PEKERJA ASING BAWA PENDAMPING PUNCA 70 PEKERJA KILANG ELEKTRONIK DI PUCHONG KERASUKKAN

4/28/2017 09:12:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

PEKERJA ASING BAWA PENDAMPING PUNCA 70 PEKERJA KILANG ELEKTRONIK DI PUCHONG KERASUKKAN. Sapa pernah ada pengalaman kerja kilang angkat tangan? Erkk.. Aku pun pernah kerja kilang jugak ok.. Dalam setahun macam tu la. Lepas tu aku rasa kerja dalam kilang ni memang tak berapa menepati taste aku. Pernah kerja sebagai general clerk juga kat sebuah kilang.. Last aku kerja pun clerk kat sebuah kilang juga tapi tak sampai 2 hari kot aku dah tak tahan. Pendek kata kerja kilang ni memang aku tak berapa minat even mak aku dulu pun bekas minah kilang jugak. Yelah.. nak membesarkan anak. Nak tolong bantu ringankan beban ayah katanya.


Kena bagitau satgi ada yang salah faham kata aku pandang rendah orang kerja kilang pulak.. Aku cuma nak bagitau aku tak minat kerja kilang. Orang kerja kilang bukan semua tak educated.. dalam kilang tu ada macam2 position.. engineer, manager,technicial,officer bagai.. So jangan pandang rendah ok kalau orang cakap dia kerja kilang. Tapi bukan aku nak cerita pasal peluang pekerjaan yang ada dalam kilang.. Aku nak cerita pasal kisah seram jer.

Kilang antara port berhantu juga la cuma bukan semua kilang tapi salah satu tempat di mana selalu berlaku kejadian histeria. Almaklum la ramai awek cun kat situ kan.. Ni kisah pasal sebuah kilang elektronik kat Puchong.. Katanya bukan kali pertama berlaku kejadian histeria ni malah dah banyak kali cuma yang terkini melibatkan ramai pekerja. Yang terbaru berlaku lagi melibatkan 70 orang pekerja. Kebanyakkan pekerja warga asing la. Dulu katanya tak sebanyak ni yang kena..

Depa sendiri pun tak tau punca histeria tu berlaku sebab katanya..tengah dok buat kerja tetiba seorang pekerja tu menjerit2 kemudian berjangkit dengan yang lain. Di sebabkan kejadian histeria semakin kerap berlaku mereka minta khidmat dari Pusat Rawatan Islam Al-Qalam.

Di sebabkan kejadian histeria tu operasi kilang tu terpaksa di tutup sementara. Sekarang tengah operasi membersihkan kawasan tersebut dari gangguan makhluk halus. Katanya Gangguan tu berpunca dari Tandas & perawat dari pusat rawatan Islam tu cakap.. Mungkin ada kaitan dengan pekerja asing yang ada bawa pendamping atau apa2 yang berkaitan untuk di jadikan pendinding.

Tu la kan.. Kalau masih ada orang dok guna bodyguard ghaib ni dia memang la di jaga tapi orang lain pulak yang kena bahana. Security ghaib ni kau tak bagi apa yang di janjikan memang dia akan menyebabkan huru hara.

Jadi moral of the story... Rasa nak pasang bodyguard carilah bodyguard manusia bukan jin ok!

2 comments:

  1. huish menakutkan pula bila ada yang tertinggal 'bodyguard' mereka tu huhu

    ReplyDelete
  2. Apa yg penting....kena kuat iman dengan perbanyakkan lagi ibadah kita. Semoga Allah sentiasa melindungi kita walau di manapun kita berada...Insyaallah!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com