kehilangan Mohd Azarul kat sini >> MISTERI! HILANG 6 HARI DI PUNCAK BUKIT BROGA AKHIRNYA DI TEMUI DI TEMPAT YANG SAMA <<

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com