PELUANG ANDA BERBUKA PUASA BERSAMA ANAK YATIM & ASNAF SAMBIL BERAMAL

6/02/2017 02:13:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

PELUANG ANDA BERBUKA PUASA BERSAMA ANAK YATIM & ASNAF SAMBIL BERAMAL. Hari ni dah masuk hari ke 7 umat Islam menunaikan ibadah puasa. Sekarang dah banyak majlis majlis berbuka puasa di anjurkan untuk meraikan mereka mereka yang kurang bernasib baik seperti anak anak yatim & asnaf ni. Almaklum la bulan ramadhan ni bulan yang pahala akan jadi berlipat kali ganda kan. Masing2 ingin beramal untuk merebut ganjaran pahala tersebut.


Mungkin bagi anda yang tidak berkemampuan untuk menganjurkan majlis berbuka puasa untuk golongan macam anak anak yatim ni jangan risau.. Masih ada ruang & peluang korang untuk merebut ganjaran pahala di bulan mulia penuh keberkatan ni. Memang la nak anjurkan majlis2 besar macam ni memerlukan budget yang besar juga. Hanya golongan2 tertentu sahaja mampu nak buat..

Tapi kalau korang nak memberi sokongan atau meraihkan golongan anak anak yatim ni, masih ada cara. Pada 10 Jun 2017 nanti akan di adakan majlis berbuka puasa Pelajar Pelajar PLK LW213 bersama anak anak yatim & asnaf di Hotel UiTM Hotel shah Alam.

Selain majlis berbuka puasa ada banyak lagi aktiviti lain seperti ;

- Penyertaan Malaysia Supercar Owner Club
- Anak-Anak Yatim & Asnaf berpeluang menaiki kereta super
- Orang ramai yang ingin menaiki kereta super akan dikenakan bayaran RM50 (yang akan disumbangkan kepada Anak-Anak Istimewa ini).

Selain tu ada juga aktiviti jualan bonet kereta. Boleh la korang nak beli apa2 keperluan raya datang kesitu sambil berbuka puasa bersama anak yatim & Asnaf. Juga di adakan Aktiviti Trivial bersama anak-anak tetamu istimewa ini

Maklumat tentang Majlis tersebut adalah seperti berikut

Tarikh : 10.06.2017 (Sabtu)
Masa : 5.30petang - 9.30malam
Tempat : Hotel UiTM Shah Alam
Bayaran : RM65 (Dewasa) & RM35 (Kanak-kanak bawah 12 Tahun)

Tempat adalah terhad. Sekiranya korang berminat boleh hubungi ;
Zarina Zainal Abidin : 019-6290910 

Program ini di adakan adalah bagi tujuan meraikan & menceriakan anak anak yatim & asnaf sembil menjamu selera.

Daripada Abu Ummah diceritakan bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Barang siapa yang membelai kepala anak yatim kerana Allah SWT, maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap. Dan barang siapa yang berbuat baik kepada anak yatim perempuan dan lelaki, maka aku dan dia akan berada di syurga seperti ini, Rasulullah SAW mengisyaratkan merenggangkan antara jari telunjuk dan jari tengahnya.” (Hadis riwayat Ahmad)


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Tidak ada suatu pagi yang dilalui oleh seorang hamba kecuali dua malaikat turun. Satu daripadanya berkata: Ya Allah, berilah ganti orang yang berinfak (dermawan). Malaikat yang satu lagi berkata: Ya Allah, berilah kehancuran bagi orang yang kedekut.” (Hadis riwayat Bukhari, Muslim dan Ahmad dari Abu Hurairah).


Sekirang ada sumbangan secara peribadi nak di hulurkan boleh hubungi Cik Zarina Zainal Abidin di talian yang sama.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com