CARA ORANG DULU MENEKA JANTINA BAYI DALAM KANDUNGAN

10.8.17 Suria Lekatlekit 3 Comments

CARA ORANG DULU MENEKA JANTINA BAYI DALAM KANDUNGAN. Zaman dulu zaman yang tak ada scan scan baby dalam perut. Semua guna cara tradisional untuk memantau perkembangan bayi dalam kandungan. Biasa la orang dulu dulu ni.. dia punya pengamatan memang tinggi. Kadang kadang buat tekaan depa tu jadi betul selalu walau benda tu sebenarnya kebetulan. Tapi syok juga kan dok dengar firasat orang orang tua ni.. Cuma apa yang merepek & sampai menjerumus kepada khurafat & syirik tu jangan la kita ambil sebagai kepercayaan.


Salah satu benda yang selalu orang tua tua suka sangat buat meneka jantina bayi dalam kandungan.. majoriti mereka yang berpengalaman ni teka memang betul ok! Nak tau macam mana orang dulu dulu meneka jantina bayi dalam kandungan.. Depa akan tengok keadaan perut si ibu, contohnya..

Bentuk perut

1. Kalau perut tu agak tajam bentuknya, iatu agak meruncing kedepan selalunya di katakan anak lelaki.

2. Kalau perut tu berbentuk bulat & bundar.. seakan akan melebar ke bahagian tepi, kemungkinan perempuan.

melihat dari Nipple Breast si abang atau kakak bayi tersebut

1. Kalau nipple (puting) abang atau kakaknya terbelah, Berkemungkinan bayi perempuan

2. Kalau nipple tu berbentuk bulat & timbul berkemungkinan bayi lelaki

Cara tidur Ibu

1. Kalau si ibu suka tidur mengiring ke kanan, berkemungkinan anak lelaki

2.  Kalau si ibu suka tidur mengiring ke kiri, berkemungkinan anak perempuan.

Arah berat perut

1. Kalau si ibu rasa anak dalam kandungan suka duduk di sebelah kanan perut, berkemungkinan anak lelaki.

2. Kalau bayi dalam kandungan suka duduk di sebelah kiri perut, berkemungkinan perempuan.

Perangai Si Ibu

1. Kalau ibu masa mengandung suka bersolek, kemungkinan anak perempuan

2. Kalau malas bersolek masa mengandung, kemungkinan anak lelaki

Garisan pada perut Ibu

1. Kalau garisan tegak dari bawah keatas terag & tak putus putus, kemungkinan anak lelaki

2. Kalau garisan pada perut ibu putus putus, kemungkinan anak perempuan

Wajah ibu

1. Kalau wajah si ibu berseri seri masa mengandung, kemungkinan anak lelaki

2. Kalau muka ibu hilang seri masa mengandung, kemungkinan anak perempuan. Katanya anak perempuan menarik seri dari si ibu.

Buku lali

1. Kalau buku lali si ibu kelihatan licin & putih berseri, kemungkinan anak lelaki

2. Kalau buku lali kelihatan kehijauan, berkemungkinan anak perempuan.

Tu cara orang dulu dulu meneka jantina bayi dalam kandungan tanpa menggunakan kaedah scan. Boleh jer baca tapi jangan jadikan benda tu satu kepercayaan. Sebab apa yang kita tak nampak adalah sesuatu di luar kuasa kita untuk membuat keputusan. Tilik2 ni tak boleh dalam islam.

Tapi tu la.. Bagi golongan bakal ibu & ayah terutama yang baru nak timang anak pertama ni.. selain jantina, ada lagi topik hangat selalu jadi perbincangan. Nak tahu apa benda yang selalu menjadi isu & benda yang sangat penting untuk di ambil tahu. Benda ni memang tak boleh ambil remeh sebab melibatkan anak yang bakal lahir. Nak tahu apa meh baca kat sini >> 5 Topik Penting Yang Perlu Dibincangkan Sesiapa Yang Mengandung Buat Kali Pertama <<

Tapi zaman sekarang.. Tak payah nak tilik2 bagai semua.. bukan setakat boleh scan nak tengok jantina.. Nak tengok hidung mancung ke tak pun boleh dengan kaedah 3D scan. Kau nak tilik menda lagi tijah OOi.. kau pergi klinik tadah jer perut kau tu bagi doktor scan je. hehehehe

3 comments:

  1. Ada yang betul ada yang kebetulan.. Skrg ni dh boleh cek guna mcm upt utk tau jantina... Tapi nak tepat g scan aje la..

    ReplyDelete
  2. Terasa rindu pulak bila teringatkan diri pernah berbadan dua.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. Dalam banyak2 ni, paling biasa dengar yang wajah berseri tu je. Kalau lain macam serinya, confirm anak lelaki :D

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Kongsi Kisah Seram Anda Disini

Name

Email *

Message *