CUCKOO.. PENAPIS AIR & UDARA YANG PERLU ADA DI RUMAH ANDA

4/27/2017 11:30:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

CUCKOO.. PENAPIS AIR & UDARA YANG PERLU ADA DI RUMAH ANDA. Air adalah keperluan hidup setiap hidupan dalam dunia ni. Tak ada hidupan boleh hidup tanpa air ok! Itu fakta bukan spekulasi.. Kita ni kadang2 bab pemakanan memang jaga sangat tapi bab air asal buka paip keluar air putih jernih tu kita dah anggap bersih, ye dak? Termasuk la saya sendiri.. Kita bila tengok air nampak bersih memang kita claim bersih je la kan.. Air ni kadang2 macam manusia.. Nampak elok, baik,suci, putih,jernih bagai belum tentu hati dia pun macam. Begitu juga dengan air yer.


Menurut sumber yang aku baca sumber air kita ni mempunyai 7K. 7K tu bukan 7 ribu tapi

1 karat
2 kuman
3 klorin
4 keledak
5 kimia
6 keroh
7 kotoran dari bahan terbuang dalam sungai.

Tu dia 7K dia.. Bila dengar pun kita rasa seram, geli geleman bagai kan. Sebab tu la kenapa kita perlukan penapis air. Penapis air bukan macam penapis teh tu ok! Satgi ada yang lurus bendul dok tapis air paip rumah dia guna penapis teh pulak.


Kalau nak beli penapis air ni.. Kita kena tahu juga la serba sedikit tentang kelebihan & kekurangan selain kualiti, harga & jenama. Tak boleh la.. asal nak beli je jumpa terus beli. Penting untuk kita study dulu. Sebab kena study dulu sebelum membeli apa2 jenama penapis air.. Meh study 1 Jenama penapis air ni. Manatau menepati keperluan, bajet & citarasa korang kan.


Cuckoo. Antara jenama penapis air yang ada dalam pasaran tempatan. Kelebihan penapis air Cukcoo ni adalah ia berupaya menghasilkan air minuman yang bersih, sejajar dengan piawaian WHO seperti berikut:

Bebas dari logam berat
Bebas dari bakteria, kuman dan virus.
Beralkali ringan
Kaya dengan mineral


Memang penapis air Cuckoo ni menepati semua ciri di atas. Selain tu ia memudahkan urusan bila kita memiliki penapis air ni kerana

௧ Tak perlu nak masak air
௨ Bagi yang ada anak kecil yang masih menyusu, memudahkan anda untuk menyediakan susu
௩ Memudahkan setiap kali nak buat air berperisa macam kopi, teh & sebagainya
௪ Auto Refill.. Bermakna tak payah nak susah payah isi air kalau air dalam tu habis. Dia auto buat sendiri
௫ Meringankan bebab anda sebab tak payah nak angkut air masuk ke dalam mesin
௬ Di sedikan air panas atau sejuk. So tak payah la bila nak minum air sejuk terpaksa di sejukkan tu. Tekan2 butang pilihan anda sejuk atau panas je

Kalau setakat tu je kelebihan Penapis air Cuckoo ni takde la best sangat kan? Betul kalau setakat tu memang biasa jer penapis air jenama lain pun ada fungsi & kelebihan macam tu TAPI.. kenapa perlu setiap rumah ada penapis air ni adalah..

1. Selain air dia yang lebih sedap rasanya, ia terjamin bersih lagi menyihatkan & mempunyai sijil halal JAKIM untuk semua jenis penapis.

2. Tak perlu risau untuk memastikan kebersihan penapis air Cuckoo ni sebab dengan pembelian penapis air ni siap pakej servis berjadual dengan percuma. Sampai masa nanti dorang datang servis untuk anda.

Selain design dia cantik.. yuran bulanan dia pun murah, serendah RM60 sebulan.


