MISTERI! HILANG 6 HARI DI PUNCAK BUKIT BROGA AKHIRNYA DI TEMUI DI TEMPAT YANG SAMA

1/28/2017 02:24:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

MISTERI! HILANG 6 HARI DI PUNCAK BUKIT BROGA AKHIRNYA DI TEMUI DI TEMPAT YANG SAMA. Rasanya ramai yang mengikuti kes kehilangan seorang remaja 20 tahun Mohd Azarul Mukhriz Abd Rahman , yang berasal dari Pantai Merdeka Sungai Petani Kedah semasa mendaki bukit broga bersama 5 lagi rakannya yang lain. Kes kehilangannya menjadi viral bila salah seorang individu yang menyertai pasukan penyelamat untuk misi mencari remaja tu memuat turun 1 video dimana emak kepada remaja tersebut turut menyertai misi pencarian. Paling menyentuh hati bila ada rakaman yang menunjukkan mak dia memanggil manggil sayu nama anak dia dalam hutan.


Video ibu kepada Mohd Azarul Mukhriz yang memanggil manggil nama anaknya

Dia hilang sejak Ahad lalu tapi Alhamdulillah di temui dalam keadaan selamat. Sempat terbaca kat berita online tadi katanya pasukan penyelamat berpusing2 tempat yang sama di mana tempat dia hilang tu.. Akhirnya jumpa kat situ. Bayangkan macam mana dia boleh di temui di tempat yang sama dia di kesan hilang? Secara logik akal memang susah la nak jawab. Apa ke mistiknya kan kejadian macam ni. Tapi bukan sesuatu yang pelik.. Sebagai umat Islam kita wajib percaya kepada alam ghaib. Mungkin tu perbuatan Makhluk Alam Ghaib yang menutup pandangan orang2 yang mencari budak tu..


Menurut cerita Mohd Azarul Mukhriz, masa dia tersesat puas jugak dia pusing2 alih2 sampai kat tempat yang sama jugak. Normally orang yang sesat dalam hutan kebanyakkan akan berlaku perkara macam tu. Selalunya melibatkan gangguan dari makhluk halus la. Dia tutup jalan.


Tak tau la apa silap.. Mana salah.. Salah siapa sampai dekat 6 hari hilang baru jumpa di tempat yang sama di hilang.. Tak perlu kita nak fikir sangat. Janji budak tu pun dah selamat di temui dalam keadaan masih bernyawa tu pun dah syukur sangat. Mungkin doa mak dia & orang2 sekeliling.. Allah makbulkan. Berkat usaha semua pihak yang terlibat Misi pencarian yang sepatutnya tamat selepas 3 hari tu tetap di teruskan. Bayangkan.. selepas 3 hari dah tiasa misi pencarian sedangkan dia masih bernyawa di atas bukit sana.. Tak tau la kan apa yang akan berlaku dalam keadaan lemat & penat. Mampu ke dia survive untuk cari jalan keluar.

Video semasa remaja tersebut di temui

Moral of the story.. sebab tu orang tua2 dulu nak masuk hutan banyak sangat petua. Kalau ada petanda2 yang pelik mereka takkan masuk hutan pada hari tu. Aku dah lupa apa petanda tu. Makcik aku pernah cerita pasal tu. Tokwan aku dulu kalau nak masuk hutan pun berlaku sesuatu yang seolah2 bagi signal jangan masuk hutan dia takkan masuk hutan. Tu sebelum masuk hutan.. dalam hutan tu banyak petua yang orang dulu amalkan supaya tak tersesat. Pantang larang orang dulu2 bukan semua mitos atau dogeng.. Bukan semua kuno tidak boleh di pratikkan zaman moden.. Jangan berlagak sangat wahai anak muda. Jadi patuhilah pantang larang bila nak masuk hutan selagi ia tidak ada unsur mensyirikkan Allah.

Untuk entri berkaitan >> DI LAMAR GADIS BUNIAN SEMASA HILANG 6 HARI DI BUKIT BROGA

4 comments:

  1. Kadang-kadang ,kita dah ikut segala petua,yg mana selagi tak syirikkan Allah atau khurafat,pun masih diuji macam ini . Ujian Allah utk mereka yg terpilih.
    apapun alhamdulillah,selamat.

    ReplyDelete
  2. Nasihat....nak magrhib tu jgn duk gutan..duk umah....
    Apa2 pun dugaan dan ade hikmah segala nya

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... nasih baik selamat semuanya...

    ReplyDelete
  4. Belilah kuih apam mocik leha..Sedap Dan rangup..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com