RESEPI AYAM GORENG SPICY ALA ALA MC DONALD

15.4.17 Suria Lekatlekit 5 Comments

RESEPI AYAM GORENG SPICY ALA ALA MC DONALD. Sekarang tengah viral ayam goreng Mc Donald walaupun ayam goren Mc D ni dah lama wujud. Gara2 iklan TV... yang buat masing2 terliur macam ibu ibu mengandung mengidam. Sampai habis stok la ayam goreng tu...

Gambar sekadar hiasan

Aku dulu2 dah pernah makan pun. Sejak tahun 2009 lagi. Still ingat lagi rasa dia even dah lama. Yang spicy tu memang pedas tahap melampau jugak. Ayam dia lebih kering berbanding KFC agak berminyak. Memang kalau nak buat perbandingan Ayam Mc D ni better dari KFC sebab bila makan tak muak sangat. Sekarang aku tak tau la macam mana rasa ayam goreng tu. Sama ke atau dah berubah resepi dia. Tapi.. tak ada keinginan pun nak makan sebab iklan kat TV tu. Biasa jer pun sebab bagi aku.. benda dah pernah aku makan & tau macam mana rasa dia, kan?

Tapi kalau asyik habis stok je pun menyampah jugak kan? Kalau dah kempunan nak makan apakata korang cuba buat sendiri di rumah. Memang sangat berbaloi ok.. nak2 lagi yang ada anak ramai. Yelah.. nak makan kat fastfood restoran ni pepaham je harga dia kan? Bila masak sendiri kat rumah dalam jumlah yang banyak tu memang agak jimat.

Nak masak dia pun tak susah.. Korang boleh refer Video resepi Ayam Goreng Spicy Ala Mc Donald kat sini >> [VIDEO] Resipi Ayam Goreng Spicy << Senang kan? siap dia bagi video lagi sebagai tutorial. So, tak ada alasan tak reti nak masak selain kau memang malas je. hehehehe. Kalau nak resepi bertulis refer kat bawah ni ok

Bahan-bahan (perapan ayam):
- 1/2 ekor ayam
- 3 sudu besar serbuk cili
- 2 sudu besar garam bawang putih
- 2 sudu besar lada sulah

Bahan-bahan (tepung):

- 2 cawan tepung jagung
- 1 cawan tepung gandum
- 3 sudu besar serbuk cili
- 2 sudu besar garam bawang putih
- 2 sudu besar lada sulah
- 2 sudu besar mixed herbs
- 2 sudu besar baking powder

Cara-cara:

1. Gaul ayam dengan bahan-bahan perapan dan biarkan selama 4 jam.
2. Gaul kesemua bahan-bahan tepung.
3. Celupkan ayam ke dalam telur, kemudian salutkan bersama campuran tepung tadi.
4. Goreng lebih kurang 10 - 15 minit hingga masak.
5. Hidang!

Sedang elok la kan hari minggu buat menu2 macam ni untuk makan petang2. Anak2 happy.. ibu ayah pun boleh tumpang sekaki. Jimat belanja & boleh duduk bersama eratkan kasih sayang antara ahli keluarga.

5 comments:

  1. wow perkongsian yang sgt menarik sebagai rujukan masa hadapan.Thank you!sedapnyaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Adoi la buat aku terliur...sabar2 ade baki 30hr je lg ni....sabar2

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Kongsi Kisah Seram Anda Disini

Name

Email *

Message *