Selain penapis air ada jugak penapis udara. Ni satgi ada pulak yang tanya.. Perlu ke penapis udara kat rumah. Selama hidup ni elok je tak guna penapis udara ni. Zaman dah berubah Nyah.. Dulu udara kurang pencemaran.. Banyak pokok. Sekarang dapat tengok pokok lalang pun dah syukur dik.. At least ada la lagi proses fotosintesis tu kan? Pokok besar2 & hutan tebal memang susah nak jumpa kat kawasan bandar. Habis kena tebang & bukit bukau pun banyak kena tarah. Projek pembangunan sana sini.. Sekaligus menjadi penyumbang kepada pencemaran udara.. tu tak termasuk asap kenderaan bagai..



Selain tu korang juga kena tahu kenapa penting pasang penapis udara dalam rumah.. Ini adalah kerana udara dalam rumah lebih kotor & banyak bakteria berbanding di luar. Udara dalam rumah boleh mengandungi pelbagai pencemaran dan bahan pencemar termasuk..

• spora kulat
• debunga
• bakteria
• hama habuk
• asbestos
• hasil reputan radon
• partikel dan kotoran lain yang boleh dan tidak boleh dilihat

Kualiti udara yang tercemar di dalam rumah boleh menyebabkan kerengsaan mata, hidung dan tekak, sakit kepala, pening, dan kelesuan. Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) pencemaran udara dalam rumah adalah faktor risiko kelapan paling penting dan bertanggungjawab ke atas 2.7% daripada beban penyakit global, seperti pneumonia, penyakit pernafasan kronik, kanser paru-paru dan lain lain. Setiap tahun, pencemaran udara dalam rumah menjadi penyebab ke atas kematian 1.6 juta orang (iaitu satu kematian setiap 20 saat).
Jadi disebabkan itulah penting jugak penapis udara di rumah supaya udara yang kita sedut itu bersih & mengurangkan risiko terkena penyakit dari pencemaran udara


Bagi yang ada bela kucing atau tinggal kat kawasan yang banyak habuk.. elok juga pasang penapis udara Bmodel dari Cuckoo ni sebab ia akan menapis udara yang masuk kerumah korang & korang akan rasa bersih & nyaman sangat. Kebanyakkan feedback dari orang yang pasal penapis udara ni kat rumah.. rumah dorang dah tak berhabuk & bau2 yang kurang menyenangkan pun dah tak ada. So kalau tetamu datang rumah pun rasa selesa nak bertandang lama lama. Takde la Jemah nak bawa mulut kesana sini sangat kan pasal rumah kita. Mungkin dia jaja cerita rumah kita bersih, segar je la... kekekee. 95% pengguna memang berpuas hati dengan penapis udara ni.

Korang boleh tengok banyak lagi testimoni pengguna kat sini http://bit.ly/testimoni_AP

Penapis udara B-Model ni berfungsi untuk membunuh bakteria, menyahkan bau & menyingkirkan virus pada udara. Selain tu membantu menapis bulu bulu yang berterbangan dan debu serta hama yang menganggu & memudaratkan kesihatan

Antara kelebihan penapis Udara B-Model ni

⇛8 peringkat penapisan + plasma ionizer
⇛Stylish design.
⇛Ada voice control dan smart timer
⇛3 way dust indication. Boleh tahu tahap habuk dlm udara. Dengan 4 lampu yg berbeza
⇛Jimat tenaga. Pasang 24 jam pon elektrik tak melambung. kurang RM10 je sebulan
⇛Menggunakan filter yang berkualiti
⇛Filter yang 1.5 kali lebih luas dari filter biasa. Maksudnya lagi bagus penapisan. Lagi segar dan bersih udara
⇛Mempunyai duo sensor (gas & fine dust)
⇛Ada voice (English/Mandarin/Korea)
⇛Mendapat pengiktirafan Clean Air Mark dari Korea Cleaning Association

Perbezaan penapis udara B-Model dengan yang lain adalah..

