PANAS! USTAZ KAZIM ELIAS MINTA ADMIN FACEBOOK BERHENTI GUNA NAMA BELIAU

3/07/2017 04:29:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

PANAS! USTAZ KAZIM ELIAS MINTA ADMIN FACEBOOK BERHENTI GUNA NAMA BELIAU.  Memang banyak sekarang page page kat facebook guna nama Ustaz Kazim Elias. Biasa la bila dah popular nama depa mesti ada ada value. Kita kita yang maybe sebenarnya tak tahu pun tu fake page bukan di kendalikan oleh pemilik nama tersebut kadang2 ter follow atau ter like untuk mengikuti aktiviti mereka di media sosial atau membaca nasihat atau dakwah yang di sampaikan. Aku pun pernah ter follow jugak fake account yang guna nama Ustaz kazim ni..


Sebab mereka menggunakan nama beliau.. Ustaz Kazim atau account rasminya Dato Ustaz Mohd Kazim Elias.. Mengeluarkan satu status meminta admin page facebook berhenti meraih rating & populariti menggunakan nama beliau. Korang jangan nak kecam pulak ustaz kazim buat macam tu.. Bahaya orang buat account guna nama kita.. Buatnya dia post benda2 tak betul, fitnah atau hadis2 palsu ke hapa.. Yang terpalit taik tu si pemilik nama tu. Nak2 lagi orang terkenal macam ustaz Kazim elias ni. Dia penceramah & pendakwa yang dah tahap selebriti sekarang so salah satu cara dia nak jaga reputasi & keselamatan diri dia jugak.

Page Nasihat Ustaz Kazim adalah bukan di kendalikan oleh ustaz kazim

Pada admin page facebook tu berhenti la meraih hasil dari fake account macam tu. Tak malu & tak rasa bersalah ke buat macam tu. Lepas tu hasil dia bagi anak bini & family makan. Jadi darah daging.. Kau takde nama sendiri ke nak guna? Kalau rasa nama kau tak se gah orang lain.. Berusaha la naik cara sendiri bukan asyik nak menumpang nama orang meraih hasil je. Malu la sikit.

Pada semua nitezen kita pun main peranan jugak untuk membenteras fake account yang semakin banyak kat media sosial ni. Kalau kita tahu itu fake account berhenti 'ikut' page tersebut. Kalau boleh boikot.. Nak2 lagi yang guna nama artis, selebriti atau pendakwah terkenal. Orang2 macam ni sebenarnya bahaya.. Depa boleh buat account atas nama sesiapa pun depa rasa nak buat termasuk la nama kita kalau depa ada niat tak baik. Jadi.. Jangan ingat kita tak berisiko ok walau kita bukan orang yang di kenali. Tak guna nama mungkin gambar kita boleh jadi mangsa. Ramai dah kot yang kena macam tu.. Padahal depa bukan retis pun..

Jadi yang mana ter follow atau like Page dengan nama Nasihat Ustaz Kazim berhenti mengikuti page tersebut kalau boleh sila report beramai ramai bagi membenteras aktiviti fake account macam ni.

2 comments:

  1. Itulah kita yang nak follow ni pun kena siasat dulu akaun tu fake ke betul. Kalau FB tu nak unfollow susah sikit tak macam blog dan insta tekan aje button unfollow

    ReplyDelete
  2. kalau fake account tu tulis baik baik takpe jugak kan. takut benda tak sahih dia update.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com