TRAUMA.. KISAH MANGSA PEDOFILIA YANG AKHIRNYA JADI PEMBUNUH

12.3.17 Suria Lekatlekit 2 Comments

TRAUMA.. KISAH MANGSA PEDOFILIA YANG AKHIRNYA JADI PEMBUNUH. Semalam ada sapa - sapa menonton drama slot cerekarama TV3 sempena DFKL (drama festival kuala lumpur) yang bertajuk Trauma tak? Rasanya ramai kot yang tengok termasuk la aku.. Not bad ok drama dia. Bukan macam filem acah2 seram MiG. Bukan jugak drama seram tapi kategori SG la.. cuma SG yang ringan ringan sesuai untuk tontonan umum.


Mula2 tengok aku ingat drama hantu sebab ada dok tunjuk kelibat kanak kanak pakai baju putih tu.. Tu yang melekat nak tengok. Bila tengok sampai pertengahan cerita baru tahu kisah pasal seorang mangsa pedofilia masa kecik. Aku tak faham sangat apa hubungan lelaki yang menjadikan dia mangsa seksual masa kecik.. Sebab dia just tunjuk flashback yang tak jelas apa hubungan lelaki dengan kanak kanak yang di jadikan mangsa seksual tu. Yang aku faham dia mengalami gangguan seksual sejak dari kecil sehingga menyebabkan dia jadi trauma & tertekan. Akibat tekanan & dendam dia mula jadi seorang psycho yang merbahaya sehingga sanggup membunuh.

Kisahnya bermula bila sekumpulan remaja ni yang berkenalan dalam satu ruangan chatroom memutuskan untuk berjumpa. Depa ni mempunyai satu persamaan yang mana masing2 ada trauma mereka sendiri termasuk gadis psycho yang merancang percutian ke sebuah banglo ni.. Watak utama dia di lakonkan Janna Nick yang pegang watak gadis psycho tu. Janna nick ni memang pelakon favorite Shiela Rusli kot sebab banyak drama Shila Rusli dia berlakon. Tak kisah la.. Dia memang boleh berlakon dengan baik pun..


Bila semua dah sampai ke banglo tersebut di situ bermula trajedi yang menyayat hati bila kelima lima mereka di bunuh kejam oleh gadis psycho yang pernah jadi mangsa pedofilia tu. Cuma 2 daripadanya.. cuba di bunuh tapi tak mati berjaya selamatkan diri & salah seorang daripadanya berjaya meminta bantuan seorang budak akhirnya Janna Nick (yang pegang watak gadis psycho) di tangkap. 3 dari 5 tu mati & 2 yang terselamat tu kekal selamat.

Yang dok nampak kelibat budak perempuan tu.. Adalah halusinasi dari watak janna nick tu je. Ingatkan memang ada hantu budak dalam drama tu. Yelah.. orang sakit mental ni memang suka berhalusinasi kan.. Halusinasi tu la selalunya mendorong mereka buat perkara perkara yang tak masuk akal termasuk membunuh orang lain. Sebab tu bahaya orang jenis macam ni. Pada pandangan mata kasar nampak sihat & normal.. tapi akibat tekanan dalaman tu buat sampai satu masa dia gagal mengawal emosi & tak mustahil berlaku perkara yang buruk.

Macam biasa dalam apa2 drama yang melibatkan watak psycho ni.. Mesti ada lagu tema dia sendiri untuk membangkitkan mood seram & suspend. Dalam drama ni la lagu yang Janna nick dok nyanyi dari kecik tu lagi dalam filem bawang putih bawang merah.. Lagu pohon beringin tu. Memang membangkitkan jugak la mood seram & suspend. Tapi tipikal sangat kan.. asal psycho je mesti nyanyi lagu. hahahaha

Keseluruhan jalan cerita ni ok bagi aku. Enjoy jugak menonton. Cerita tak meleret leret sangat. Semua point sampai. Cuma maybe ending macam terlampau ringkas sangat. Adegan2 suspen 2 orang yang tak mati nak selamatkan diri tak cukup mendebarkan. Maybe tak cukup masa kot. Apapun tahniah jugak buat Shiela Rusli.. Mempersembahkan drama yang layak di panggil drama. hehehehe

2 comments:

  1. Lupa nak tgk smlm..huhu..

    Janna nick tu bukan ke anak sedara sheila rusly mummy..tu byk die berlakon drama arahan sheila rusly..

    ReplyDelete
  2. tak tgk tv dah skrg ni memalam ... budak2 tgk tv sampai pukul 10 ..mama depa pukul 9.30 dah tido ....almaklum la tgh biasakan budak kecik tu tido awal ... tak mau jd mcm abg dia dulu ... pukul 2-3 pagi ajak bermain lagi .... harap berjaya mcm kakak die

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!