⇗Tempoh sewabeli paling singkat dipasaran
⇗Kos penukaran filter yang lebih rendah selepas tempoh sewabeli
⇗Jadual penukaran filter yang lebih kerap
⇗Semua filter ditukar baru dalam tempoh setahun
⇗Servis dan penukaran filter diberikan. Tak perlu pening nak cari filter dan bayar dengan harga yang jauh lebih mahal
⇗Technician mereka akan datang ke rumah untuk servis dan tukar filter. Cuma perlu tunggu dirumah sahaja.
⇗Menggunakan teknologi plasma ionizer yang agrresive (in & out) udara kotor disedut dan udara bersih dihembuskan bersama ion plasma untuk membunuh kuman diudara. Hebat kan!


Kalau yang nak buat bayaran secara sewa beli.. Tempoh masa sewa beli hanya 120 bulan sahaja. Bulan pertama hanya perlu bayar sewa bulan pertama. Tak payah deposit & tiada caj pemasangan. so, jangan risau, ok!

Boleh jer buat tempahan secara online. Jangan risau nak beli tak payah payslip, bank statement atau EPF statement bagai... Yang best lagi ada yang percuma jugak ok. Yang percuma tu adalah..

PERCUMA servis 4 bulan sekali
PERCUMA penukaran filter setiap 4 bulan
☝PERCUMA repair dan spareparts

Bestkan. Dah la tak ada yuran pendaftaran, lepas tu hanya RM120 je sebulan. Nak beli pun mudah tak payah payslip, bank statement bagai.. Dapat lagi pemasangan & service selama 4 bulan dengan percuma termasuk untuk sabah & sarawak. Dapat lagi free repair & spare parts. Tempoh sewa beli dia pun tak panjang.

Dan ni info paling penting korang kena tahu.. Kenapa korang kena beli Cuckoo ni sekarang. Sebab..

TIADA – CAJ PENDAFTARAN (JIMAT RM 265)
TIADA – CAJ PENGHANTARAN
TIADA – CAJ PEMASANGAN
TIADA – CAJ TERSEMBUNYI
TIADA – DEPOSIT

PERCUMA – Penghantaran SELURUH Malaysia
PERCUMA – Pemasangan SELURUH Malaysia
PERCUMA – Penyelenggaraan dan servis
PERCUMA – Servis berjadual pensterilan berstim setiap 4 bulan sekali
PERCUMA – Tukar filter setiap 4 bulan sekali
PERCUMA – Tukar alat gantian
PERCUMA – Kos berpindah lokasi penapis air
PERCUMA – Khidmat nasihat dari CUCKOO
PERCUMA – Full Warranty

Satgi ada yang kata dia kerja sendiri.. boleh ke nak sewa beli? Apa pulak tak boleh.. semua golongan kat bawah ni boleh beli ..

☺Surirumah
☺Kerja sendiri
☺Peniaga online
☺Pelajar
☺Tersenarai di CTOS/CCRIS
☺Blacklisted
☺Penduduk tetap

Dokumen yang di perlukan untuk memohon cuma

✔ Salinan kad pengenalan
✔ No akaun bank ATAU no kad kredit (VISA/MASTER)

Yang paling penting tak perlu penjamin. Kalau nak buat pembelian tunai pun boleh melalui direct debit, kad kredit Easy-Payment-Plan, sewa beli - auto debit.

Kalau korang tak ada masa nak keluar survey penapis air ni.. Boleh je membuat pembelian secara online di Cuckoo2u untuk mengelakkan anda tertipu dengan ejen palsu atau scammer. Mereka merupakan ejen sah & berdaftar dengan Cuckoo Hq (Cuckoo International (MAL)) & bersedia untuk menguruskan permohonan, pemasangan, khidmat nasihat di seluruh Malaysia termasuk singapura & Brunei. Sekiranya ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi mereka terus Cuckoo Hq dia

Website : Cuckoo2u
Whatsapp : www.wasap.my/60123299823 (0123299823)

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com