AKTIVIS PPIM YUSOF AZMI BAKAL DI KENAKAN TINDAKKAN UNDANG UNDANG

15.7.17 Suria Lekatlekit 1 Comments

AKTIVIS PPIM YUSOF AZMI AKAN DI TAHAN UNTUK SIASATAN KERANA MELAKUKAN PENCEROBOHAN. Kalau ada yang mengikuti kes  Yusof Azmi Aktivitis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang mengetuai serbuan sebuah premis pajak kenderaan untuk merampas balik kereta pengguna yang di dakwa di tipu oleh syarikat tu.. Hangpa tau la kes apa.


Actually Encik Yusof Azmi ni aku pernah jumpa masa cuba mohon bantuan di PPIM untuk kes saman aku ni. Aktivitis PPIM ni normally semua yang kita boleh bersembang. Takde rasa janggal untuk kita berbincang dengan mereka. Pendek kata jenis2 kekwat bagai memang tak ada dalam tu. Dia pernah minta tolong aku untuk share satu video di media sosial masa tu. Masa aku ke PPIM haritu selain jumpa Yusof Azmi ni kebetulan dia ada kat situ, dapat jumpa Dato Nadzim ketua aktivis PPIM.

Berbalik pada isu aktivis PPIM Yusof Azmi ni.. Aku respect juga dengan keberanian dia. Kalau tengok dari segi fizikal orangnya kecik & kurus jer tapi keberanian dia menegakkan kebenaran & membantu pengguna yang tertindas tu kat situ rasa kagum jugak. Walau sekarang mungkin Yusof Azmi bakal berdepan dengan tindakkan undang undang kerana di dakwa menceroboh ke premis perniagaan orang lain.

Setelah beberapa hari isu berkaitan serbuan PPIM ke atas premis pajak kenderaan milik syarikat AAGR kecoh di laman sosial, namun sehingga ke hari ini tiada sebarang komen dari Ketua Polis Kajang susulan jutaan netizen melabel beliau telah menerima sogokan dari syarikat berkenaan.
Ini kerana, selepas kekecohan itu berlaku, Polis Kajang telah mengeluarkan kenyataan bahawa Yusuf Azmi selaku ketua kepada misi serbuan berkenaan akan ditahan kerana melakukan pencerobohan ke atas premis terbabit.
Perkara itu ternyata menimbulkan tidak puas hati dikalangan netizen kerana Polis Kajang dilihat seolah-olah memihak kepada syarikat yang melakukan jenayah dan bukannya kepada mangsa. -
Polis Kajang sepertinya terus mengambil tindakan sebaik sahaja menerima laporan daripada Syarikat AAGR yang dipercayai milik Datuk Kabi sedangkan sebelum ini puluhan laporan dibuat oleh mangsa yang terpaksa menanggung risiko akibat ditipu oleh syarikat berkenaan. Sumber Blog PPIM

Dalam nak berkhidmat pada masyarakat ni.. Bukan mudah. Apa yang saudara Yusof Azmi ni buat bukan untuk kepentingan peribadi tapi untuk membantu pengguna yang teraniaya alih alih dia mungkin di kenakan tindakkan undang undang. Tapi sebab dia aktivis PPIM sebuah NGO yang ternama kat Malaysia ni.. Mungkin kat situ dapat membantu dia la kot, Insya Allah. Allah akan membantu orang2 yang benar.. Tak macam den ni, sapo la den kan. Kono saman pun jenuh den nak mengemis bantuan sano sini.. Tapi takpo orang kata, usaha tangga kejayaan. Berusaha la selagi ada daya upaya. Bila dah sampai limit kemampuan tu maka berhenti. Sebab Allah itu sebaik baik perancang jadi bersangka baik dengan perancangan Allah.


Apapun kepada saudara Yusof Azmi ramai yang menyokong di belakang anda sebab ramai yang tahu apa yang anda buat adalah kerana berkhidmat untuk masyarakat. Den nak pi jumpa Yusof Azmi ni belum ada maso. Hari tu dio ada mesej den mohon den datang jumpo dia.. untuk kes saman sivil ni. Den memang ada buat aduan ke PPIM kes saman ni. Ada kaedah PPIM nak bantu cuma tu la nak dapat kerjasama dari orang lain agak susah. So, kalau ada kerjasama dari semua pihak, Insya Allah boleh la membantu.

Moga satu hari aku boleh jugak berkhidmat untuk masyarakat macam mereka. Memperjuangkan hak pengguna & hak orang awam yang teraniaya. Sekarang ni banyak keterbatasan pergerakkan buat aku susah nak sertai apa2 aktiviti amal atau kebajikan. Cuma mungkin melalui penulisan aku boleh bagi kerjasama. Apa yang berlaku pada aku sekarang seolah olah menaikkan semangat aku untuk menjadi seseorang yang boleh berkhidmat pada masyarakat.

Apapun aku masih meneruskan misi mencari dana untuk menampung kes saman sivil keatas aku kerana menulis tentang 1 produk kecantikkan ni. bagi yang ingin buat sumbangan untuk membantu boleh buat terus ke Maybank no acc 162795008709 (Nursuria) Moga sumbangan anda tu memberi peluang untuk saya membela diri.

1 comment:

  1. Pergi jumpa dia Yusof Azmi tj cepat. kot boleh bantu ..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com