PENDINDING DIRI CARA ISLAM YANG MUDAH DI AMALKAN

31.3.17 Suria Lekatlekit 1 Comments

PENDINDING DIRI CARA ISLAM YANG MUDAH DI AMALKAN. Tetiba hari ni rasa nak buka TV pagi pagi hari.. selalunya aku jarang sangat nak buka tv. Sebab ter buka tv maka tertengok jugak la rancangan Malaysia hari Ini MHI. Topik hari ni pasal pendinding. Ada seorang ustaz yang menjadi panel jemputan untuk membincangkan isu tu.. Aku tak ingat pulak nama ustaz tu.. Tapi rasanya nama ustaz tu tak berapa penting sangat kan.. Yang penting apa yang di sampaikan.


Zaman sekarang ni memang ramai ustaz 2 pelesu (palsu) & claim mengamalkan rawatan Islam padahal rawatan yang depa guna bercanggah dengan ajaran Islam. Yang lagi bahaya ada yang mencampur adukkan ayat ayat Al Quran dengan amalan2 khurafat bagi mengaburi orang yang datang mendapatkan rawatan dengan mereka.. Salah satu yang banyak orang suka cari ada pendinding.. Pendinding ni tak kira la untuk diri sendiri, rumah atau premis perniagaan. Sebab tu kita kena tahu yang pendinding macam mana di bolehkan dalam islam dengan yang bercanggah dengan ajaran Islam.

Aku ni bukan la pandai sangat.. Cuma aku share dari apa yang aku tengok & dengar tadi kat MHI. Menurut ustaz yang di jemput tadi.. Dalam kaedah Islam.. pendinding memang tak ada dalam bentuk objek macam tangkal atau azimat.. contoh pakai benang hitam kat pinggan ke.. kertas yang di lipat2 di dalamnya tertulis apa2 ayat kemudian di bawa kemana mana... Dalam Islam pendinding menggunakan ayat2 Al Quran adalah dengan cara mengamalkan bacaannya. Kalau ada ustaz setaz yang bagi pendinding macam tangkal ke hapa.. Hati hati la. Even ada yang buat pendinding dengan menulis ayat2 Al Quran atas kertas atau apa2 kemudian suruh bawa kemana2 konon sebagai pendinding pun kena hati hati.. Takut orang salah faham & bergantung pada sekeping kertas tu sebagai pendinding sebab sebagai umat Islam kita kena mohon perlindungan dari Allah.. Bukan percaya sekeping kertas yang tertulis ayat2 Al Quran tu yang melindungi kita tanpa kita mengamalkan dengan cara membaca.

Ustaz tu juga berkongsi cara mudah untuk melindungi diri dari sihir atau apa2 gangguan jin & syaitan.. iatu dengan mengamalkan 3 Qul.. 2 kali sehari iatu sebelum tidur & selepas solat subuh. Caranya.. bacakan 3 Qul tersebut sambil menadah tangan macam berdoa.. Selesai membaca hembus sehingga habis nafas ke atas tapak tangan kemudian usap keseluruh tubuh yang kita boleh sentuh. Insya Allah.. dengan izin Allah ia dapat melindungi kita dari kejahatan manusia, jin & syaitan.

Perkongsian ni bukan nak tunjuk aku ni pandai.. sebenarnya aku sendiri masih jahil dari segala sudut cuma apa yang aku rasa baik aku kongsikan la. Aku sendiri pun masih banyak yang perlu belajar.. Moga yang baik itu memberi manafaat kepada semua orang.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Kongsi Kisah Seram Anda Disini

Name

Email *

Message *